Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko 55 vuotias jo vanha?

Vierailija
11.10.2025 |

Itse olen sen ikäinen enkä todellakaan tunne itseäni vanhaksi mitä nyt kroppa vähän pyytää jarruttelemaan.

Kommentit (68)

Vierailija
61/68 |
12.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täytän keväällä 55vee. En minä enää kolmekymppinen ole, en henkisesti enkä fyysisesti. Sähköpyörä alkaa houkutella. Henkisesti valmistautuu jo elämän loppuun, mikä toki voi olla vielä kaukanakin. 

Vierailija
62/68 |
12.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kun laskee miten monta hyvää ja tervettä vuotta on edessä verrattuna taakse päin, niin 55 vuotias on vanha. 15 vuotta on peliaikaa ja sen jälkeen enemmän tai vähemmän tenapöksynä olemista, vaikka hengissä pysyisikin. Aniharva 75-vuotias enää missään Kilimanjarolla yksikseen chillaa. Koko Suomen kansasta ehkä kymmenen on siinä kunnossa. 15 vuotta taaksepäin oli ihan äsken.

Kovin ennakkoluuloista :)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/68 |
12.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos vielä haluaa nuorta tyttöä, niin naisten mielestä ei ole kasvanut aikuiseksi.

Vierailija
64/68 |
12.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen itse 40 ja en jaksa enää edes kävellä lähikauppaan vaikken ylipainoinen olekaan. Vielä kaksi vuotta sitten olin todella urheilullinen ja koin että voin elää vetreästi kuten Aira Samulin lähes sataseksi.

Olet sitten jotenkin sairas. Henkisesti?

Onko rauta-arvot ja kilpirauhanen tutkittu?

Vierailija
65/68 |
12.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä työterveydessä nuori työterveyshoitaja piti minua vanhana jo kun olin 40, sanoi minulle että keski-iässä lihakset alkaa surkastumaan ja kun olen jo niin vanha niin minun pitäisi alkaa käydä salilla ja muuta. Muutenkin tuntuu että työterveydessä ainakin siinä firmassa missä minä olen töissä niin keski-ikäisiä pidetään jo ikäloppuina ja haukutaan ja koitetaan löytää fyysisiä vaivoja jatkuvilla monen sivun mittaisilla terveyskyselyillä että saisivat seuraavalla yt-kierroksella syyn irtisanomiseen, ahdistaa hirveästi jatkuvat terveyskyselyt.

Tuohan on ennakoimista ajoissa. 

Viimeistään viisikymmippisenä kaikki kykenevät salille, niin moni vaiva korjaantuu.

Vierailija
66/68 |
12.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

On se vanhempi jo, vaikka ei 'vanha' samaan tapaan kuin vaikka 60-70v ikäinen. 

Vierailija
67/68 |
12.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aina kun tätä kysytään pitäisi tarkentaa. Vanha... Mihin?

Synnyttämään? Kyllä.

Löytämään rakkauden? Ei.

Vaihtamaan alaa? Ei.

Kyselemään tyhmiä? Hiukan joo...

Päiväkotiin? Kyllä.

Kurahousuihin ja -rukkasiin? Kyllä.

Nauramaan omalle tyhmyydelleen? Ei.

Vierailija
68/68 |
12.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Harva 55 vuotias itseään vanhaksi tuntee. Ympäristöhän sen arvioi. Moni voi siinä iässä vielä perustaa yrityksen vaikka ulkomaille, tai kouluttautua. Peli on pelattu sitten kun suorituksena pidetään 20 ämpärillisen verran kerättyjä marjoja tai talvirenkaiden vaihtamista itse.

Siskonpoika osti kaverinsa kanssa 3-vuotta sitten toimivan yrityksen. Ikää hänellä oli juuri silloin tuo 55-vuotta.

Nyt lamasta huolimatta otettu laina yrityksen ostoon on maksettu pois ja yritys tuottaa ihan kohtuullisesti. 

Sopivasti ennen yritträjäksi heittäytymistä ehti rempata omakotitalonsa melkein sadallatonnilla. Siihen meni isoin osa säästöistä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kahdeksan kahdeksan