Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Minkä ikäisenä loppui kuukautiset?

Vierailija
11.10.2025 |

Mulla 40v

Kommentit (92)

Vierailija
41/92 |
11.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuukautiset loppuu keskimäärin 51 vuotiaana, mutta vaihteluväli on 40-60 vuotta. Mutta toki kun tätä palstaa lukee, suurimmalla osalla näyttää loppuvan todella myöhään, toki taitaa suurin osa valehdella 

Vierailija
42/92 |
11.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

59

Varaa aika gynekologille, ettei vaan olis diagnoosia. 

Diagnoosi tehdään tutkimusten jälkeen. Tarkoittanet, ettei ole mitään sairautta taustalla. 

Ihan normaalia, joskin harvinaista, että lähemmäs kuusikymppisellä on kuukautiset.

Pitkää ikää ja terveyttä se lukuisissa kansainvälisissä tutkimuksissa ennustaa. Että näin!

Saattaa ennustaa syöpää ja kuolemaa. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/92 |
11.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miehenä mua kiinnostaa enemmän minkä ikäisenä ne alkaa, koska eikö se tarkoita että nainen on silloin biologisesti valmis seksíín ? ?

Biologisesti, mutta henkisesti ei välttämättä. Joillakuillahan kuukautiset alkaa jo luokkaa 10 vuotiaina. 

Kuukautisilla ei ole mitään tekemistä sen kanssa, milloin on valmis seksisuhteeseen. 

Vierailija
44/92 |
11.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

58

Vierailija
45/92 |
11.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Muistakaa, että vaikka ns verivuotoa olisi se kuuluisa 58 v, te ette ole enää hedelmällisiä. Munasolu ei irtoa. Kohdun limakalvo se vain irtoaa. Nämä intoilijat, mää oon kuin nuori tyttönen ja vauvoja voisin tehdä ja kauheee ehkäisy päällä. Jos joku  lääkäri on määrännyt e pillerit, hänestä valviraan kantelu, jokainen tietää että munasolu ei irtoa. Alkaa hiipua jo muutenkin 38-40. saati lähes 60v mummolla.

Ei löydy yhtään kommenttia, jossa olisi vähäistäkään intoilua tai muutakaan mainitsemaasi. Tarkentaisitko, mistä löysit?

Vierailija
46/92 |
11.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suosittelen hormonikorvaushoitoa. Se pienentää Altzheimerin ja osteoporoosin riskiä ja helpottaa painonhallintaa. Ei ole mikään pakko kärsiä hiekkapillusta, kitistä ja valvoa yöt.

Olen nyt 9 kk käyttänyt ja elän uutta elämää, nukun 8 tuntia yössä ja voin paljon paremmin.

Vierailija
47/92 |
11.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Muistakaa, että vaikka ns verivuotoa olisi se kuuluisa 58 v, te ette ole enää hedelmällisiä. Munasolu ei irtoa. Kohdun limakalvo se vain irtoaa. Nämä intoilijat, mää oon kuin nuori tyttönen ja vauvoja voisin tehdä ja kauheee ehkäisy päällä. Jos joku  lääkäri on määrännyt e pillerit, hänestä valviraan kantelu, jokainen tietää että munasolu ei irtoa. Alkaa hiipua jo muutenkin 38-40. saati lähes 60v mummolla.

Kai tämän nyt jokainen täyspäinen tietää. Mikä ihmeen valistustuokio nyt oli päällä? 

Ei tiedä. Sivusta..

Niin viiskyt vuotiaskin voi saada vielä lapsen niinkuin oma sukulaiseni kolmannen lapsensa, vahinko tää kolmas tavallansa.

Äärimmäisen harvinaista. Syntyvällä lapsella on silloin heikompi perimä. 

Vierailija
48/92 |
11.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

57

Vierailija
49/92 |
11.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voisiko lapsenlapselle kertoa (tai miniälle), että vuoteeseen voi laittaa sellaisen kosteussuojan, jotta petauspatja säästyisi jos tulee ohivuoto? Sellaisen olisin itse tarvinnut, kun monta kertaa pesin sitä patjaa ja lakanoita?

Oli se järkyttävää aikoinaan maalla asuessa hoitaa tuo puhdistautuminen. Siteet oli mitä oli ja sidevyötäkin käytettiin. Käytetyt siteet oli pakko laittaa saunan uuniin ja jos ei ollut saunapäivä niin vessan pönttöön sitten ja toivoa, että se ei mene tukkoon.

Sitten tuli naapuri koneellaan imaisemaan "likakaivon" tyhjäksi ja puhalsi tuotoksen marjapuskien juurelle. Arvatkaapa, oliko ne siteet siellä näkyvillä? Voi helvetti, mitä häpeän aikaa. 😢

Ihan järkyttävää muutenkin oli tuo jätteiden hävittäminen! Pappa kaivoi syvän kuopan ja sinne tyhjennettiin laskisanko (keittiöjätteitä) ja kun se täyttyi niin uusi kuoppa. Ja vielä järven rannalla. Ei helvetti! Ihan normaalia se silloin 60-luvulla oli.

Vierailija
50/92 |
11.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvää tietoa miehille, tietää koska vaihtaa nuorempaan

Vierailija
51/92 |
11.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei mitään hajua milloin loppuivat, kun ei niitä ehkäisyrenkaan kanssa ollut lainkaan. Kerran vuodessa oli joku pieni suttu joka sekin ollut nyt muutaman vuoden jo pois. Nyt ei ole enää ehkäisyäkään käytössä kun ei gynen mukaan tarvitse.

N50

Vierailija
52/92 |
11.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kai tämän nyt jokainen täyspäinen tietää. Mikä ihmeen valistustuokio nyt oli päällä? 

Ei tiedä. Sivusta..

Niin viiskyt vuotiaskin voi saada vielä lapsen niinkuin oma sukulaiseni kolmannen lapsensa, vahinko tää kolmas tavallansa.

Miksi alapeukutatte tosiasioita? Miehenkin perimä heikkenee ikääntyessä. 

Vierailija
53/92 |
11.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen 47, eikä kierto ole vielä edes lähtenyt lyhenemään.

Muitakaan esivaihdevuosioireita ei vielä ole.

Niinihän sä luulet. 😅

Vierailija
54/92 |
11.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

47. Esivaihdevuodet eivät sitä ennen vaikuttaneet kierron pituuteen eivätkä vuodon määrään, mutta kk-kivut kasvoivat hirvittäviksi, panacodia vähempi ei auttanut. Olin onnellinen että loppuivat noin aikaisin. Nyt 57 v. olen kuiva kurppa, mutta ihan sama.

Vierailija
55/92 |
11.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sain nuorimman lapsen 39-vuotiaana. Oletko ap varma, ettet ole raskaana?

Vierailija
56/92 |
11.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olgan yksi muista nimistä on Valentina. Eli venäläistä sukua. En ihmettele. 

Vierailija
57/92 |
11.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

51v.

Vierailija
58/92 |
11.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miehenä mua kiinnostaa enemmän minkä ikäisenä ne alkaa, koska eikö se tarkoita että nainen on silloin biologisesti valmis seksíín ? ?

Kysypä omalta tyttäreltäsi 💩  tai sukulaistesi  lapsilta 💩

Tietokoneesi tiedostot jo tutkinnassa 😬

Vierailija
59/92 |
11.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

50 v.

Vierailija
60/92 |
11.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuukautiset loppui 41v ja gynekologi käynnin jälkeen alkoi hormonikorvaus hoito muutamaksi vuodeksi että saattoi nukkua ja käydä töissä,tädilläni loppui 35v,liekö sukuperintö.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi viisi yksi