HUS ja lähihoitajan lääkeluvat. Onko suuritöinen projekti?
Onko joku laaja ja syvällistä perehtymistä vaativa tentti? Pitääkö lukea etukäteen? Psykiatria kyseessä.
Kommentit (11)
Vierailija kirjoitti:
Ei lähihoitaja kaa lääkkeitä husissa.
Mutta kuuluuko lähihoitajankin suorittaa LOVesta LOP-osio?
No mikset kysy hussista, joka talolla on omat luvat ja systeemit!
Miksi ihmeessä hankkisit lähihoitajana lähihoitajan palkalla lääkeluvat ja joutuisit ottamaan vastuuta, mikä kuuluu sairaanhoitajalle? Ei niistä juuri lisää palkkaa saa.
Lähtökohtaisesti meidän potialiden pitäisi pystyä luottamaan siihen että jokainen lääkkeiden parissa työskentelevä hoitaja osaa lääkelaskut sekä lääkelupiin tarvittavat tentit koska vain. Vaikka heti. Palstalta olemme kuitenkin oppineet, ettei näin todennäköisesti ole. Niin paljon neuvoja ja apuja täällä kysellään. Potilaana olisin olen huolissani potilasturvallisuudesta. Työnantajien olisi syyytä tehdä henkilökunnalleen pistokokeita. Erityisesti lääkelaskujen hallintaa pitäisi testata lähihoitajilta, jotka täällä usein neuvoja kyselevät.
Vierailija kirjoitti:
Miksi ihmeessä hankkisit lähihoitajana lähihoitajan palkalla lääkeluvat ja joutuisit ottamaan vastuuta, mikä kuuluu sairaanhoitajalle? Ei niistä juuri lisää palkkaa saa.
Ai, no mulle sanottiin että osallistun lääkitykseen yhtälailla kuin kaikki muutkin hoitajat. Myös iv-lupa on mahdollista suorittaa, siis lähihoitajan. Sillä sitten vaan kyselen että miten on hyvä valmistautua. Muutan ulkomailta ja koko käytäntö on mulle vieras.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ai, no mulle sanottiin että osallistun lääkitykseen yhtälailla kuin kaikki muutkin hoitajat. Myös iv-lupa on mahdollista suorittaa, siis lähihoitajan. Sillä sitten vaan kyselen että miten on hyvä valmistautua. Muutan ulkomailta ja koko käytäntö on mulle vieras.
Ap
Höpö höpö.. lähärit ei koske lääkkeisiin husilla
Vierailija kirjoitti:
Niin tota noin, sairaaloissa lähärit tekevät paljolti samoja asioita kuin me sairaanhoitajatkin,vai minkälaisia lokoisia työnkuvia luulet heillä olevan ilman vastuuta, kun muuallakin kuin sairaaloissa vaaditaan lääkelupien suorittamista?
Vierailija kirjoitti:
Lähtökohtaisesti meidän potialiden pitäisi pystyä luottamaan siihen että jokainen lääkkeiden parissa työskentelevä hoitaja osaa lääkelaskut sekä lääkelupiin tarvittavat tentit koska vain. Vaikka heti. Palstalta olemme kuitenkin oppineet, ettei näin todennäköisesti ole. Niin paljon neuvoja ja apuja täällä kysellään. Potilaana olisin olen huolissani potilasturvallisuudesta. Työnantajien olisi syyytä tehdä henkilökunnalleen pistokokeita. Erityisesti lääkelaskujen hallintaa pitäisi testata lähihoitajilta, jotka täällä usein neuvoja kyselevät.
Niin että mielestäsi ap ei voi kysyä jonkun vieraan organisaation lääkelupakäytännöistä kun sinä olet leimaamassa hänet epäpäteväksi ja horiset jostain pistokokeista?
Ulkomailta asti tulossa ja nyt mietit kuinka suuritöinen lääkelupatentti. On millanen on, kuiten sä sinne olet menossa töihin ja töitä saat vaikkei tentit heti menis läpikään. Ja kannattaa varmistaa eka miten vaikuttaa palkkaan, jos teet lääkeluvat. Jos ei vaikuta, ei kannata. Töitä saat silti.
Ei tarvitse tehdä tenttejä. Sh vastuussa. Outo kysymys.
Ei lähihoitaja kaa lääkkeitä husissa.