Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi uskovainen tuttava antaa koko ajan lahjaksi jotain uskisjuttuja?

Vierailija
10.10.2025 |

Olen ateisti, mutta olen hiljaa vakaumuksestani. En ylipäätään ole kiinnostunut puhumaan kenenkään kanssa mihinkään uskontoon tai uskonnottomuuteen liittyvistä asioista. Eräs tuttavani on uskovainen. Hän on vuosikausia ostanut minulle synttärilahjan, nimpparilahjan ja joululahjan. Ja ne on aina jotain uskovaisten juttuja uskovaisten kaupasta ostettuna. Kirjoja jotka kertoo Jeesuksesta, enkeleistä jne, tauluja samasta aiheesta, pelejä samasta aiheesta, jotain kirjanmerkkejä joihin on painettu raamatunpätkä jne. En edes ymmärrä miksi hän antaa minulle lahjoja. Emme ole kovin läheisiä. Minä lähetän hänelle neutraalin joulukortin. Miksi hän antaa tällaisia lahjoja minulle? Miksi ylipäätään lahjoja ja ihan kuin hän ei kävisi koskaan missään normaalissa kaupassa josta saisi lahjaksi vaikka suklaalevyn. 

Kommentit (45)

Vierailija
1/45 |
10.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi kamala. Heitä pois, saat omallasi tehdä mitä haluat.

Vierailija
2/45 |
10.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En voi varmaksi sanoa kun en tiedä mihin uskonnolliseen ryhmään kaverisi kuuluu, mutta voisin olettaa että hän on huolissaan sielustasi ja siksi koettaa käännyttää tuollaisella pehmeällä tavalla.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/45 |
10.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

No kysy siltä ja tule meille sitten kertomaan.

Vierailija
4/45 |
10.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voi kamala. Heitä pois, saat omallasi tehdä mitä haluat.

Heitänkin (ei ne mene edes annetaan ilmaiseksi Torissa). Mutta tämän aloituksen pointti ei ollut se, että mitä niillä teen. Vaan halusin ymmärtää tällaisen ihmisen käyttäytymisen syitä. Ap

Vierailija
5/45 |
10.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En voi varmaksi sanoa kun en tiedä mihin uskonnolliseen ryhmään kaverisi kuuluu, mutta voisin olettaa että hän on huolissaan sielustasi ja siksi koettaa käännyttää tuollaisella pehmeällä tavalla.

Ev lut kirkko. Ap

Vierailija
6/45 |
10.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Katkaise välit. Se ei toivu sairaudestaan.

Vierailija
7/45 |
10.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ja vielä. En elä mitenkään paheellista elämää vaan olen aina ollut tavallinen, elämässä hyvin pärjäävä kiltin oloinen ihminen, josta kenenkään nyt ei tarvitse huolestua. Ap

Vierailija
8/45 |
10.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ku en tiedä. Mikset kysy häneltä?

Vierailija
9/45 |
10.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuvitteleeko joku oikeasti, että toisen henkilön voisi käännyttää näin?

Vierailija
10/45 |
10.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ku en tiedä. Mikset kysy häneltä?

Emme ole läheisiä. Emme tapaa edes joka toinen vuosi. Minun suhteeni häneen on tyyliin se joulukortti. Hän joskus soittelee. Ja sitten lähettelee postissa noita lahjojaan. Laitan hänelle niistä sitten vain että kiitos lahjasta. En halua loukata häntä kyselemällä. Ap

Vierailija
11/45 |
10.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ev lut kirkko. Ap

Lahkoista pahin.

Vierailija
12/45 |
10.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uskiskaveri toivoo, että jonain päivänä hänen antamansa lahja kolahtaa. Koska jokaiselle ihmiselle tulee jossain elämänsä vaiheessa hetki, jolloin hän pohtii vakavammin elämää ja kuolemaa.

Vierailija
13/45 |
10.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jeesus ja sen juopporemmillä saa myytyä ilmeisesti aika hyvin uskovaisille.

Vierailija
14/45 |
10.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kirkkoon kuuluvista suurin osa on ihan ok eikä tyrkytä mitään koska ei ole hihheli itsekään, mutta sitten on näitä höyrähtäneitä, jotka ei muuta osaa kuin tyrkyttää ja vielä krääsää.

Heitä ne helvettiin tai kokoa itsesi ja sano, ettei sua kiinnosta tämäntyyppinen toiminta.

Ei tosiaan voi tietää mitä sen päässä liikkuu kun en ole hän.

Vierailija
15/45 |
10.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuvitteleeko joku oikeasti, että toisen henkilön voisi käännyttää näin?

Liian moni. Se johtuu siitä, että uskonnollisuus korreloi käänteisesti älykkyysosamäärän kanssa. Ohessa tutkimus aiheesta.

https://pubmed.ncbi.nlm.nih.gov/23921675/

Vierailija
16/45 |
10.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä hiton uskovaisten kauppa? Jotain jeesusrihkamaa vain? Niitä myyvät hellarit kuin viimeistä päivää (sic)

Vierailija
17/45 |
10.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heitä roskiin ja pyydät suklaalevyä seuraavaksi.

Vierailija
18/45 |
10.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näiden kulttilaisten kanssa ei auta muu kuin tiukka linja. Ilmoitat rehellisesti olevasi uskonnoton ja ettet halua enää hihhuliroinaa. Jos edelleen jatkaa tai alkaa inttää vastaan, sanot että hänen käytöksensä loukkaa ja vaadit ryhtiliikettä + anteeksipyyntöä. Jos ei edelleenkään mene jakeluun, niin sitten välit poikki.

Itse olen ollut samassa tilanteessa kulttiuskontoon kääntyneen siskoni kanssa ja välit jouduin lopulta katkaisemaan. Surullista, mutta oman mielenterveyden suojelemiseksi pitää tehdä kaikkensa.

Vierailija
19/45 |
10.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mikä hiton uskovaisten kauppa? Jotain jeesusrihkamaa vain? Niitä myyvät hellarit kuin viimeistä päivää (sic)

Onhan niitä. Kotimaa kustannus jne.

Vierailija
20/45 |
10.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

aivopesua, pysy kaukana

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi seitsemän kahdeksan