Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Olen 41v. nainen ja samanikäinen vasta eronnut tuttavani kertoilee nyt eronsa jälkeisestä elämästä

Vierailija
09.10.2025 |

Mulla on pitkä parisuhde ja kaksi lähes aikuista lasta. Olemme mieheni kanssa omasta mielestäni perustyytyväisiä ja ihan jopa onnellisia elämässämme. :) Jokainen pitkään naimisissa ollut tietää, että haasteeksi muodostuu joskus arjen kaavamaisuus ja olen siitä ihan rehellisesti kertonut, että mieheni kanssa pidämme liekkiä yllä lomilla ja tiedostamme, että suhde voi paremmin kun siihen panostetaan.

Samanikäinen tuttavani, johon törmään usein harrastusten parissa, on nyt valinnut toisen tien. Hänellä on kaksi pientä lasta. Miehestään erosi, koska halusi elämältään jotain muuta. Perhe-arki on ollut ilmeisesti raskasta ja mies muuttui väsyneeksi ja ilkeäksi. 

Tämän ymmärrän kyllä ja toivon hänelle hyvää. 

Ihmettelen että hän on valinnut minut nyt ihmiseksi, jolle kertoo sinkkuelämänsä ihanuudesta ja seksiseikkailuistaan. 

Voisiko tähän olla syynä se, että minä olen "tylsästi" naimisissa ja hän haluaa jonkun jolle aiheuttaa ristiriitaisia ajatuksia ja vaikka kateuden tunteita vai se, että hänellä ei ole muita keille kertoa? Eikö muut sinkut jaksa kuunnella? 

En ole kateellinen hänen erostaan ja sinkkuelämästään, mutta jostain syystä vaikuttaa siltä että hän olettaa että olisin sellainen ihminen, jolle näitä asioita kerrotaan.

Onko se kilpailua? Kenellä on "parempaa" elämää?

Miksi? 

Kommentit (22)

Vierailija
1/22 |
09.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

No jaa,a. Voithan sanoa hänelle, että sinua ällöttää kuunnella hänen seksiseikkailustaan ja kysyä, eikö hän voi avautua jollekin, joka tykkää hutsuilla samalla lailla?

Vierailija
2/22 |
09.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei sinun ole mikään pakko kuunnella tuttavasi kertomuksia. Voit kertoa, ettei sinulla ole nyt juuri aikaa tai lähteä "asioille". 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/22 |
09.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin, on hankala sanoa jollekin, että en ole oikea ihminen kuuntelemaan näitä juttuja. Olen perhearvojen puolestapuhuja, vaikka tiedostan että eroaminen on tätä päivää.

Inhoan ihmisiä jotka triggeröivät tai haluavat aiheuttaa tunteita toisissa. Se on outoa käytöstä. 

Vierailija
4/22 |
09.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sanot sille, että sun h uoraamiset ei kiinnosta, joten vaihdetaan puheenaihetta.

Vierailija
5/22 |
09.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse eroa harkitsevana huomaan, että on todella vaikea löytä ihmistä, jolle voisi luontevasti kertoa omasta tilanteesta. Ehkäpä sun ystävällä on vaikeaa. Mitäpä jos sanoisit hänelle, että koet nämä sinkkuseikkailut vaivaannuttavaksi aiheeksi ja haluaisit puhua jostain muusta - ja sitten vaihdat itse aihetta. Koska kyllähän se arki ihan samaan tapaan jatkuu kaikilla muilla elämänalueilla 

Vierailija
6/22 |
09.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Vaihdetaanko puheenaihetta. En yhtään jaksaisi puhua ihmissuhdeasioista tai seksistä. Jostain syystä kenenkään miesasiat ei kiinnosta. Mitä sinulla on sunnuntaina, mentäisiinkö brunssille.  "

Vierailija
7/22 |
09.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä hän ajattelee, että olette kavereita, ja haluaa kertoa elämästään? Tai onko teillä ollut aiemminkin tapana vatvoa parisuhteitanne, mutta nyt saman tasoinen avautuminen ei tunnu sinusta enää kivalta, kun ette ole samassa tilanteessa? 

Voithan suhtautua hänen juttuihinsa ihan vain hyväntuulisella uteliaisuudella. Sinun elämäsi on sinun, ja hänen elämänsä hänen.

Vierailija
8/22 |
09.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi sanoa ystävällisesti mutta suoraan, että et oikein halua kuulla toisten seksielämästä, koet aiheen intiiminä asiana joka kuuluu vain asianomaisten osapuolten kesken, ei ulkopuolisille. Ja sanot, ettet itsekään halua avautua ystävällesi sinun omasta seksielämästäsi vaikka kerrottavaa siitä olisi paljonkin:D

Vierailija
9/22 |
09.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika erikoista, että eka ajatuksesi on että ystävä yrittää tehdä sinua kateelliseksi (!). Onko hän siis oikeasti kovinkaan hyvä ystävä sinulle, jos hänestä heti noin negatiivisesti ajattelet? 

Vierailija
10/22 |
09.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ystävä? Tuttava jota tapaa harrastuksessa.

Kaveri on seonnut eron jälkeen, normi settiä. 

Vierailija
11/22 |
09.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen näissä tapauksisssa vaan ottanut siihen ystävään hajurakoa jollain syyllä esim että en ole kerennyt esim vuoteen tapaamana kuin pari kertaa (jolloin olen vaihtelevasti kuunnellut näitä seksiseikkailuja). Tai sitten tavannut tälläistä kaveria sellaisissa tilanteissa jolloin ei oikein tarvitse pitkiä tarinoita kuunnella kuten musiikkikeikka, leffa jne. Se ihanuus tuohon sinkkuiluun muuttuu ajan kanssa kun ei se olekkaan niin ihanaa enää vuoden kahden jälkeen. Jos sillä sun kaverilla on ollut kuiva seksisuhde exänsä kanssa ennen eroa niin toki haluaa nyt sitten rietostella. En vaan ole kehdannut sanoa suoraan etten nyt halua sun seksiseikkaluja kuulla. Siksi näin.

Vierailija
12/22 |
09.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kertooko hän sulle peppuseksistä?

Vierailija
13/22 |
09.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisikohan tässä joku sellainen mahdollisuus että ap:n kaveri ei ottanut avioeroa ja aloittanut sinkkuelämää ihan vain ap:ta loukatakseen?

Vierailija
14/22 |
09.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olet se jolle on helpoin kertoa kaikesta mitä se kaverisi tekee.

Vierailija
15/22 |
09.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olisikohan tässä joku sellainen mahdollisuus että ap:n kaveri ei ottanut avioeroa ja aloittanut sinkkuelämää ihan vain ap:ta loukatakseen?

Voisiko se olla mahdollista?🤔

Että ystävä ei pyörikään ap:n navan ympärillä?

Vierailija
16/22 |
09.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En nyt lähtökohtaisesti olettaisi, että joku kertoo sinkkuelämästään saadakseen ystävälle tai tuttavalle pahan mielen aikaiseksi. Ellei kyseinen henkilö ole selvästi sitä tyyppiä, joka voisi näin toimia. Pidän todennäköisempänä sitä, että ystäväsi/tuttavasi on vähän kadoksissa itsensä kanssa ja nyt työstää pään sisällä asiaa. Se on helpompaa, kun sanoo asiat ääneen. Tarve tämmöiselle on hyvin tyypillistä isoissa elämänmurroksissa kuten eron jälkeen. 

Jos et halua kuunnella, se on täysin ok. Ota etäisyyttä tai sano kohteliaasti, ettet nyt jaksaisi ihmissuhdejuttuja vatvoa. Ystäväsikin varmasti rauhoittuu vuoden tai parin sisään kun kyllästyy rietasteluun. 

Vierailija
17/22 |
09.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aloituksessa on outoa vain se, että ap luulee tuttavan kertovan oman elämänsä käänteitä saadakseen ap:n kateelliseksi. Se kertoo, että ap ON kateellinen, muttei ole kyennyt tunnustamaan sitä vielä itselleen.

Vierailija
18/22 |
09.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voisiko se olla mahdollista?🤔

Että ystävä ei pyörikään ap:n navan ympärillä?

Kyllä tässä on käynyt niin että ap:n ystävä otti eron ihan vain aiheuttaakseen ristiriitaisia ajatuksia ap:lle. Pitkään mietti mikä olisi paras keino heiluttaa perustyytyväisen ja onnellisen ap:n venettä ja otti avioeron aiheuttaakseen kateuden tunteita.

Ei tule mieleen yhtään muuta syytä miksi elämänmuutoksen tehneen ystävän puheenaiheet yhtäkkiä rupeaisi pyörimään sen muuttuneen elämän ympärillä.

Vierailija
19/22 |
09.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletpas sinä hyvä ihminen, kun liki tuntemattomatkin haluavat jakaa intiimiasiansa kanssasi. Sinä sentään lisäännyit jo teini-iässä. Kruunu tulee kuriirifirman kautta, mutta mitali on jo postissa.

Vierailija
20/22 |
09.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omakehu haisee, on vaan naamioitu kertomukseen tuttavasta, joka muka kertoo seksiseikkailuistaan TUTTAVALLE.