Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Siis saako ope joka on vanhempainlomalla tai hoitovapaalla

Vierailija
13.04.2007 |

niin kesällä lomarahat vai oikein palkkaa vai mitä?

Kommentit (22)

Vierailija
1/22 |
13.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun tulee kesäksi " töihin" .

Eli viranhaltijaopettaja tulee kesäksi muka-töihin ja saa sekä palkan että lomarahat.

Vierailija
2/22 |
13.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

sit kun koulu alkaa ne on hups taas perhevapaalla ja sijainen pääsee töihin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/22 |
13.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja se sijainen on tietysti ihan toinen kuin se edellisvuoden sijainen.

Siksi opettajat vaihtuvat oppilailla koko ajan.

Vierailija
4/22 |
13.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

mitäs ne sijaiset sitten? voiko hoitovapaan edes tuolla tavalla säännöllisesti keskeyttää? miten voi tulla töihin kesäksi, vaikkei töitä siis ilmeisesti olekaan?

Vierailija
5/22 |
13.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nämä samat opettajat ihmettelevät, kun yhteiskunnan moraali on hukassa ja vanhemmuus on hukassa ja kaikki on hukassa.

Sijainen ei ihmettele mitään. Hänellä aika menee siihen, että hän tekee talvet opetustyötä ja istuu Prisman kassalla kesällä.

Vierailija
6/22 |
13.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

on 75 % viranhaltijan palkasta.

Sijaisena olen ollut hyvin usein sekä kokeneempi että pidetympi kuin viranhaltija. Silti minulle on maksettu 75% palkasta.

Nyt sain itse viran, enkä perkele aio panna vahinkoa kiertämään. Jos teen lisää lapsia, en tule kesäksi töihin.

Ope

Vierailija
7/22 |
13.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

katkeaa työsuhde ja joutuvat työttömäksi ja tulottomiksi kesän ajaksi. Laillistahan tämä on, mutta moraalisesti väärin minun mielestäni.

Vierailija
8/22 |
13.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun ei minulla sitä vakituista virkaa ole, olen jo useamman kesän ollut työttömänä tai kesätöissä. Kyllä se vähän sapettaa, että opettaa ensin koko lukuvuoden ja sitten joku muu saa kesältä palkan. Niin, ja olen kyllä jatkanut saman luokan kanssa taas syksyllä, jolloin vakituinen viranhaltija on jatkanut hoitovapaataan...

Vierailija
9/22 |
13.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tähänhän koko homma perustuu.

Eli sä vain jatkat syksyllä vaikka sua kohdellaan kuin paskarättiä.

Vierailija
10/22 |
13.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä ope joka pohtii kehtaako palata " töihin" kesäksi vai ei. Miksi ei, kun " kaikki muutkin tekevät niin? Ja miksi ei, kun lomia ei voi pitää vanhempainrahakauden jatkoksi niinkuin muilla aloilla? Ja miksi ei, kun se kerta on laillisesti mahdollista ja rahalle on käyttöä, ei se open palkka yleisesti ottaen rikkaaksi tee että hoitovapaata varten olisi julmetut summat säästössä sukanvarressa. Käsi sydämmelle, kuinka moni teistä ottaisi sen kesäpalkan jos se olisi mahdollista ja suurin osa muistakin niin tekisi? Vai kuinka moni oikeasti olisi vaan hyvää hyvyyttään hoitovapaalla vaikka rahaakin kesältä voisi tienata?

Hoitovapaata ei saa pätkäistä kuin kahteen pätkään joten kenellekään opelle tuo kesäpalkan nosto ei ole mahdollista kuin yhdeltä kesältä.

Vierailija
11/22 |
13.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Sijaisen palkka on 75 % viranhaltijan palkasta.

Kyllä sijainen saa palkkansa ihan samojen taulukoiden mukaan kuin viranhaltijakin. Jos olet oikeasti saanut vain 75% se on ollut laitonta.

t. sijaisope joka saa täyden palkan

Vierailija
12/22 |
13.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja lehmät lentävät.

Vierailija
13/22 |
13.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuka kehtaa kadehtia, opiskelemaan vain opettajaksi!!!

Sitten saa tehdä kesällä mitä tahtoo. Vuosilomiaan ei opettaja voi tosiaan siirtää äitiysloman jatkoksi. Kuka viitsii väittää että jättäisi oman lomansa pitämättä (pelkällä äitiyslomanpalkalla kärvistellen)...

Vierailija
14/22 |
13.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

9 kuukauden palkka jaetaan 12 kuukaudelle, joten kesäksikin palkkatuloja riittää. Eikö?

Nyt kuitenkin sijaiselle ei kesäksi palkkatuloja riitä.

Vierailija
15/22 |
13.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin, paskarätti olen huomannut olevani. Oppilaat ja heidän vanhempansa kyllä tykkäävät minusta ja arvostavat työtäni (jostain kumman syystä yhä itsekin koen olevani tärkeä). Valitettavasti en ole vielä koskaan saanut ansiosidonnaista päivärahaa, joten ihan työmarkkinatuella olen kesät sinnitellyt. Tilanteeni on aiheuttanut vuoden ulkomailla asuminen, joka katkaisi työssäolokuukaudet. Työssäoloehtohan on 10 kuukautta, mikä ei täyty yhdestä lukuvuodesta.

Vierailija
16/22 |
13.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Kuka kehtaa kadehtia, opiskelemaan vain opettajaksi!!!

Sitten saa tehdä kesällä mitä tahtoo. Vuosilomiaan ei opettaja voi tosiaan siirtää äitiysloman jatkoksi. Kuka viitsii väittää että jättäisi oman lomansa pitämättä (pelkällä äitiyslomanpalkalla kärvistellen)...

Koittakaa nyt jo tajuta, ettei olla kateellisia, vaan hämmästyneitä. Pitkät kesälomat on tietenkin kateuden aihe, mutta eihän kukaan muu saa äitiyslomalla palkkaa. Äitiyslomankaan jälkeen ei kaikki voi pitää vuosilomiaan ja kaikillahan ei ole edes työpaikkaakaan. Suurin osa joutuu kuulkaa kärvistelemään " pelkällä äitiyslomanpalkalla" , se on se mitä on aikanaan ansaittu.

Jos ei työt kiinnosta äitiysloman jälkeen, niin sitten on hoitovapaat keksittyl

Vierailija
17/22 |
13.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

on naurettavaa että tästä edes tehdään moraalikysymys. Jos kyseessä on selkeä epäkohta, sitä pitää muuttaa lainsäädännön ja työehtosopimuksen osalta, eikä vedota yksittäisen opettajan omatuntoon.

Siinä vaiheessa kun virka jo on, se viran puolesta opettajalle kuuluvan kesäpalkan luovuttaminen hyvää hyvyyttään sijaiselle ei kenellekään kirkasta kruunua anna. Ja mikä takaa, että se sijainen puolestaan viran saatuaan tekee samoin seuraavalle?

Kyllä minulle passaa ihan hyvin sellainenkin ratkaisu, että virassa olevalle opettajalle annetaan kesäpalkan nostamisen sijaan oikeus pitää palkallinen vuosiloma vanhempainrahakauden jatkoksi niinkuin muilla aloilla.

12

Vierailija
18/22 |
13.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Erosin liitosta ja opettajien työttömyyskassasta kun kolmena vuonna kävi peräkkäin niin, että ehdin saada taas elokuun lopussa ekan palkan, ennen kuin oli yksikään työttömyspäiväraha kesältä tullut. OAJ vain selitti asiaa sillä, että jos he nopeuttavat kassan käsittelyaikoja tarkoittaisi se samaa kuin määräaikaisuuksien hiljainen hyväksyminen. Hah, tämä riitti minulle. Ja erosin siis sekä liitosta että kassasta.

Nyt teen tosin erilaista työtäkin ja kuulun eri liittoon ja kassaan.

Vierailija
19/22 |
13.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

miksi muuten räyhätä opettajille, opettajat toimivat tietenkin sen mukaan, miten virkaehtosopimuksessa sanotaan. Tunnetteko muuten montakin sellaista, joka on jättänyt vuosilomansa pitämättä ihan vain huvin vuoksi, miksi opettajan pitäisi toimia toisin kuin muut ihmiset. Lomarahat saa tietenkin, jos niitä on vuoden aikana työssäololla kertynyt.

Vierailija
20/22 |
13.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta vielä kerran päivittelijöille ja kateellisille tiedoksi... Esimerkiksi Helsingin kaupungissa virassa oleva opettaja ei voi itse valita, " antaako" kesän palkkansa sijaiselle vai ei. Helsingissä kesän palkka maksetaan AINA viranhaltijalle (eli siis virassa olevalle opettajalle) Jos kuitenkin haluaisin olla lojaali sijaiselleni ja muka antaa palkan hänelle, niin yllätys, yllätys... Hän ei saisi sitä kuitenkaan, vaan raha menisi kaupungille ja kuinka moni teistä olisi valmis antamaan kaupungille hyvää hyvyyttään kahden kuukuden palkan? Tässä on kuntakohtaisia eroja, mutta opettaja on todellakin se, jota on monessa kunnassa turha syyttää ahneudesta, kun hän ei asiaan voi edes vaikuttaa. Se, että onko tällainen reilua, onkin sitten eri asia.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kuusi kahdeksan