Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko 55 vuotias jo vanha?

Vierailija
11.10.2025 |

Itse olen sen ikäinen enkä todellakaan tunne itseäni vanhaksi mitä nyt kroppa vähän pyytää jarruttelemaan.

Kommentit (68)

Vierailija
41/68 |
11.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No ei nuori mutta ei vielä vanhuskaan.

Keski-ikäisiä sitä ollaan . Vanhuusikä alkaa siinä seitsemänkymppisenä.

Vierailija
42/68 |
11.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei e487nää nuorikaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/68 |
12.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten se kroppa pyytelee jarruttamaan?

Olen 64-vuotias ja en ole moisia pyyntöjä kuullut. 

Tosin en ole koskaan mikään erityisen menevä tyyppi ollut. Harrastanut mitään vaarallisempia urhelulajeja etc.

Ja tuskin olet tehnyt ruumiillista työtäkään.

Vierailija
44/68 |
12.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun laskee miten monta hyvää ja tervettä vuotta on edessä verrattuna taakse päin, niin 55 vuotias on vanha. 15 vuotta on peliaikaa ja sen jälkeen enemmän tai vähemmän tenapöksynä olemista, vaikka hengissä pysyisikin. Aniharva 75-vuotias enää missään Kilimanjarolla yksikseen chillaa. Koko Suomen kansasta ehkä kymmenen on siinä kunnossa. 15 vuotta taaksepäin oli ihan äsken.

Vierailija
45/68 |
12.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kun laskee miten monta hyvää ja tervettä vuotta on edessä verrattuna taakse päin, niin 55 vuotias on vanha. 15 vuotta on peliaikaa ja sen jälkeen enemmän tai vähemmän tenapöksynä olemista, vaikka hengissä pysyisikin. Aniharva 75-vuotias enää missään Kilimanjarolla yksikseen chillaa. Koko Suomen kansasta ehkä kymmenen on siinä kunnossa. 15 vuotta taaksepäin oli ihan äsken.

Kohta 80 mittarissa. Lumityöt ja puun teot hellaan ja leivinuuniin on vieläkin ohjelmassa.Sekä omakotitalossa olevat hommat.

Naapurin isäntä vuosituhannen alussa teki 93 vuotiaana vielä metsästä 30 mottia polttopuuta, ajoi sieltä pois ja teki klapeiksi.

Kun ei kerran ole omaa kokemusta niin turha on silloin kirjoitella kuvitelmiaan vanhenemisesta!

Ai niin, neljänkymppin kahta puolta juoksin useamman maratonin...

Vierailija
46/68 |
12.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aina kun tätä kysytään pitäisi tarkentaa. Vanha... Mihin?

Synnyttämään? Kyllä.

Löytämään rakkauden? Ei.

Vaihtamaan alaa? Ei.

Kyselemään tyhmiä? Hiukan joo...

Sanoisin kyllä, että myös pienen lapsen vanhemmaksi ylipäätään 55-vuotias on liian vanha. Nainen tai mies.

Vierailija
47/68 |
12.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kohta 80 mittarissa. Lumityöt ja puun teot hellaan ja leivinuuniin on vieläkin ohjelmassa.Sekä omakotitalossa olevat hommat.

Naapurin isäntä vuosituhannen alussa teki 93 vuotiaana vielä metsästä 30 mottia polttopuuta, ajoi sieltä pois ja teki klapeiksi.

Kun ei kerran ole omaa kokemusta niin turha on silloin kirjoitella kuvitelmiaan vanhenemisesta!

Ai niin, neljänkymppin kahta puolta juoksin useamman maratonin...

Elämä on muutakin kuin primitiivisten pakkoliikeitten summa. En pidä minään mitään leivinuunijuttuja tai polttopuiden tekemistä.

Vierailija
48/68 |
12.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen itse 55v, enkä moisia murehdia. Vielä ollaan hyvässä kunnossa, onneksi ei ole mitään sairauksia, ei ainakaan vielä. Pitkä kilpaurheilu-ura auttaa pysymään kunnossa vielä nykyäänkin, tosin on sitten paikoissa kremppaakin. Mutta mitä sitä itkemään, toivottavasti on vielä hyviä vuosia jäljellä, nyt ei ainakaan vielä tunnu vanhalta millään tavalla. Tosin ei voi verratakaan vaikka nelikymppiseen itseeni. 

En siis itse koe 55-vuotiaan olevan vanha.

Vierailija
49/68 |
12.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen 50 ja omalla kohdallani mieli on nuorekas ja on vaikea sisäistää että olen jo 50. Jos vertaan itseäni siihen millainen olin 20 tai 30-vuotiaana niin nykyään minulla on töiden jälkeen hirveä väsymys. En siis jaksa enää niinkuin aiemmin vaikka olen normaalipainoinen ja syön terveellisesti. Ahdistaa oma ikä ja se että jos jään työttömäksi niin en varmasti saa töitä mistään ja säästöjä ei ole. Yks tuttu aina sanoo ketä on jo harmaantunut ja kaljuuntunut ja selkeästi vanhentunut että hänen mielestä ikä on se minkä ikäiseksi oma mieli mieltää iän ei siis numero, hän on omasta mielestä 30 vaikka on 50.

Vierailija
50/68 |
12.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Harva 55 vuotias itseään vanhaksi tuntee. Ympäristöhän sen arvioi. Moni voi siinä iässä vielä perustaa yrityksen vaikka ulkomaille, tai kouluttautua. Peli on pelattu sitten kun suorituksena pidetään 20 ämpärillisen verran kerättyjä marjoja tai talvirenkaiden vaihtamista itse.

Vierailija
51/68 |
12.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen itse 40 ja en jaksa enää edes kävellä lähikauppaan vaikken ylipainoinen olekaan. Vielä kaksi vuotta sitten olin todella urheilullinen ja koin että voin elää vetreästi kuten Aira Samulin lähes sataseksi.

Tästä kannattaa jo huolestua! Ei ole normaalia rapistua noin nopeasti. 

Vierailija
52/68 |
12.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä työterveydessä nuori työterveyshoitaja piti minua vanhana jo kun olin 40, sanoi minulle että keski-iässä lihakset alkaa surkastumaan ja kun olen jo niin vanha niin minun pitäisi alkaa käydä salilla ja muuta. Muutenkin tuntuu että työterveydessä ainakin siinä firmassa missä minä olen töissä niin keski-ikäisiä pidetään jo ikäloppuina ja haukutaan ja koitetaan löytää fyysisiä vaivoja jatkuvilla monen sivun mittaisilla terveyskyselyillä että saisivat seuraavalla yt-kierroksella syyn irtisanomiseen, ahdistaa hirveästi jatkuvat terveyskyselyt.

Vierailija
53/68 |
12.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

90-vuotiaan äitini mielestä 70-vuotias on nuori.

Vierailija
54/68 |
12.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaikki ymmärtävät, että 55-vuotias on määritelmällisesti keski-ikäinen ja keskimäärin ainakin 10 vuotta vielä työikäinen. Miksi kysyä muilta, onko vanha? - outo avaus. 

Ei 55v kyllä keski-ikäinen ole,noin 40-50 vuotias on jos katsotaan miten pitkään ihmiset elää.

Vierailija
55/68 |
12.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten se kroppa pyytelee jarruttamaan?

Olen 64-vuotias ja en ole moisia pyyntöjä kuullut. 

Tosin en ole koskaan mikään erityisen menevä tyyppi ollut. Harrastanut mitään vaarallisempia urhelulajeja etc.

No jos vähänkään harrastat jotain fyysisiä lajeja ja olet itsellesi rehellinen niin kyllä huomaat että et pysty asioihin mitä esim vielä 30-40 vuotiaana.

Vierailija
56/68 |
12.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työikäinen 

Vierailija
57/68 |
12.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aina kun tätä kysytään pitäisi tarkentaa. Vanha... Mihin?

Synnyttämään? Kyllä.

Löytämään rakkauden? Ei.

Vaihtamaan alaa? Ei.

Kyselemään tyhmiä? Hiukan joo...

Sanoisin kyllä, että myös pienen lapsen vanhemmaksi ylipäätään 55-vuotias on liian vanha. Nainen tai mies.

Tuttava perusti perheen kun oli 52 (mies), nyt hän on 55 ja heillä on 2 lasta ja hän on kotona lasten kanssa, vaimo töissä. Pojasta tulee kuin isänsä aina vakava naama ja suupielet alaspäin.

Vierailija
58/68 |
12.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vanha on ihminen silloin, kun voi suussa enää.

Vierailija
59/68 |
12.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla alkoi vaihdevuodet siinä 53vuotiaana. Nyt oon 56v, ja mä vanhenin ainakin 10vuotta , vähintään  siinä menossa. Siis kroppa vanheni, samoilla elintavoilla. Eli kyllä mä koen vanhaksi verrattuna ennen v-vuosi ikää. 

Vierailija
60/68 |
12.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naisena on auttamatta, vaikka saisikin. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi neljä viisi