Uusi miesystäväni on kiusallisen selkeästi ihastunut ystävääni
Eli on seurusteltu n.4 kuukautta ja miesystäväni on selvästi ihastunut ystävääni. Satuimme näkemään kaupassa kun olimme olleet yhdessä n.2 kuukautta. Miehen silmät loisti niin, että minua hänen olisi kuulunut niin katsoa. Huomasin myös, että mies tuijotti lähes lumoutuneena ystäväni suuta. Sen jälkeen hän alkoi ottamaan ystäväni puheeksi häiritsevän usein. Olen meinannut menettää pinnani jo pari kertaa, mutta en halua näyttää, että olen mustasukkainen. Mielessä on myös käynyt, että mitäs jos heillä on jo suhde. Olemme n.50 vuotiaita kaikki, eli mistään teinidraamailusta ei ole kyse.
Kommentit (117)
Mustasukkaisuus ajaa miehen sata varmasti pois. En alkaisi noin alussa näyttämään huonoja puoliani. Miehillä on tapana flirttailla naisen ystävien kanssa. Saada heidän hyväksyntä näin. Joo varmaan väärä tapa, mutta mies on eläin.
"Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miten miesystäväsi ottaa tämän ystäväsi puheeksi? Aina kun tapaatte?
Onko ystäväsi huomannut tämän miehen ihastuksen, tai kommentoinut sitä jotenkin?
Hän kuin ohimennen kysyy hänestä jotain. Ei nyt tietenkään jokapäivä. Enimmäkseen, että olemmeko tavanneet. Kysellyt myös mitä hän tekee, onko miestä, lapsia jne. Ystävääni olen pitänyt ehkä alitajuisesti hiukan etäisyyttä ja kääntänyt puheenaiheen muuhun, jos on alkanut kyselemään seurustelustani.
Ap."
Esitin ap:lle tuon kysymyksen joten kiitos vastauksesta :)
Se, että miehesi kysyy onko ystävälläsi miestä tai lapsia kertoo jostain eli kiinnostuksesta. Ja jos ystäväsi on kysellyt seurustelustasi, kiinnostus on orastavasti molemminpuolista, ikävä kyllä. Vaikea tilanne joka varmaankin pyörii mielessäsi.
Sinuna ehkä jäähdyttelisin tunteitani sikäli olet kovinkin ihastunut miesystävääsi. Kukaan ei halua olla kolmantena pyöränä katsomassa vaivihkaista silmäpeliä tai kuhertelua ja sellaiseen tuo pahimmassa tapauksessa tulee johtamaan.
Vierailija kirjoitti:
"Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miten miesystäväsi ottaa tämän ystäväsi puheeksi? Aina kun tapaatte?
Onko ystäväsi huomannut tämän miehen ihastuksen, tai kommentoinut sitä jotenkin?
Hän kuin ohimennen kysyy hänestä jotain. Ei nyt tietenkään jokapäivä. Enimmäkseen, että olemmeko tavanneet. Kysellyt myös mitä hän tekee, onko miestä, lapsia jne. Ystävääni olen pitänyt ehkä alitajuisesti hiukan etäisyyttä ja kääntänyt puheenaiheen muuhun, jos on alkanut kyselemään seurustelustani.
Ap."
Esitin ap:lle tuon kysymyksen joten kiitos vastauksesta :)
Se, että miehesi kysyy onko ystävälläsi miestä tai lapsia kertoo jostain eli kiinnostuksesta. Ja jos ystäväsi on kysellyt seurustelustasi, kiinnostus on orastavasti molemminpuolista, ikävä kyllä. Vaikea tilanne joka varmaankin pyörii mielessäsi.
Vierailija kirjoitti:
Joskus suhteen alkuvaihe on niin herkkää aikaa, että voi tehdä vääriä tulkintoja aiheesta. Ja tuolla aiemmin joku sanoi että älä ole tuollaisen kanssa joka saa sinut tuntemaan noin. Kukaan ei saa sinua tuntemaan yhtään mitään, ne tunteet ovat sinussa. Jos et olisi epävarma omasta viehätysvoimastasi, omasta arviostasi tai naiseudestasi, ei miehen mitään sanat tai katseet aiheuttaisi sinussa kuin korkeintaan huvitusta.
Tutki itseäsi, voisitko voida paremmin, jos huomioisi enemmän omia tarpeitasi? Mikä auttaisi sinua rakastamaan itseäsi.
Näin ajattelin joskus itsekin. Ja rikoin itseäni pahasti jäämällä suhteeseen, jossa toinen tunsi minuun korkeintaankin kaverillisia tunteita, ja ero tuli heti kun löytyi toinen.
Siksi nykyään välitän itsestäni sillä tavalla, etten jäisi suhteeseen jossa toinen näyttäisi kiinnostustaan muihin naisiin.
Miehenä voin kertoa, että kyllä moneenkin henkilöön voi ihastua, mutta ei se tarkoita sitä että haluaisi "vaihtaa kumppania". Kyllä kai moni nainen voi olla miehen mielestä mukava/kaunis/ihana ihminen, mutta ei siinä ole kysymys oman kumppanin jättämisestä tai pettämisestä.
Älkää ihmiset tehkö asioista heti niin dramaattisia.
Vierailija kirjoitti:
Miehenä voin kertoa, että kyllä moneenkin henkilöön voi ihastua, mutta ei se tarkoita sitä että haluaisi "vaihtaa kumppania". Kyllä kai moni nainen voi olla miehen mielestä mukava/kaunis/ihana ihminen, mutta ei siinä ole kysymys oman kumppanin jättämisestä tai pettämisestä.
Älkää ihmiset tehkö asioista heti niin dramaattisia.
Jos ok noin läpinäkyvästi näyttänyt toiseen ihastumisen ja noin alkuvaiheessa seurustelua, ehkä kannatta a harjoitella aikuisuustaitoja ja sitten vasta parisuhteeseen. Miehet on niin tunteiden vietävissä
Kun näen viehättävän ihmisen niin tunnen kuinka silmäni syttyvät. Olen luonteeltani flirttailija, mutta suhteita minulla on ollut elämässäni tasan kaksi. Ei ihastunut ilme tarkoita, että haluaisin olla sen ihmisen kanssa. Itselläni se on ainakin ihailua, ei sen kummempaa. Itse en tunnista ihastunutta ilmettä, ennen kuin joku ulkopuolinen siitä mahdollisesti huomauttaa.
N.48
Vierailija kirjoitti:
Ottaisin etäisyyttä. Sitten näkee mitä miesystävä tekee.
Höpöhöpö. Tuollaisia ihmisiä on olemassa. Kuten isäni. Sosiaalisena ihmisenä ihastui vähän sinne sun tänne. Mutta kaikki jäi ihastumisen asteelle.
Vierailija kirjoitti:
Kun näen viehättävän ihmisen niin tunnen kuinka silmäni syttyvät. Olen luonteeltani flirttailija, mutta suhteita minulla on ollut elämässäni tasan kaksi. Ei ihastunut ilme tarkoita, että haluaisin olla sen ihmisen kanssa. Itselläni se on ainakin ihailua, ei sen kummempaa. Itse en tunnista ihastunutta ilmettä, ennen kuin joku ulkopuolinen siitä mahdollisesti huomauttaa.
N.48
Minulle olisi se ja sama, onko jotain pettämistä tapahtunut vai ei. Riittäisi jo se, että noin tuoreessa suhteessa toinen kokisi ihastumisen tunteita toiseen.
En jatkaisi suhdetta. Jos tunteet on jo noin laimenneet muutaman kuukauden jälkeen, niin ei ne siitä enää tule kasvamaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi olet sellaisen ihmisen kanssa, joka saa sinut tuntemaan tuolla tavalla?
Juu, parempi olisi olla sellaisen kanssa josta ei välitä :D
Tuoko käsityksesi hyvästä suhteesta? Tuijotetaan miten toinen tuijottaa väärää kohdetta 👀
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ottaisin etäisyyttä. Sitten näkee mitä miesystävä tekee.
Höpöhöpö. Tuollaisia ihmisiä on olemassa. Kuten isäni. Sosiaalisena ihmisenä ihastui vähän sinne sun tänne. Mutta kaikki jäi ihastumisen asteelle.
Ja sellaisen ihmisen kanssa haluaisit olla suhteessa? Vaikuttiko äitisi tyytyväiseltä?
Se ihastuminen voi myös muuttua rakkaudeksi ja kiihkoksi. Tosi typerää katella vierestä, anna heidän alkaa vaan seurustelamaan keskenään. Peli menetetty.
Kysehän ei ole siitä, tekeekö mies oikein tai väärin vaan miltä se tuntuu aloittajasta. Jos joku tuntuu heti pahalta, suhde poikki. Ei aloittaja voi vaatia miestä muuttumaankaan. He eivät vain sovi yhteen.
Neljä kuukautta uudessa suhteessa on sellainen juttu että jos on tosi kyseessä, ei siinä vaiheessa edes näe muita saati ihastu niihin. Odottaisin sellaista tyyppiä jonka kanssa molemmilla on se fiilis.
Aikanaan siskoni poikaystävä oli selvästi ihastunut toiseen siskooni. Onneksi sisko huonasi ja päätti suhteen. Sen jälkeen tuo mies oli vielä yhteydessä tuohon toiseen siskooni että miten olis!!!
Meillä taitaa olla nuori satutäti Porvoosta. 50-vuotiaat?🤣
Suurin osa suhteista on tällaisia. Ihmiset ovat laumaeläimiä ja tarvitsevat toistensa seuraa. Ne jotka jäävät yksin, niin katkeroituvat iän myötä. Teidän tämän sillä naapurissa asuu yksinäinen ja katkeroitunut vanhus eli mummo. Osaa olla todella rasittava.