Kauko Röyhkä-säälittävyydessään omaa luokkaa
Vuosi 2012: Kauko Röyhkä kritisoi Vain Elämää -konseptia ja kehuskeli, kuinka kieltäytyi 8000€ esiintymispalkkiosta 75 000 myydystä levystä ja uusista potentiaalisista kuuntelijoista.
Vuosi 2025: Kauko Röyhkä kertoo olevansa ulosotossa ja pyytää seuraajiltaan 1€/kk.
Kommentit (271)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minusta Röyhkä on tehnyt joitain ihan saatanan hyviä biisejä ja levyjä ja tykkään sen äkkiväärästä asenteesta. Ei se kuulu mihinkään tv-formaattiin. Se vaan vittuilisi siellä kanssamuusikoille kyyneleet silmään.
Ja kaikki vihaisivat sitä yhä enemmän. Ja se tykkäisi, koska epänormaaliuus.
Minä luulen, että Röyhkä välittää muiden mielipiteistä harvinaisen vähän.
Vierailija kirjoitti:
Esiintymispalkkio olisi ollut 70000 euroa, mistä hän kieltäytyi.
Ei olisi ollut.
hauskaa miten 66v eläkeläinen menee tunteisiin
Mutta saipa Kake kerran telkassa nenilleen. Tapahtui 80-luvun alussa
Olivat hommanneet johonkin TV ohjelmaan eri ikäpolvia edustaneet kirjailija Mauri Sariolan ja rokkari Kauko Röyhkän vieraiksi. Ihan alussa juontaja esitteli vieraat toisilleen. Kauko oli nuori kloppi, joka raflaavasti heitti heti, että hän ei ole lukenut ainuttakaan Sariolan kirjaa. Mauri Sariola ei tästä hätkähtänyt vaan latasi, että minä taas en ikinä kuullutkaan sinusta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
huomaa kateuden kun ei itse ole julkaissut tai levyttänyt mitään
Eihän tämän päivän nuori tiedä edes miten päin kitaraa pidetään sylissä. Tekoäly laitetaan tekemään musiikkia ja sitten ihmetellään miksi ei Emmat tipu syliin ja elämä musiikkibisneksessä aukene. Lahjakkuutta ei voi ostaa Temusta, ja se tämän päivän nuorilta tuntuu unohtuvan täysin.
Vuoden pop Emma 2025, vuoden tulokas Emma 2025, vuoden artisti Emma 2025, vuoden biisi Emma 2025, vuoden striimatuin kotimainen biisi 2025, vuoden myydyin albumi.
Mitähän yritit sanoa?
huutista jos totta
Siihen ne palstatrollin argumentit taas jäivät. Pelkkään huutisteluun ja öyhöttämiseen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eihän tämän päivän nuori tiedä edes miten päin kitaraa pidetään sylissä. Tekoäly laitetaan tekemään musiikkia ja sitten ihmetellään miksi ei Emmat tipu syliin ja elämä musiikkibisneksessä aukene. Lahjakkuutta ei voi ostaa Temusta, ja se tämän päivän nuorilta tuntuu unohtuvan täysin.
Jaahas, herra Röyhkä taisi liittyä seuraamme. Koen, että nykytilanteessa nuoret artistit saavat tehdä hartiavoimin hommia, että saavat elantonsa.
Vierailija kirjoitti:
Ei ole minun suosikki mutta arvostan paljon hänen asennettaan taiteen tekemiseen. Pitää kertoa niistä asioista jotka itseä aidosti kiinnostaa eikä kumarrella joka suuntaan.
Vähän semmoinen Iggy Pop-meninki. Voin kyllä ymmärtää miten masentava paikka nyky-Suomi on luoville kunnianhimoisille artisteille, kun se on kauhea ihan taviksellekin. Kaiken pitäisi olla tuubista puristettua tasaista tahnaa, sellaista mikä ei ärsytä, erotu eikä jää liikaa mieleen että voidaan kohta työntää samaa tahnaa uusi annos.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minusta Röyhkä on tehnyt joitain ihan saatanan hyviä biisejä ja levyjä ja tykkään sen äkkiväärästä asenteesta. Ei se kuulu mihinkään tv-formaattiin. Se vaan vittuilisi siellä kanssamuusikoille kyyneleet silmään.
Minä luulen, että Röyhkä välittää muiden mielipiteistä harvinaisen vähän.
Minä taas luulen, että hän ottaa todella pienestäkin itseensä - kuten hänen jutuistaan saattaa huomata. Sen sijaan vetää tuollaista täysin järjenvastaista roolia vttuilijana ja ties minä turvansoittajana, joka upposi ihmisiin joskus esihistoriallisella ajalla. Nykyisinhän häntä kommentoikin lähinnä saman ikäluokan kanssasetämiehet, yleensä jonkin sortin oman elämänsä rokkistarat, jotka ovat muodostaneet identiteettinsä Kaukon fanipojiksi 60-luvulla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jaahas, herra Röyhkä taisi liittyä seuraamme. Koen, että nykytilanteessa nuoret artistit saavat tehdä hartiavoimin hommia, että saavat elantonsa.
Sellaista se on kun lahjakkuus puuttuu.
Miksi täällä puhutaan välillä Vesa-Matti Loirista? Keskustelun alkuhan on Röyhkästä. Loiri sekoili aikoinaan esim. julkkisnaisten kanssa ja Tervo kirjoitti ne elämäkertaan. Röyhkällä kyllä kävi taatusti flaksi mutta ei ole retostellut niitä julkisuuteen. Varmasti ollut panomies mutta myös herrasmies.
Vierailija kirjoitti:
Olivat hommanneet johonkin TV ohjelmaan eri ikäpolvia edustaneet kirjailija Mauri Sariolan ja rokkari Kauko Röyhkän vieraiksi. Ihan alussa juontaja esitteli vieraat toisilleen. Kauko oli nuori kloppi, joka raflaavasti heitti heti, että hän ei ole lukenut ainuttakaan Sariolan kirjaa. Mauri Sariola ei tästä hätkähtänyt vaan latasi, että minä taas en ikinä kuullutkaan sinusta.
Tuo oli vähän sen ajan MIki Liukkonen provosoivassa itseriittoisuudessaan. Vaikka kai nuo kumminkin taitavat olla aika eri pakasta.
Tekotaiteellista paskaa, jota wannabe tekotaiteilijat muka diggasivat 1980-luvulla. Mulle se oli aina tekodaideellinen paska ja narsisti joka kyyristyi ihailemaan omaa läjäänsä. Mauri-teeskentelijä tykkäsi.
Vierailija kirjoitti:
Tekotaiteellista paskaa, jota wannabe tekotaiteilijat muka diggasivat 1980-luvulla. Mulle se oli aina tekodaideellinen paska ja narsisti joka kyyristyi ihailemaan omaa läjäänsä. Mauri-teeskentelijä tykkäsi.
sävelsi sanoitti sovitti lauloi soitti itse
eikä levy-yhtiön setä ja autotune
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Fanitin Röyhkää 90-luvulla. Opiskelijatytön sukat pyöri jalassa. Myöhemmin Kaukosta tuli eltaantunut setämies.
ja sinusta tätinainen
Ai se läckiperce, siideriä latkiva valas!
Vierailija kirjoitti:
Mauri S. oli MIES, sotaveteraani. Kake ruikuttava hiiri.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sellaista se on kun lahjakkuus puuttuu.
Sinä tuskin olet lahjakkuuden määrittelyn asiantuntija. Jostain syystä Röyhkä on jäänyt marginaaliartistiksi. Jos tyyppi olisi lahjakas hän olisi onnistunut saavuttamaan isomman maksavan yleisön säilyttämällä silti omaleimaisuuden.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vuonna 2011 Röyhkä ja Mattila julkaisivat levyn Kaksi lensi tuulen mukaan. Röyhkä kirjoitti 140 laulua, joista Mattila valitsi albumille kolmetoista ja oli päävastuussa toteutuksesta.
Kirjoitti 140 laulua ja vieläkään ei oikein kukaan tiedä tältä kaverilta kuin yhden kappaleen. 😄
Laura
Tämä on ainoa kappale. Ei sillä kauheasti vielä elämää ohjelmaan päästä. Ellei jokainen esitä oman versionsa tästä Röyhkän päivänä. Olisihan sekin tietysti uutta ja voisi olla piristysruiske loppuunkalutulle ohjelmalle.
No höpö höpö. Kyllä Röyhkän tuotannosta saisi helposti Vain elämää -setin aikaiseksi.
Ei sille mitään mahda,
No olisi se tosi ikävää, jos kukaan kollegakaan ei ohjelmassa tuntisi. Ja melkein vannon ettei tuntisi.
Muusikot ovat yllättävää kyllä, musikaalisia. Ja seuraavat kyllä omaa alaansa. Röyhkän paras tuotanto on 80- ja 90-luvuilta. Jos muusikko on silloin ollut elossa niin varmasti tuntee. Nuoremmat ehkä eivät.
Teini-iän kynnyksellä kiinnostuin spirituaalisista ja mystisistä asioista. Olin yksinäinen poika, vaikka minulla oli kavereita. Uppouduin kirjojen, musiikin ja elokuvien maailmaan.
Sain lahjaksi kirjoituskoneen, ja päätin jo tuolloin, että minusta tulee kirjailija. Haaveilin myös bändiharrastuksesta, mutta en ollut lainkaan musikaalinen. Onneksi tuli punk. Siinä ei tarvinnut osata soittaa.
Lukiossa löysin hengenheimolaiseni. Kaveriporukassamme diggailtiin kuvataiteilija Andy Warholia ja muusikko Patti Smithia.
New Yorkissa he eivät olisi varmaan voineet edes kuvitella, että jossain Perämeren pohjukassa jotkut nuoret ovat innoissaan heidän hommistaan. Kaverini kävi lainaamassa kirjastosta taidekirjoja. Hän leikkasi sivuilta parhaat kuvat talteen.
Tiesin, että haluan taiteilijaksi. Minulle oli tärkeää erottua massasta. Koulussa kannustettiin lähinnä urheilemaan tai lukemaan jotain tylsää matematiikkaa. Minua ja ystäväporukkaani kiinnostivat ihan muut asiat. Halusin erottua massasta.
Opin Oulussa sen, että mitä ikinä tekee, se pitää tehdä kunnolla. Olen noudattanut tätä periaatetta. Elätän itseni kirjailijana ja muusikkona. Olen säilyttänyt oman tyylini, enkä ole lähtenyt juoksemaan muotivillitysten perässä.
Oikeat taiteilijat kuolevat turberkuloosiin, tertiäärivaiheen syfilikseen, viinaan ja huumeisiin, tai oman käden kautta. Parhaat heistä jotakuinkin kaikkiin edellämainituista.