Miten voi 4000€ brutosta jäädä 2300€ käteen jos 3000€ palkastakin jää 2260€?
Eli siis tonnin bruttopalkalla voittaa vain 40€?
Kommentit (63)
Miten muuten tuo sama voitaisiin maksaa sohvalla lojuville?
No ei todellakaan jää. Mulla 3000 brutosta 1800 käteen.
Moista kroisosta pitääkin rangaista. Oppiihan olemaan.
Vierailija kirjoitti:
Mulla on veroprosentti 16, maksan kirkollisveroakin, ei mitään lyhennyksiä mutta pois vielä liiton jäsenmaksu jonka työnantaja ystävällisesti pidättää palkasta. Brutto 3000, käteen 2260€. Palkkakuitti tullut viimeksi eilen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mulla on veroprosentti 16, maksan kirkollisveroakin, ei mitään lyhennyksiä mutta pois vielä liiton jäsenmaksu jonka työnantaja ystävällisesti pidättää palkasta. Brutto 3000, käteen 2260€. Palkkakuitti tullut viimeksi eilen.
Itse asiassa eurolleen tarkistettuna, brutto on 3013€.
Vierailija kirjoitti:
Tarkistakaapa veroprosenttinne.
Juuri laskin veroprosentin viimeiselle tämän vuoden 3 kk palkoille. Ja mulla siis se 3013/2260 ja veroprosentti 16.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tarkistakaapa veroprosenttinne.
Juuri laskin veroprosentin viimeiselle tämän vuoden 3 kk palkoille. Ja mulla siis se 3013/2260 ja veroprosentti 16.
Enkä ikinä saa kuin muutaman kympin veronpalautusta kun lasken yleensä ihan tasan. Jokin yllättävä joulukuun bonus on sitten mennytkin lisäprosentille mutta peruspalkkaan tuo aina riittää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei bruttoon lasketa mitään jäsenmaksuja. Et voi saada muutenkaan noin paljon käteen jos olet koko vuoden ollut töissä
Kaikkea paskaa ei kannata uskoa. Erotus on varmasti paljon suurempi.
Noin 4.000 euron palkka täälläkin ja käteen jää n.3000.
Onneksi elän tuilla. Ei tarvitse miettiä tällaisia evvk-asioita, kuten verotusta.
No ei tietenkään jää. Joko sinä ap valehtelet, kyseistä palkkaa saava valehtelee tai veroprosentti on aivan tolkuton. Tai voihan henkilö olla ulosotossa ja tuo on summa mikä jää käteen ulosoton jälkeen. Mutta edes edes demarit ei ole toistaiseksi saaneet progressiivista verotusta tuohon pisteeseen.
Ja hävetkää te jotka vingutte että ihmisille maksetaan loisimisesta tuon verran. Ehkä eräille etnoille maksetaan mutta suomalainen ei tommosia summia näe. Paskapuhetta joka muuta väittää.
No kyllä mäkin ihmettelen mihin kaikkeen tuo tulojen verotus perustuu. Jos mulla on veroprosentti 19 ja kollegalla sama työ ja sama palkka,niin se ohimennen sano et sillä on 9. Mulla kaksi lasta ja puoliso,talolaina. Kollegalla vuokra asunto,puoliso ja myös lapset. Tosin heillä myös oma firma, ravintola jota muu perhe pyörittää. Silti ihmettelen noita verotuksia. Mihin ihmeeseen perustuu?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei bruttoon lasketa mitään jäsenmaksuja. Et voi saada muutenkaan noin paljon käteen jos olet koko vuoden ollut töissä
En tietystikään laskenut bruttoon mitään jäsenmaksua äly hoi nyt... Ja tuo on juuri 1.10. laskettu verokortti. Jäsenmaksuni on 40 € (joka tietysti lisätään nettoon) eli sama summa minkä minkä mukamas 4000€ bruton tienaava mukamas voittaa.
Miksi sinulla on 16% pitäisi olla 19% noilla tuloilla
Vierailija kirjoitti:
No ei tietenkään jää. Joko sinä ap valehtelet, kyseistä palkkaa saava valehtelee tai veroprosentti on aivan tolkuton. Tai voihan henkilö olla ulosotossa ja tuo on summa mikä jää käteen ulosoton jälkeen. Mutta edes edes demarit ei ole toistaiseksi saaneet progressiivista verotusta tuohon pisteeseen.
Ja hävetkää te jotka vingutte että ihmisille maksetaan loisimisesta tuon verran. Ehkä eräille etnoille maksetaan mutta suomalainen ei tommosia summia näe. Paskapuhetta joka muuta väittää.
Minä en valehtele, olen juuri hakenut loppuvuodelle uuden verokortin jossa seuraavat 3 kuukautta juurikin tuo minkä kerroin aloituksessa. Tyo kommentti oli toisessa ketjussa että joku kertoi saavansa 4000 brutolla vain 2300 käteen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eroa kirkosta, käteen jää enemmän.
Oletko kuullut demareista ja vasemmistoliitosta? Siksi.