Miksi hyppykiikkuja sitten valmistettaisiin, jos ne olisivat lapsille haitallisia?
Kommentit (14)
Kyllähän kaikkea myydään mistä rahaa saadaan. Paskat muusta.
Ja joillekkin vammaisille lapsille joilla on erityistarpeita.
Parilla kaverilla on ollut hyppykiikku käytössä ja sanoin että ei ehkä kannattaisi kun voi hidastaa kehistystä. Minulle vain naurettiin. Molempien lapset kävelivät vasta 1v 3kk vanhana.
Oletko muuten huomannut että kaupassa myydään myös tupakkaa? Onko sekin mielestäsi hyväksi ihmisille?
Kaikki ovat kehittyneet normaalisti, mihin kehitykseen sen sitten pitäisi vaikuttaa?
Mutta tutkiminen sisältää vain sen, ettei niistä irtoa tukehduttavia osia ym. Ei sitä, ovatko kehitykselle vaaraksi.
lapsia istutetaan niissä kiikuissa liikaa. Lapsi viihtyy toki, mutta seurauksena voi olla kulumia polviin, virheasentoja jne. En nyt muista tarkalleen, mitä niitä seurauksia oli, mutta joka tapauksessa ovat sen syytä, että vanhemmat herkästi istuttavat lasta niissä liikaa ja liian nuorena omaa elämäänsä helpottaakseen...
Sellaiset vanhemmat ostaa vauvalle hyppykiikun jotka ei viitti ite leikkiä lastensa kanssa vaan laittavat ne siihen itekseen olemaan jotta saavat puuhata omia juttujaan.
En usko mutta tuon hyppykiikun haitallisuuden sanoi minulle 20v neuvolanterveydenhoitajana työskennellyt henkilö jolla oli paljon tietoa ja kokemusta. Häneltä sain paljon apua ja hyviksi koettuja (myös itse) neuvoja, eikä vain kirjaneuvoja.
Olen myös useammasta lähteestä lukenut niiden haitallisuudesta. Yhtään juttua niiden hyödyistä en ole lukenut.
En toki usko että jos silloin tällöin hetkeksi laittaa tarpeeksi ison lapsen hyppykiikkuun se haittaisi hänen kehitystä mutta ei siitä mitään hyötyäkään ole.
Monet vain laittavat siihen liian nuoren tai pitävät lasta siinä liian kauan.
vaan olen aina siinä vieressä nauramassa lapseni kanssa. Se on aina sellainen yhteinen hetki, eikä mikään " en jaksa olla nyt lapseni kanssa, laitmpa sen nyt hyppykiikkuun" -hetki. Älä yleistä!!!
neuvolassa ehdottomasti kehotettiin välttämään hyppykiikkuja. Aiheuttavat varvastusta ja ovat terveillä lapsilla ns. turhakkeita.
Meidän fysioterapeutti sanoi kysyttäessä, että ne ovat paljon paljon mainettaan parempia.. =)
Kaupat ovat täynnä haitallisia tuotteita, jos et ole sattunut huomaamaan. Sitä valmistetaan, mitä ostetaan.