Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Voi kun minua naurattaa ex-mieheni tulevaisuuden haaveet..

Vierailija
13.04.2007 |

olimme tänään puhelimessa ja hän kertoi kuulumisia. Mies on ulkomaalainen, ja puhuu kyllä erittäin hyvää suomea, mutta meillä oli jonkin verran kulttuuri ja kieliongelmia. Meidän yhdessä ollessamme mies aloitti monta kertaa opiskelun, mutta keskeytti aina, yritti tehdä töitä tms mutta ei loppuun asti jne. Haaveili paremmasta elämästä, suuremmista tuloista jne. yritin sanoa, että pitää opiskella ahkerasti, tehdä niitä " paskahommiakin" jne, ja siitä nousta pikkuhiljaa. hän kun olisi suoraan halunnut monen tonnin tulot ilman koulutusta. meillä oli suhteessa muitakin ongelmia, ja tiemme erosivat.

nyt mies seurustelee, ja tämä tyttöystävä asuu " kolmannessa" maassa. mies aikoo muuttaa sinne, opiskella ensin täällä suomessa maan kielen, ja sitten muuttaa sinne, mennä opiskelemaan muutamaksi vuodeksi yliopistoon ja sen jälkeen hankkia työpaikan, ja palkka siellä kuulemma jopa 4000e.

ihan ole hyvä vaan, ei siinä mitään, mutta tässä maassa minne muuttaa koulussa on kuulema lukukausimaksut, ja hän ei kuulema mene töihin, vaan opiskelee. en kysynyt kuka maksaa lukukausimaksut, kuka hänet siellä muutenkin elättää, sitä kysyin kyllä että muistaa maksaa elatusmaksut yhteisestä lapsestamme ja sanoi ettei sitä tarvitse pelätä. jäin vain vähän kysymysmerkkinä että hänen uusi tyttöystäväkö ne sitten maksaa, mutta en kysynyt ääneen, en vielä kestä ajatusta että hän seurustelee, enkä halua sen kummemmin kysellä tästä naisesta. ihmettelen vain suuresti, kun ei suomessa edes esim vuoden kestävää opiskelua jaksanut, miten sitten joku yliopistokoulutus joka kestää vuosia ja taas uudella vieraalla kielellä.

suomessa olisi opiskelu ollut ilmaista, ja siinä mielessä helpompaa että kun osasi jo tämän kielen. nyt lähtee taas alusta opiskelemaan kielen jne.. kuuntelin kärsivällisesti kaiken enkä sanonut mitään tyyliin " luuletko että onnistut" vaan toivotin ' viattomasti' että onnistuu suunnitelmissaan.

saa nähdä kuinka käyn. lapsemme takia toivon että onnistuu mutta miehen tuntien ei tule onnistumaan. tämä oli tyhmä sepustus, ja kukaan ei varmaan jaksanut edes lukea. mutta pakko oli kirjoittaa, kun olen jotenkin sekaisin tästä. toivoin vielä vähän aikaa sitten että ehkä palaisimme yhteen mutta miehellä on niin kovat tulevaisuuden suunnitelmat, että antaa mennä vaan.

meillä oli jo niin paljon vaikeuksia kielessä, miehellä vaikea sopeutua suomen kulttuuriin jne, että ihmettelen vain että on valmis tekemään noin suuren muutoksen elämässään. ehkä olen katkera, enkä vain ehkä, vaan olen katkera ja myös kateellinen tälle naiselle, niillä on kuulema tosirakkaus jne, miten se sai minun miehen pään käännettyä noissa opiskelujutuissa? onnea vain heille.. :(

Kommentit (10)

Vierailija
1/10 |
13.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo kuulostaa just siltä että ei se mies siellä uudessakaan maassa jaksa opisekllä eikä tuo kovasti siltä kuulosta että koko hommasta mitään tulisi.

Kyllähän rakkaus alussa tuntuu aina tosirakkaudella, etenkin kun toinen on kaukana, eikä tylsää arkea tarvitse päivittäin elää.

Siis mieti nyt vähän, itsekin sanoit että mies ei jaksanut opsikella täällä Suomessa, missä sentään osasi jotenkuten kielen, edes vuoden opiskeluja. Niin kun itse totesit, miten uskot hänen jaksavan mitään yliopistohommia lukea????

Oikeasti, hän vaan sulle nyt taas kertoi haaveistaan, mutta oikeasti, mitä todennäköisemmin hommat tulevat sujumaan vanhaan malliin, ei ihmine noin paljon voi muuttua.

Vierailija
2/10 |
13.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pelastit päiväni, ihan tosissaan. :) kiitos

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/10 |
13.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

muistuttaa minun exääni

Vierailija
4/10 |
13.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

=)

Vierailija
5/10 |
13.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

kirjoitin ehkä olen, mutta sanoin sitten että en ehkä vaan olen katkera. Koska minä olen..

:) ja kateellinen tälle naiselle. Mitä hän teki sellaista mitä minä en?

kiitos kannustavista viesteistänne.

mies muuten sanoi, että on tehnyt paljon väärää, mutta on kasvanut jne.. ehkäpä hän sitten on kasvanut ja tekee nyt oikeat ratkaisut elämässä.

hyvä puoli tässä on se, että mies maksaa suuremmat elatusavut jos kerta tienaa ton 4000 sitten joskus tulevaisuudessa.

hah hah

Vierailija
6/10 |
13.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

itellakin koko elama muuttu suomesta pois muutettua ja mieheni tavattua, nyt menee todella hyvin ja lapsiakin on 2 yhdessa oltu 8v....

Se voi olla etta han on valmis ottamaan vastuun itsestaan ja tekemisistaan.

Voimia kuitenkin sinulle ja sinisia taivaita tulevaisuuteen:)

Vierailija
7/10 |
13.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

outo kirjoitus...

melaako ikävöit?

naurattaa varmaan, jos äijä ei maksa elatusmaksuja ja jossain vaiheessa vielä kaappaa tenavanee ' sinne jonnekin' ...

Vierailija
8/10 |
14.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun noin uhotaan ja kehutaan niin yleensä asiat on aika huonosti. jos menis hyvin niin ei tarvi leuhkia, kuulostaa siltä että ukko on katkera sulle ja katsoo saako sut rukoilemaan häntä takaisin. anna mennä, aika urpo jos on valmis muuttamaan pois ja jättämään lapsen.

fakta on kolmansista maista ei noin vaan lähetä pois koska matkustelu ym on erittäin kallista heille.

Vierailija
9/10 |
14.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Dr Philin sanoin: mennyt käytös ennustaa parhaiten tulevaa.

Epäilisin että opiskeluista ei kovin tule mitään, maanvaihto taas joskus tulee kyseeseen.

Enpä tiedä et onko mikään vaihtoehto oikein kiva lapsesi kannalta, mutta faktat on vaan hyväksyttävä ja niiden kanssa elettävä.

Vierailija
10/10 |
14.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vanha suola janottaa? Olisitko sittenkin halunnut vielä elää miehen kanssa?

Anna toisen elää miten haluaa ja elä omaa elämääsi niin kuin parhaaksi näet!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan neljä kahdeksan