Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Subjetiivinen päivähoito-oikeus on lapsen oikeus, ei vanhemman!

Vierailija
13.04.2007 |

Jos tuo oikeus poistettaisiin, niin tiedättekö miten kävisi? Lapset joutuisivat keskenään eriarvoiseen asemaan. Pienituloisissa perheissä kaikki lapset hoidettaisiin kotona, virikkeistä tai uupumuksesta viis. Suurituloisissa perheissä vanhemmat järjestäisivät esikoiselle/isommille lapsille osa-aikaisen hoitopaikan niin halutessaan. Eli rikkaan lapsi pääsisi laadukkaaseen " viriketoimintaan" ja köyhän lapsi katselisi teletappeja.

Kommentit (23)

Vierailija
21/23 |
25.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

voi ihan vapaasti jäädä kotiin lapsiaan hoitamaan. Viriketyöläiset haluavat lapsensa virikehoitoon. Ei kahden vanhemman taloudessa tarvitse molempien vanhempien töissä käydä, jos ei itse halua. Ja millä perusteella se vanhemman töihin haluaminen ihan vaan huvin vuoksi olisi oikeus viedä lapsi hoitoon? Ei millään. Päivähoito etusijassa sellaisille lapsille, jotka sitä oikeasti tarvitsevat: Kasvatuksellisista, sosiaalisista, lastensuojelullisista, vanhempien uupumisesta ym syystä tarvitseville. Ja yhden vanhemman perheen lapsille.

Vierailija
22/23 |
25.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aina vaan puhutaan siitä, että minulla on oikeus viedä isommat lapset hoitoon jos haluan, koska Suomessa on subjektiivinen oikeus päivähoitoon. Missä on hoidossa oikeista syistä, oli se sitten erityisen tuen tarve, vanhemman todellinen sairaus tai vanhemman töissäkäynti tai opiskelu, olevien lasten oikeus inhimillisen kokoisiin päivähoitoryhmiin??

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/23 |
25.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

meidän lähellä yksi äiti laittaa 2v. lapsen TÄYSIKSI PÄIVIKSI isän mukaan hoitoon ja on itse kotona vauvan kanssa. Sairasta!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kuusi yksi