Uusi miesystäväni on kiusallisen selkeästi ihastunut ystävääni
Eli on seurusteltu n.4 kuukautta ja miesystäväni on selvästi ihastunut ystävääni. Satuimme näkemään kaupassa kun olimme olleet yhdessä n.2 kuukautta. Miehen silmät loisti niin, että minua hänen olisi kuulunut niin katsoa. Huomasin myös, että mies tuijotti lähes lumoutuneena ystäväni suuta. Sen jälkeen hän alkoi ottamaan ystäväni puheeksi häiritsevän usein. Olen meinannut menettää pinnani jo pari kertaa, mutta en halua näyttää, että olen mustasukkainen. Mielessä on myös käynyt, että mitäs jos heillä on jo suhde. Olemme n.50 vuotiaita kaikki, eli mistään teinidraamailusta ei ole kyse.
Kommentit (117)
Vierailija kirjoitti:
Miten miesystäväsi ottaa tämän ystäväsi puheeksi? Aina kun tapaatte?
Onko ystäväsi huomannut tämän miehen ihastuksen, tai kommentoinut sitä jotenkin?
Hän kuin ohimennen kysyy hänestä jotain. Ei nyt tietenkään jokapäivä. Enimmäkseen, että olemmeko tavanneet. Kysellyt myös mitä hän tekee, onko miestä, lapsia jne. Ystävääni olen pitänyt ehkä alitajuisesti hiukan etäisyyttä ja kääntänyt puheenaiheen muuhun, jos on alkanut kyselemään seurustelustani.
Ap.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä olen myös mustasukkainen, mutta sanon sen suoraan miehelle. Toivon ettei meille tule eroa sen takia. :(
En tiedä mitä voisi tehdä. Itse aina tuollaisen jälkeen vetäydyn henkisesti ja mietin hetken että antaa olla, oon vaikka yksin.
Miehen käytös loukkaa sua ja koettelee sun rajoja. Jos olet kertonut miehelle tästä mustasukkaisuudestasi, mutta mies ei halua muuttaa käytöstään, se tietenkin nakertaa sun turvallisuudentunnetta. Haluatko todella olla suhteessa, jossa et tule kuulluksi?
Entäpä jos nainen on sairaalloisen mustasukkainen? Onko sekin miehen vika?
En ota siihen mitään kantaa. Apn tapauksessa hän kertoo kert
Täh? Tottakai tämä on apn versio, eli HÄNEN kokemus asiasta. Mikset halua uskoa, kun hän kertoo, miltä_hänestä_tuntuu? Ohitatko aina muiden ihmisten tunteet ja kokemukset hölynpölynä? Surullista, jos näin.
Uskon kyllä mitä hän tuntee enkä pidä hänen kokemustaan hölynpölynä hänen itsensä kokemana. Silti meillä ei ole kuin hänen näkemyksensä asiasta. Näissä on aina kaksi osapuolta. On turha tehdä analyyseja miehestä mikäli emme tiedä hänestä muuta kuin mitä AP kertoo. Se on väärin molempia kohtaan. AP ei saa oikeita vastauksia tilanteeseensa eikä mies saa oikeanlaista kohtelua.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä olen myös mustasukkainen, mutta sanon sen suoraan miehelle. Toivon ettei meille tule eroa sen takia. :(
En tiedä mitä voisi tehdä. Itse aina tuollaisen jälkeen vetäydyn henkisesti ja mietin hetken että antaa olla, oon vaikka yksin.
Miehen käytös loukkaa sua ja koettelee sun rajoja. Jos olet kertonut miehelle tästä mustasukkaisuudestasi, mutta mies ei halua muuttaa käytöstään, se tietenkin nakertaa sun turvallisuudentunnetta. Haluatko todella olla suhteessa, jossa et tule kuulluksi?
Ja siis en osaa ottaa kantaa sairaalloiseen mustasukkaisuuteen, koska se on täysin oman kokemusmaailmani ulkopuole
Mitä sä nyt vielä väännät? Ihminen ei voi tehdä sen enempää kuin kertoa avoimesti, mistä tykkää ja mistä ei ja missä kulkee omat rajat. Toinen sitten valitsee, miten haluaa toimia.
Mikä tässä on vaikea ymmärtää?
Vierailija kirjoitti:
Minkä ikäinen ystäväsi on? Onko selkeästi kaunis nainen? Voithan joskus heittää vitsillä miehelle, että taidat olla ihastunut ystävääni. Katso kuinka reagoi.
Hän on vuoden vanhempi. En nyt sanoisi että on kaunis, mutta ei mikään seinäruusukaan. Toiseksi olen niin monesti nähnyt, että ulkonäkö mihin ihmiset ihastuvat, voi yllättää täysin. Aihe on niin arka, että en halua lisätä vettä myllyyn vitsailemalla mitenkään.
Ap.
Vierailija kirjoitti:
Miksi olet sellaisen ihmisen kanssa, joka saa sinut tuntemaan tuolla tavalla?
Kenenkään ei pitäisi alistua moiseen.
Sivusta naiselta
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En ota siih
Niin, aika usein suhteissa näin käy, kumpikaan ei saa haluamaansa. Silloin on parempi lopettaa suhde. Sitähän ap tässä pohtii.
Aika monissa eroissa on kaksi totuutta. Entä sitten? En ymmärrä, mitä ajat takaa? Jotain ultimaattista totuutta, jonka jälkeen me täällä avlla tiedettäisiin, kuka on oikeassa ja kuka väärässä? Sitä ei tule tapahtumaan.
Joskus suhteen alkuvaihe on niin herkkää aikaa, että voi tehdä vääriä tulkintoja aiheesta. Ja tuolla aiemmin joku sanoi että älä ole tuollaisen kanssa joka saa sinut tuntemaan noin. Kukaan ei saa sinua tuntemaan yhtään mitään, ne tunteet ovat sinussa. Jos et olisi epävarma omasta viehätysvoimastasi, omasta arviostasi tai naiseudestasi, ei miehen mitään sanat tai katseet aiheuttaisi sinussa kuin korkeintaan huvitusta.
Tutki itseäsi, voisitko voida paremmin, jos huomioisi enemmän omia tarpeitasi? Mikä auttaisi sinua rakastamaan itseäsi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja siis en osaa ottaa kantaa sairaalloiseen mustasukkaisuuteen,
Mitä sä nyt vielä väännät? Ihminen ei voi tehdä sen enempää kuin kertoa avoimesti, mistä tykkää ja mistä ei ja missä kulkee omat rajat. Toinen sitten valitsee, miten haluaa toimia.
Mikä tässä on vaikea ymmärtää?
On vaikea ymmärtää mihin vastaat.
Vierailija kirjoitti:
Joskus suhteen alkuvaihe on niin herkkää aikaa, että voi tehdä vääriä tulkintoja aiheesta. Ja tuolla aiemmin joku sanoi että älä ole tuollaisen kanssa joka saa sinut tuntemaan noin. Kukaan ei saa sinua tuntemaan yhtään mitään, ne tunteet ovat sinussa. Jos et olisi epävarma omasta viehätysvoimastasi, omasta arviostasi tai naiseudestasi, ei miehen mitään sanat tai katseet aiheuttaisi sinussa kuin korkeintaan huvitusta.
Tutki itseäsi, voisitko voida paremmin, jos huomioisi enemmän omia tarpeitasi? Mikä auttaisi sinua rakastamaan itseäsi.
Typo/ omasta arvostasi.
Vierailija kirjoitti:
Kyllähän tuollainen kannattaa ottaa puheeksi kun sinua kalvaa.
Näin. Sanot asian suoraan miehelle.
Suhteenne on tuore. Mies näytti jo nyt minkä arvoinen olet hänelle. Vaikka ystäväsi olisi viisas ja ei lähtisi tuohon leikkiin. Miesystäväsi on heikko itsetuntoinen, joka kohta taas ihastuu johonkin toiseen naiseen.
Lähde ajoissa!
Vierailija kirjoitti:
Höpö höpö. Itsensä rakastaminen on juuri sitä, että jos suhteen alkuvaiheilla kokee huonoja fiiliksiä niin älyää lopettaa suhteen, itsensä takia. Ei ruveta nyt syyllistämään ja kaivelemaan syitä aloittajasta vaan kannustetaan häntä luottamaan itseensä ja omiin tuntemuksiinsa. Ne ovat ainoat oikeat, hänelle.
Vierailija kirjoitti:
Heillä ei ole suhdetta. Miesystäväsi ei puhuisi sinulle tuosta naisesta jatkuvasti, jos jotain salattavaa olisi tapahtunut, vaan kohtelisi tätä kuin ilmaa. Kiusallista toki tuollainen ihastuminen.
Näin minäkin aikanaanajattelin. Minua on kuitenkin petetty ex mieheni taholta ja mies nimenomaan ehkä laskeskeli, että en epäili mitään kun puhuu työkaveristaan jatkuvasti. Ilmeni sitten, että heillä oli suhde ja mies lähti tämän matkaan. Ehkä mies oli myös niin rakastunut, ettei pystynyt peittelemään tunteitaan vaan halusi puhua naisesta.
Täytyy olla täysi palikka sen miehen, jos ei edes yritä/pysty ihastustaan peittelemään. Ja noin tuore suhde vieläpä, pitäisi olla alkuhuumaa vielä. Vaikuttaa siltä, että mies on tyytynyt aloittajaan.
Vastaileeko aloittaja koko ajan omaan paskaprovoonsa vai ovatko ihmiset oikeasti näin helvetin yksinkertaisia?
Vierailija kirjoitti:
Tunnen tollasen tyypin , jolla vaihtuu muija parin vuoden välein. Se lähentelee kuuttakymppiä ja maailma pyörii sen pikkkumunan ympärillä.
Sillä on nyt viiskybänen muija. Kyllästyy siihen kyllä pian.
Ootteko missä maakunnassa ap?
Länsisuomessa. Sen enempää en viitsi sanoa.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tutki itseäsi, voisitko voida paremmin, jos huomioisi enemmän omia tarpeitasi? Mikä auttaisi sinua rakastamaan itseäsi.Höpö höpö. Itsensä rakastaminen on juuri sitä, että jos suhteen alkuvaiheilla kokee huonoja fiiliksiä niin älyää lopettaa suhteen, itsensä takia. Ei ruveta nyt syyllistämään ja kaivelemaan syitä aloittajasta vaan kannustetaan häntä luottamaan itseensä ja omiin tuntemuksiinsa. Ne ovat ainoat oikeat, hänelle.
Ei ole millään tavalla Ap:n syy jos hän on epävarma, kukapa ei joskus olisi tuntenut oloaan huteraksi syystä tai toisesta. Mutta jos ratkaisu on aina lopettaa suhde, kun tulee tuntemuksia ei ole vaikea arvata mihin se johtaa?
Suhteet ovat arvokkaita siksi että vain läheisessä ihmissuhteessa on mahdollisuus peilata omaa olemassaoloaan, syvällisellä ja todella intensiivisellä tavalla. Tästä on hyötyä jos haluaa kasvaa ihmisenä. Toki jos suhde tyydyttää jollekin jotain muita tarpeita, niin silloin ero voikin olla paras ratkaisu.
Suhteita voidaan tarvita lääkkeeksi yksinäisyyteen tai sosiaalisten paineiden takia. Silloin syyt erota tai jatkaa ovat erilaisia.
Asiasta ei auta kuin keskustella. Pahimmillaan mies voi käyttää sinua päästäkseen lähelle tuota ihastustansa. Suhde kannattaa lopettaa, jos ihastuneet katseet kohdistuvat sinun sijastasi jonnekin aivan muualle.
Eikä seiso.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ehdota kimppaseksiä
Todellinen miehuuskoe jos pystyy jyystämään kahta mummontuheroa. Voi olla että kauhea näkyy pistää miehen veitikalta niskat nurin.
Naisilla alapäät mummoutuneet, mutta vanhentuneella miehellä vaan pysyy veitikkana? Jep jep.
Naisen alapää muutu miksikään, hoitajana niitä nähnyt, mutta vanhoille miehille tulee vitja pallit.
Voihan sen syyn kertoa, mutta kannattaa lähteä yritykseen teflonpuku päällä, jos mies yrittääkin tehdä apsta ongelman.