Mikä sairaus jos hiukset harvenee?
Kommentit (30)
Paha stressi.
Yhdel muijal kuoli lapsi. Sillä harveni hiukset.
Kaljuuntuminen. Naisten kaljuuntumiseen on lääke.
Monikin. Myös esim. vaihdevuodet, hormonipuutos. Hoituu korvaushoidolla, kuten iho- ja limakalvo-ongelmatkin, huonounisuus ja keskittymisvaikeudet.
Hb oli viimeksi 154 ja ferritiini liian korkea. Eli tuskin on ainakaan minulla raudanpuute. Ikä 56v mutta tuskin pelkät vaihdevuodet saa hiukset ohenemaan näin paljon?
Vierailija kirjoitti:
Hb oli viimeksi 154 ja ferritiini liian korkea. Eli tuskin on ainakaan minulla raudanpuute. Ikä 56v mutta tuskin pelkät vaihdevuodet saa hiukset ohenemaan näin paljon?
Ei. Vastaus on lääkäri ja resepti hiusten lähtöön. Voit toki odottaa 10 vuotta, mutta mitä aikaisemmin aloitat, sen tuuheammaksi ne jäävät.
Ja hormonikorvaushoitoa en saa koska on ollut veritulppa.
Kilpirauhasen vajaatoiminta, puhkeaa useimmiten vaihdevuosien aikaan tai jälkeen, joillakin toki aiemmin jo.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei. Vastaus on lääkäri ja resepti hiusten lähtöön. Voit toki odottaa 10 vuotta, mutta mitä aikaisemmin aloitat, sen tuuheammaksi ne jäävät.
Kerro vielä mikä lääke tähän vaivaan on? Spironolaktoni? Minoksidiili? Muu?
Perinnöllinen miestyypin kaljuuntuminen (androgeneettinen alopecia).
Kiusa se on pienikin kiusa
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minkä niminen reseptilääke käytössä?
Mitä muita valmisteita käytössä?
Kiinnostaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kerro vielä mikä lääke tähän vaivaan on? Spironolaktoni? Minoksidiili? Muu?
Ei. Lääkäri määrittelee vakavavuuden ja määrää tarvittaessa sopivan reseptilääkkeen. Noita mainitsemiasi saa ilman reseptiä ja niitä kannattaa kokeilla, mutta jos ihan oikeasti hiukset harvenevat niin kannattaa mennä lääkäriin.
Sairaus lienee Ikä. Pahenee vaan loppuakohti.
Vaadi julkisella ferritiini-, kilpirauhas- ja vitamiiniarvotestit! Selvästi kysymys niistä. Jätä myös viljat ja maitotuotteet!
- Kaikkitietävä N46
Vierailija kirjoitti:
Kilpirauhasen vajaatoiminta, puhkeaa useimmiten vaihdevuosien aikaan tai jälkeen, joillakin toki aiemmin jo.
Kuule täti, tuo trendi meni jo.
Vaihdevuodet, kilpirauhanen, raudan puute, stressi. Lääkkeenä spirolactone tai Diane Nova pilleri, minoxidiili, shampoona Nizoral (dht-estäjä) pakkauksen ohjeen mukaan, aluksi useammin, lopuksi harvemmin. Toinen shampoo ja hoitoaine ei saa sisältää silikonia eikä sulfaatteja.
Vitamiineista kuten b17 a kosmetiikkaruotteista kuten plantur yms harvoin apua, mutta voihan niitäkin kokeilla jos haluaa, tehoa harvoin.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä saa. Voi olla myös insuliini resistanssi.
Raudanpuute