Juhlitteko Halloweenia?
Ja jos, niin miten? Koristeita, asuja, ruokia, bileet?
Kommentit (15)
En juhli muuten kuin että katselen muutaman kauhuelokuvan ja syön pizzaa tms.
Kun katson itseä peilistä niin siinä tarpeeksi halloweenia. Vuoden jokaisena päivänä. Kaikille ei luotu sellaista ulkonäköä että viitsisi ihmistenilmoille ilmestyä.
Juhlin.
Samhainia.
Vielä ei olla päätetty ihan kaikkia yksityiskohtia, mutta asiaankuuluvaa ruokaa, juomaa, musiikkia, loitsuja jne.
En. Juhlin pyhäinpäivää silloin. Juhlin elämää.
Pitäisi lähteä ameliikkaan asti juhlimaan, että olisi oikea fiilis. Ei halloween istu Suomi kulttuuriin huonostikkaan. En edes yritä suomessa.
En ole ikinä juhlinut. Olen aikuinen enkä juhli lasten krääsäjuhlaa joka on jenkeistä markkinakoneiston tänne jalkauttama tapahtuma jolla on ollut tarkoitus saada vaan ihmisiä kuluttamaan rahaa tyhjämpäiväiseen krääsään.
Koristelemme noin paria viikkoa etukäteen, käymme 31.10 tai niillä nurkilla sukulaisilla sovitusti karkkikiertueella ja syömme jotain asiaan sopivaa. Välillä ollut lapsien kavereille juhlat/naamiaiset, tänä vuonna en ehkä jaksa niitä.
Meillä yhden lapsen lempijuhla on Halloween. Itsekin olen nykyisin innoissani siitä. Tosin meillä koristeet ja juhlinta keskittyy kiltteihin hämähäkkeihin, haamuihin ja kurpitsoihin. Inhoan kaikkia ruumisjuttuja ja varsinaista kauhua.
Vierailija kirjoitti:
Juhlin.
Samhainia.Vielä ei olla päätetty ihan kaikkia yksityiskohtia, mutta asiaankuuluvaa ruokaa, juomaa, musiikkia, loitsuja jne.
Sama, olemme puoliksi irlantilaisia. Siellä juhlitaan kunnolla aina, on trick or treat -kierrokset, ym. Lasten koulussa ja omalla työpaikalla täällä Suomessa on myös naamiaiset.
En itseasiassa pidä Halloweenista, olen jouluihmisiä. Juhlin kuitenkin lasten takia mielelläni.
Kyllä! Ruokaa, herkkuja ja hyvää juomaa. Naamiaisasuna minulla on Suuri Kurpitsa.
Kauhuleffa, hyvää ruokaa siihen henkeen ja myös kekrin henkeen. Satokauden juhla.
Ei ole mitään syytä juhlia.
Ehkä se on enemmän niille joilla vielä pieniä lapsia.
Meille on joulussa ja juhannuksessa ihan tarpeeks. Yhtään enempää kulutusjuhlia ei tarvita.
Juu miksen Suomessa juhlisi. Juhliihan kelttiläiset kulttuuritkin vappua ja polttaa juhannuskokkoa...............
Muuten en juhlisi mutta sattuu olemaan opiskelijabileiden teemana. Pitää olla myös teemaan sopiva asu.
Tykkään erilaisista teemajuhlista, joskus isommin joskus pienemmin. tänä vuonna halloween menee pienemmin ( vain joku halloweenteemainen tarjoilulautanen minulle ja miehelleni) ja pikkujoulut taas meillä vietetään isommin.
En juhli. Ei ole mitään halloweeniä vastaan, mutta en "osaa" juhlia sitä mitenkään, ei merkkaa mulle mitään.