Tuntuuko teistä, että vaatimukset keittiöille ovat kasvaneet?
Olen etsinyt uutta asuntoa ja kaikkiin pieniinkin esim 37 m2 kaksioihin on remontoitu jättimäinen iso keittiö, joka vie valtavasti tilaa. En tykkää kokkaamisesta ja se tuntuu ihan liialliselta tilasyöpöltä. Ovatko ihmiset nykyään ruokakeskeisempiä kuin ennen, onko telkkarin kokkiohjelmat esim vaikuttaneet siihen, että ruuanlaittaminen on tullut tärkeäksi harrastukseksi? Ennen vanhaan perheenäiti vaan sutaisi ruuan mahdollisimman nopeasti, eikä se ollut identiteettiä muokkaava harrastus. Tai onko syynä noi amerikkalaisten asunto-ohjelmat telkkarissa, missä on aina jättimäinen keittiö? Vai mikä on teidän veikkauksenne? Olenko ainoa, joka ei tykkää tästä uudesta keittiötrendistä?
Kommentit (23)
Vierailija kirjoitti:
Eli ottaisitteko te kaikki ketjuun kirjoittaneet mieluummin pienen asunnon, jossa on
A Makuuhuone ja toinen huone on kokonaisuudessaan keittiö
vai samankokoisen asunnon, jossa on
B Makuuhuone, olohuone ja keittiökomero?
Yksiö keittokomerolla on paras sinkulle ja jopa kahdelle, kunhan siinä on alkovi, johon mahtuu parisänky.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eli ottaisitteko te kaikki ketjuun kirjoittaneet mieluummin pienen asunnon, jossa on
A Makuuhuone ja toinen huone on kokonaisuudessaan keittiö
vai samankokoisen asunnon, jossa on
B Makuuhuone, olohuone ja keittiökomero?
Kyllä mä tottuisin paremmin A:han. Meillä on nytkin avokeittiö ja pidän siitä. Oleskelu ei ole meillä erityisen tilaavievää, mutta ahdistuisin keittokomerossa.
Keittokomeron ovi auki tai kokonaan pois, ei ahdista. Mieluummin kumminkin tuo kuin avokeittiö, joskus saattaa tulla aikaiseksi niin pahanhajuista ruokaa, että sen on syytä haista rajatusti. Esim. silakanpaisto ja kaalinkeitto, mikään liesituuletin ei pysty niitä hajuja täysin poistamaan.
Kyllä mä tottuisin paremmin A:han. Meillä on nytkin avokeittiö ja pidän siitä. Oleskelu ei ole meillä erityisen tilaavievää, mutta ahdistuisin keittokomerossa.