Onko kysymyksiä kätilölle?
Kommentit (25)
Mitä pitäisi tehdä, että se pienenisi nopeammin, kun nyt ei saa haavan vuoksi edes liikuntaa harrastaa?
M:n yo-papereilla ja muistaakseni keskiarvo vähän alle 9.
klö
Et maininnut kuinka pitkäsectiosta on. Ei se kuitenkaan aivan hetkessä käy, riippuu kudoksissa ja ruumiin rakenteesta. Malttia.
klö
Silloin joskus kun olin raskaana ja vielä joskus aamuyöllä väsyneenä ja nälkäisenä.
klö
entä mistä johtuu synnytyksessä menetetty reilu veren määrä?
itselläni meni verta reilun puoleisesti enkä tullut kysyneeksi mistä moinen johtuu!
minulla on ikää 37, kaikkien kanssa on ollut raskausmyrkytys (käynnistetty viikon 37 tietämillä), nykyään sairastan verenpainetautia. Vauvakuume kohoaa taas mutta olisiko neljännen yrittäminen suoranainen itsemurha tai lapsenmurha?
Vierailija:
entä mistä johtuu synnytyksessä menetetty reilu veren määrä?
itselläni meni verta reilun puoleisesti enkä tullut kysyneeksi mistä moinen johtuu!
Kohdussa on istukan kokoinen tuore haavapinta ja emättimestä sinne bakteereilla suora reitti, siitä kohtutulehdus.
Vuoto voi johtua joko kohdun huonosta supistumisesta synnytyksen jälkeen, sinne jääneestä istukanpalasesta ja jonkun suonen repeämästä.
klö
Tarkassa seurannassa riskit tiedostaen voisit varmaan raskautta vielä yrittää ja läpi viedä, Kysy kuitenkin ensin lääkärisi kannanotto asiaan.
klö
leikataanko väliliha ns. automaattisesti??? yksi lapsi on ja se painoi syntyessään 3356g ja yhtään en revennyt eikä tervinut leikata.. voiko leikkaamisen kieltää itse?
Vierailija:
leikataanko väliliha ns. automaattisesti??? yksi lapsi on ja se painoi syntyessään 3356g ja yhtään en revennyt eikä tervinut leikata.. voiko leikkaamisen kieltää itse?
Miksi nyt leikattaisiin automaattisesti, kun ei viimeksikään. Kyllä leikkaamiselle aina on joku syy.
klö
rv 40 menossa ja neuvolassa kuunneltiin sydänääniä melko pitkään kun olivat 100-110, nousivat sitten kyllä 130, mutta onko tuo syke vielä normaali?
Ei mitenkään kovin harvinainen. Jos ei 36-37 viikkoon mennessä nouse, yleensä sitten ei nousekaan enää ja sectio.
klö
Kyllä se vielä normaaliksi menee joskin alarajoilla. Esim nukkuessa voi olla hitaampi. Yleensä 120-160.
klö
Neuvolassa sanottiin että näin toimitaan.
rv39.
Enpä muista kyllä tällaista käynnistyssyytä.
klö
Pitkä ponnistusvaihe, 1h50min ja poika tuli lopulta ulos imukupin avulla. Repesin vähän, ja epparikin tehtiin.
Onko yleistä että seuraava tulee ulos helpommin?
Vierailija:
Pitkä ponnistusvaihe, 1h50min ja poika tuli lopulta ulos imukupin avulla. Repesin vähän, ja epparikin tehtiin.
Onko yleistä että seuraava tulee ulos helpommin?
Jos kertomasi synntys oli ensimmäisesi, toinen tulee yleensä huomattavasti nopeammassa ajassa ja helpommin. Imukuppi repii usein pahasti, jos ei epparia tehtäisi.
klö
onko normaalia, että jälivuotoa edelleen hulahtelee kunnolla verisenä? Ei siis koko ajan, vaan esim. eilen saunan ja imettelyjen jälkeen illalla? Päiväsaikaan kaikki ihan normaalia, vuoto vähäistä. kummallisesti vaihtelee.. luin jostain, että jo 10 pv jälkeen pitäisi olla vaaleaa vuotoa. No ei ole ei. Ei ole muita oireita, ei maha kipeä, ei haise pahalta, ei ole klönttejä. Voinko olla rauhallisin mielin? Kuumetta oli, mutta se liittyi bakteeriperäiseen rintatulehdukseen, jonka sain kun rinnanpäät oli ihan auki. Nyt antibioottikuuri.
jos muistat.. se tilanne mulla nyt edessä :)