Onko 55 vuotias jo vanha?
Itse olen sen ikäinen enkä todellakaan tunne itseäni vanhaksi mitä nyt kroppa vähän pyytää jarruttelemaan.
Kommentit (42)
Minäkin olen 55-vuotias enkä minäkään tunne itseäni vanhaksi. Liikun paljon luonnossa, ja pihassa tulee tehtyä puutarha- ja lumitöitä vuoden mittaan. Paljon tulee myös pyöräiltyä ja talvella hiihdän paljon. Muutenkin elämäntyylini on aika lailla samanlainen kuin 20-30-vuotiaana, vaikka toivottavasti järkeä on tullut päähän kokemusten myötä enemmän.
No ei nuori mutta ei vielä vanhuskaan.
Olen 56-v ja elämä on vanhetessa aina vaan parempaa. Ei mitään merkitystä olenko vanha. Nuori en haluaisi ollakaan.
Nyt on aika nauttia elämästä. Kaikki elämänvaiheet ovat olleet omalla tavallaan hyviä, enkä haikaile nuoruuden perään yhtään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen itse 40 ja en jaksa enää edes kävellä lähikauppaan vaikken ylipainoinen olekaan. Vielä kaksi vuotta sitten olin todella urheilullinen ja koin että voin elää vetreästi kuten Aira Samulin lähes sataseksi.
Olet sitten jotenkin sairas. Henkisesti?
Mitä sitten, jos onkin henkisiä ongelmia? Monilla on.
Järjetöntä laittaa tuollainen kommentti, ettei jaksa lähikaupassa käydä nelikymppisenä.
Avaamatta sitä mitenkään.
Siksi kysyin onko jokin mielenterveydellinen syy taustalla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen itse 40 ja en jaksa enää edes kävellä lähikauppaan vaikken ylipainoinen olekaan. Vielä kaksi vuotta sitten olin todella urheilullinen ja koin että voin elää vetreästi kuten Aira Samulin lähes sataseksi.
Olet sitten jotenkin sairas. Henkisesti?
Mitä sitten, jos onkin henkisiä ongelmia? Monilla on.
Järjetöntä laittaa tuollainen kommentti, ettei jaksa lähikaupassa käydä nelikymppisenä.
Avaamatta sitä mitenkään.
Siksi kysyin onko jokin mielenterveydellinen syy taustalla.
Voi olla tai sitten ei..
No, viisivitosena menin naimisiin. Kun en ollut aikaisemmin edes miettinyt naimisiin menoa.
Pätkäsuhteita 6-18 kuukauden useampia vuosien varrella. Ennen vaimon löytämistä oli yli seitsemän vuoden suhde kihloissa.
Eipä ollut aikaa avioliitolle työ, yhteiskunnalliset luottamustoimet ja vähän vapaa aikaakin.Unohtamatta omakotitalon remppaa ym.Kesällä oli myös ohjelmassa lavatanssit.
Kohta kahdeksankymppisenä tullut mietittyä, kyllä se vaimo olisi lähtenyt lipettiin mikäli nuorena olisi mennyt naimisiin kun ukko viikot ensin töissä ja illat menossa luottamustoimissa...
Vierailija kirjoitti:
Työnantajille on, muuten ei. Voi olla vielä toiset 55v edessä, jos elelee ihmisiksi.
Silti eläkeikää nostetaan.
Vierailija kirjoitti:
Ei. Todella nuori. Elämä edessä joka paikassa.
Elämää on edessä myös vanhana. Ja jopa vanhuksena. Se on omasta asenteesta kiinni.
Aloittajan keho rapistuu ja hannaa vastaan. Kyllä siitä voi vetää omat johtopäätöksensä. Pää voi olla nuorekkaampi tai vanhempi kuin keho. Siitä riippuu paljon miten elämänsä mielekkyyden kokee rapistuvassa kehossa.
Miten on ap:n pään laita?
Täälläkin on paljon niitä, joiden mielestä elämä on eletty 40 vuotiaana, ei ole enää muuta kuin kuoleman odottaminen sohvalla valittaen. Samaan aikaan joku toinen 80 vuotiaana opettelee uutta ja kokee uusia elämyksiä. Eli päästä ja asenteesta se kaikki on kiinni, vaikka kroppa rapistuu.
Mitä pahaa siinä on, että myöntää olevansa vanha ja että ei pysty fyysisesti samaan kuin 3 kymppisenä. Itselleen voi olla armollinen ja tunnustaa tosiasiat. Niillä korteilla pelataan täysillä mitä kädessä on. Sitä on hyvä elämä.
Riippuu mistä puhutaan. Synnyttämään ja valvomaan vauvan kanssa on aivan liian vanha. Presidentiksi sopivan ikäinen tai jopa nuori. Paaviksi tai olympiakomitean johtoon aivan beibi vielä.
55 ei toivon mukaan ole vielä maailmanloppu. Työelämääkin on jäljellä vielä ihan reilusti, koska eläkeikä nousee koko ajan. Tietenkin voi olla kaikenlaista kremppaa, vaihdevuodet, lapset lentää pesästä tai on jo asuneet pidempään poissa kotoa jne. Seksiä voi harrastaa vielä pitkään.
Mä oon 54v. En koe että olisin vanha. Ei ole sairauksia, hölkkään ongelmitta 15km jne.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Työnantajille on, muuten ei. Voi olla vielä toiset 55v edessä, jos elelee ihmisiksi.
Silti eläkeikää nostetaan.
Halutaan orjien olevan kehdosta arkkuun töissä, ettei tarvitse maksaa eläkkeitä.
Kaikki ymmärtävät, että 55-vuotias on määritelmällisesti keski-ikäinen ja keskimäärin ainakin 10 vuotta vielä työikäinen. Miksi kysyä muilta, onko vanha? - outo avaus.
Vierailija kirjoitti:
Ei. Todella nuori. Elämä edessä joka paikassa.
Nyt sarkasmi kyllä kukkii. Elämä on takana aika monessa asiassa.
55- vuotias on työmarkkinoille ikivanha, työkkärille ja työeläkelaitoksille (työkyvyttömyyseläkeelle vaikka olisi fyysisesti rikki ja sairas) nuori.
Mun ex-anoppini täyttää ens vuonna 80v ja on edelleen hyväkuntoinen, toki on tekeminen ja touhuaminen hitaampaa kuin ennen. Mun äiti on 70v ja hänen puoliso 75v ja niin vaan tekevät raskaita lumitöitä, puutöitä yms. Eli 55v ei ole vielä mitään
55 vuotias ei saa enää lapsia. Ja harvemmin kyllä ilman suhteita työtäkään.
Täydellisen kääkähtänyt fossiili oot. Viimeiset humpat menossa ja naimiset naituna. Etti köysi luja puunoksa valmiiksi. Ja jakkara.
No tuo on tiedostata kroppasi rajoittavan nykyään tekemisiäsi kertoo että vanhuus on alkanut. Kuuntele kehoasi ja usko mitä se sinulle kertoo.