Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Huomasitko? Ensi vuonna kaikki pakotetaan Suomi.fi-postilaatikon käyttäjiksiLupaa ei enää kysytä📩📮📨📧📧📧

Vierailija
11.10.2025 |

Suomi.fi-viestit tulevat käyttöön kaikille digitaalisesti asioiville täysi-ikäisille vuoden 2026 alusta, Digi- ja väestötietovirasto DVV kertoo.

Muutos koskee niitä, jotka eivät ole ottaneet palvelua aiemmin käyttöönsä eli jopa kahta miljoonaa suomalaista.

https://www.is.fi/digitoday/art-2000011549389.html

Kommentit (261)

Vierailija
141/261 |
11.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaiken pakottaminen digitaaliseksi on jo itsessään ongelma. 

Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Reipas ja tunnollinen lammas kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eli onko sitten niin, että jos haluaa muuttaa esim. veroprosenttia, niin se on käytävä tekemässä verovirastossa, sen sijaan että sen tekisi verottajan sivuilla, jos ei halua suomi.fi sivustoa käyttöön?

Kyllä. 

Veron jälkeen voi ilmoittaa digiin, että haluaa kirjeet kotiin.

Mutta uusi ilmoitus pitää tehdä puolen vuoden välein siihen asti,  että olet edunvalvonnassa.  Tai haudassa. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
143/261 |
11.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

mikäköhän tässä taustalla

ketä rikastuu

Vierailija
144/261 |
11.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

en yhtään ihmettele jos joku ministerin kaverin atk firma laskuttaa 1 eur lähetetystä viestistä

Vierailija
145/261 |
11.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei Postikaan ole ollut enää luotettava moniin vuosiin, mutta että kaikki diginä, ei käy.

Vierailija
146/261 |
11.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämähän on hallituksen säästöohjelmaa. Mieti, miten paljon paperipostin lähettäminen miljoonille ihmisille maksaa! Itselleni on tullut kaikki sähköisesti jo vuosia ilman ongelmia

Vierailija
147/261 |
11.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taasko valheita??????? Miten se mukamas onnistuu, pakottaminen roskaan ?????????? Selittäkääpäs se !!!!!!!! En oo ollu sen pjaskan NS asiakas tuhanteen vuoteen suunnilleen. Enkä ikin aiokaan !!!!!!! E, vaik mite pakotettais. Sellaine e oo mahdollist edes. 

Vierailija
148/261 |
11.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämähän on hallituksen säästöohjelmaa. Mieti, miten paljon paperipostin lähettäminen miljoonille ihmisille maksaa! Itselleni on tullut kaikki sähköisesti jo vuosia ilman ongelmia

loistava esimerkki millainen kehitysmaa suomesta tehty

80-luvulla KAIKKI laskut tuli postissa

Vierailija
149/261 |
11.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin, kehitysmaissa kaikki asiat hoidetaan verkossa.

Kehittyneissä maissa jonototeaan lounastunti pankkikirja kädessä konttorilla että saa nostettua vähän käteistä kaupan kassalle kuten Suomessa kasarilla.

Vierailija
150/261 |
11.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kehittyneissä maissa jonototeaan lounastunti pankkikirja kädessä konttorilla että saa nostettua vähän käteistä kaupan kassalle kuten Suomessa kasarilla.

taisit olla joku köyhä

Vierailija
151/261 |
11.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

taisit olla joku köyhä

Joo, kaikki keskituloisetkin hoitivat pankkiasiat netissä jo 1980. Vain köyhät joutuivat jonottamaan pankkikonttoreissa.

Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä hoidan mielelläni ihan kaiken sähköisesti.  Niin kauppareissut kuin lääkärissä käynnitkin.  Mutta täytänkin ensi viikolla vasta 64 enkä 84. Olen pyrkinyt siihen,  että mulle kaikki juoksevat laskut tulee suoraan e-laskuina ja menevät suoraan tililtäni maksuun,  vaikka en olisi kuukausiin edes tajuissani. Tämä uusi muutos tarkoittaa sitä,  että jos jonain päivänä en kykenekään hoitamaan asioitani itse,  mun lapsillani ei välttämättä ole hajuakaan siitä,  että mun puolesta jokin asia pitäisi hoitaa. Mistä tulikin mieleen, että mätkythän saakin e-laskuksi.  Pitääpä käydä tekemässä sekin. 

Vierailija
153/261 |
11.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voisin käyttää jos saisin itselleni suomi.fi sähköpostiosoitteen myös ja tallenustilaa valokuville.

Vierailija
154/261 |
11.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Valtio voisi lopettaa itsensä kun kerran kaikki valtiolle kuuluvat toiminnot maksaa jotain.

Vierailija
155/261 |
11.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mieti, miten paljon maksaa postilaatikko (20 e), jota käytät 10v  (siis kustannus yhteensä 20 e/10 v) suhteessa nettiyhteyteen (16 e/kk) 10 vuoden ajan (1920 e). Tuossahan vain siirretään kulut viestin vastaanottajalle.

Eikä se verkkoviestin lähetys ole maksutonta, siellä on melko massiiviset ohjelmistot takana.

Vierailija
156/261 |
11.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Reipas ja tunnollinen lammas kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä hoidan mielelläni ihan kaiken sähköisesti.  Niin kauppareissut kuin lääkärissä käynnitkin.  Mutta täytänkin ensi viikolla vasta 64 enkä 84. Olen pyrkinyt siihen,  että mulle kaikki juoksevat laskut tulee suoraan e-laskuina ja menevät suoraan tililtäni maksuun,  vaikka en olisi kuukausiin edes tajuissani. Tämä uusi muutos tarkoittaa sitä,  että jos jonain päivänä en kykenekään hoitamaan asioitani itse,  mun lapsillani ei välttämättä ole hajuakaan siitä,  että mun puolesta jokin asia pitäisi hoitaa. Mistä tulikin mieleen, että mätkythän saakin e-laskuksi.  Pitääpä käydä tekemässä sekin. 

Sinunkaltaisten tottelevaisten idioottien takia Hitlerkin sai hirmutekonsa tehtyä.

Vierailija
157/261 |
11.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun näkö heikkenee, kädetkään ei enää toimi, kun Windows 10 lakkaa toimimasta ( en edes tiedä onko minulla se tässä uudessa laitteessani).  Ja kun missään ei ole selvää ohjeistusta miten tämä otetaan käyttöön, kerrotaan pääasiassa , että ens vuonna ei sitten enää paperipostia tule -  on tässä Petterillä ollut kiire sulloa rahaa kavereiden pussiin. Tästä kiireellisyydestä valitteli asiantuntija tänään jossain lehtisessä. Ainoa informaatio, toistan ainoa informaatio on  Kivra, joka säännöllisesti lähettää minulle sähköpostia. Ja minä kun pidän tätäkin huijauksena - odotan  mielenkiinnolla , missä informaatio kuopassa olen ensi  vuonna ja kuinka  ne kuuluisat , joka päivä lehtien palstoilla olevat huijarit keksivät  enemmän ja enemmän huijausta, kuinka käydä minun ja kaltaisteni kimppuun.

SE OIKEA INFORMAATIO MISSÄ SE VIIPYY.

Vierailija
158/261 |
11.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja typerä lammaskansa tottelee

Vierailija
159/261 |
11.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Sinunkaltaisten tottelevaisten idioottien takia Hitlerkin sai hirmutekonsa tehtyä."

Minä en edes tiennyt että 1930-luvun saksassa kaikki pankki- ja viranomaisviestintä oli siirretty www.suursaksa.de-sivustolle mikä johti lampunvarjostimien ja saippuan ylituotantoon.

Vierailija
160/261 |
11.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Windows 11 vaatii rekisteröitymisen, eli Microsoft-tilin ja aktivoinnin, käyttöönoton yhteydessä, ja asennuksen aikana on usein pakollista käyttää internet-yhteyttä ja tilin luomista.