OmaVeron päällikkö avautuu somessa toimimattomasta suomalaisesta huonekalukaupasta
Keskittyisi ensin laittamaan OmaVeron kuntoon!
Palvelu on sekava kuin labyrintti. Verojen käsittely kestää tuhottoman kauan, eikä palvelu saa.
Yrittäjälle varsinainen pelon aihe.
Kommentit (86)
Surkean OmaVero-palvelun tuoteomistajalla ei pitäisi olla mitään sanomista suomalaisten veronmaksajien tuottamiin palveluihin!
Törkeää! Ensin oma palvelu kuntoon.
Sitten on varaa valittaa veroja maksavista yrittäjistä. Verorahoja tuhlaavat virkamiehet pitävät siihen asti suunsa kiinni.
🙈🙈 kun ei ymmärrä mistä oma palkkaraha koostuu
OmaVerohan on niin kansallisesti kuin kansainvälisestikin aivan lyömätön verkkopalvelu! Todella harvassa maassa kukaan viranomainen (esi)täyttää puolestasi ylipäätään mitään veroilmoitusta saati että se olisi verkossa muutettavissa. Suomalaiset ovat tottuneet niin hyvään tässä asiassa etteivät edes ymmärrä sitä.
Linkkarissa kaikki vastaukset:
Upea avaus (keksitty nimi) Heikki, juuri tätä Suomi tarvitsee. Parempia yrittäjiä 💎
Omavero lopetti viesteillä palvelun. Pitää soittaa kalliiseen asiakaspalvelunumeroon.
Huonekaluliike ei hoitanut asiaa kovin tyylikkäästi, mutta ei kyllä hoitanut kyseinen valittajakaan "enää en kyllä osta suomalaista"-ulinoineen.
Vierailija kirjoitti:
OmaVerohan on niin kansallisesti kuin kansainvälisestikin aivan lyömätön verkkopalvelu! Todella harvassa maassa kukaan viranomainen (esi)täyttää puolestasi ylipäätään mitään veroilmoitusta saati että se olisi verkossa muutettavissa. Suomalaiset ovat tottuneet niin hyvään tässä asiassa etteivät edes ymmärrä sitä.
Kysehän ei ollut siitä, etteikö palvelu olisi hyvä idea, vaan siitä, että se ei ole käyttäjäystävällinen ohjelmisto.
Vierailija kirjoitti:
OmaVero product owner:
Ihmettelen taas, miksi sorruin ostamaan sängyn suomalaisesta huonekaluliikkeestä. Homma meni näin. Ostin sängyn nettisivuilta ja odottelin pari viikkoa toimitusta tehtaalta varastolle. Hain sängyn ja kotona huomasin, että jalat puuttuvat.
Soitto liikkeeseen ja 30 minuutin odottelun jälkeen vastattiin. Selitin tilanteen ja sain ohjeistuksen. Minun pitää tehdä reklamaatio suoraan tehtaalle ja todistaa valokuvalla, että sängyssä ei ole jalkoja. Voin hakea liikkeestä lainajalat reklamaation käsittelyn ajaksi. Hain lainajalat ja jäin odottelemaan reklamaation käsittely. Nyt kolmen viikon jälkeen se on käsitelty ja uudet jalat ovat noudettavissa myymälästä.
Jos olisin ostanut sängyn eräästä ruotsalaisesta huonekaluliikkeestä, olisin saanut puuttuvat jalat heti. Todennäköisesti olisin saanut vielä köttbullar-lahjakortin hyvityksenä turhasta ajamisesta.
Asiakaslähtöinen bisnes
Verovirkamies on hyvä ja ostaa jatkossa riistotuotetulta Ikealta. Fakta, tuotteita ei valmisteta Ruotsissa.
Suomessa verotus on kovaa, ja byrokratia rankkaa ja julkinen puoli ylikasvanutta verrattuna tuottajiin.
Verot on nimetty mahdollisimman vaikeasti, ettei varmasti ihminen ymmärrä mistä verosta on kyse.
Köttbullarit jäi saamatta, voi itkun itku. 😭
Vierailija kirjoitti:
OmaVero product owner:
Ihmettelen taas, miksi sorruin ostamaan sängyn suomalaisesta huonekaluliikkeestä. Homma meni näin. Ostin sängyn nettisivuilta ja odottelin pari viikkoa toimitusta tehtaalta varastolle. Hain sängyn ja kotona huomasin, että jalat puuttuvat.
Soitto liikkeeseen ja 30 minuutin odottelun jälkeen vastattiin. Selitin tilanteen ja sain ohjeistuksen. Minun pitää tehdä reklamaatio suoraan tehtaalle ja todistaa valokuvalla, että sängyssä ei ole jalkoja. Voin hakea liikkeestä lainajalat reklamaation käsittelyn ajaksi. Hain lainajalat ja jäin odottelemaan reklamaation käsittely. Nyt kolmen viikon jälkeen se on käsitelty ja uudet jalat ovat noudettavissa myymälästä.
Jos olisin ostanut sängyn eräästä ruotsalaisesta huonekaluliikkeestä, olisin saanut puuttuvat jalat heti. Todennäköisesti olisin saanut vielä köttbullar-lahjakortin hyvityksenä turhasta ajamisesta.
Asiakaslähtöinen bisnes
Hyvin menee kun verottajan verorahoista tienaavat ostaa Ikeasta 😂😂
Ikeasta olisi tosiaan saanut jalat heti. Johtuu siitä, että Ikea myy valtavasta varastomyymälästä bulkkia, jossa heillä on niitä jalkoja kasapäin odottelemassa. Melkein kaikki oikeiden huonekaluliikkeiden tuotteet tehdään tilauksesta omilla valinnoilla, joten eipä niitä useita erilaisia jalkoja tosiaan ole myymälässä varalta.
No en tiedä onko tämä keksitty juttu mutta meillä kävi sama homma sotkassa ja vannoin ettei osteta ikinä enää sieltä mitään. Kohtelu ja reklamaatio hoidettiin surkeasti. Heidän moka ja asiakas oli syypää, heidän mielestään. En suosittele.
Lähdetään siitä, että molemmat palvelut kaipaisivat parantamista.
Suomalaiset huonekalut ovat laadukkaita ja hienoa, että Suomessa yhä on valmistusta kasvaneista veroista huolimatta. Harmillista jos tuotteesta on puuttunut osia. Ehkä se oli näpäytys.
Veroilmoituksen täyttäminen ja OmaVerossa asiointiin tarvitsee henkilökohtaisen oppaan. Niin sekava seitti, silloin kun tulot ovat muuta kuin tavallista palkkatuloa.
Vierailija kirjoitti:
OmaVero product owner:
Ihmettelen taas, miksi sorruin ostamaan sängyn suomalaisesta huonekaluliikkeestä. Homma meni näin. Ostin sängyn nettisivuilta ja odottelin pari viikkoa toimitusta tehtaalta varastolle. Hain sängyn ja kotona huomasin, että jalat puuttuvat.
Soitto liikkeeseen ja 30 minuutin odottelun jälkeen vastattiin. Selitin tilanteen ja sain ohjeistuksen. Minun pitää tehdä reklamaatio suoraan tehtaalle ja todistaa valokuvalla, että sängyssä ei ole jalkoja. Voin hakea liikkeestä lainajalat reklamaation käsittelyn ajaksi. Hain lainajalat ja jäin odottelemaan reklamaation käsittely. Nyt kolmen viikon jälkeen se on käsitelty ja uudet jalat ovat noudettavissa myymälästä.
Jos olisin ostanut sängyn eräästä ruotsalaisesta huonekaluliikkeestä, olisin saanut puuttuvat jalat heti. Todennäköisesti olisin saanut vielä köttbullar-lahjakortin hyvityksenä turhasta ajamisesta.
Asiakaslähtöinen bisnes
Ensinnäkin omavero toimii moitteetta. Tein itse alv ilmoituksen, veroilmoituksen, kryptoverot tai siis ilmoitin pääomatuloja. Kaikki meni oikein.
Itse artikkeli, pitää täysin paikkaansa. Se on käsittämätöntä, kuinka pitää asiat tehdä vaikeaksi. Usein iso ulkomainen ketju toimii paremmin kuin pienyrittäjä.
Jos nyt/kun nyt puhutaan erikseen tehdystä sängystä eikä mistään paketissa oleva kasattavasta. NE JALAT VAIKKA VIEDÄÄN ASIAKKAALLE. EIKÄ ALETA VÄNKÄÄMÄÄN!!!!
-Kylmät kädet
Vuonna 2025 verot maksetaan verovuoden mukaan. Ei esim. reaaliajassa.
No, siksi kaikki kestää, kun te haette kaiken maailman verovähennyksiä, vaikka ei olisikaan oikeutta ja kaikki hakemukset pitää käsitellä. Ja antaa se se EI vastaus.
Paperiset kotiin lähetettävät veroilmoitukset 😃
OmaVero product owner:
Ihmettelen taas, miksi sorruin ostamaan sängyn suomalaisesta huonekaluliikkeestä. Homma meni näin. Ostin sängyn nettisivuilta ja odottelin pari viikkoa toimitusta tehtaalta varastolle. Hain sängyn ja kotona huomasin, että jalat puuttuvat.
Soitto liikkeeseen ja 30 minuutin odottelun jälkeen vastattiin. Selitin tilanteen ja sain ohjeistuksen. Minun pitää tehdä reklamaatio suoraan tehtaalle ja todistaa valokuvalla, että sängyssä ei ole jalkoja. Voin hakea liikkeestä lainajalat reklamaation käsittelyn ajaksi. Hain lainajalat ja jäin odottelemaan reklamaation käsittely. Nyt kolmen viikon jälkeen se on käsitelty ja uudet jalat ovat noudettavissa myymälästä.
Jos olisin ostanut sängyn eräästä ruotsalaisesta huonekaluliikkeestä, olisin saanut puuttuvat jalat heti. Todennäköisesti olisin saanut vielä köttbullar-lahjakortin hyvityksenä turhasta ajamisesta.
Asiakaslähtöinen bisnes on aina kannattavampaa kuin aneemisen talouslähtöinen ajattelutapa. Ensi kerralla en valitse suomalaista huonekaluyritystä. Kaikki ovat osoittautuneet samanlaisiksi skottiloiksi.
Tarinan opetus. Lopetetaan nyt se excel-taulukoilla johtaminen ja senttien venyttely. Tehdään asiat helpoksi asiakkaalle, ja muistetaan palvella asiakasta myös kaupanteon jälkeen. Jos mokataan, niin hoidetaan homma siististi.