Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ahdistaa hirveästi kun ostin asunnon

Vierailija
09.10.2025 |

Pitkäaikainen haave ja kauan olen asuntoa etsinyt. Mun budjetilla ja yksin ei täydellistä voi saada, mutta etsin kunnes löysin riittävän hyvän. Nyt vaan ihan kamala olo kun kauppakirja on allekirjoitettu :( teinkö kamalan virheen, mitä jos inhoankin sitä paikkaa jne. Muuttoon alle kuukausi ja nyt ei innostakaan yhtään niin kuin kuvittelin. Tekisi mieli unohtaa koko juttu ja pysyä tutussa asunnossa. Miten tämä näin meni, onko kenelläkään ollut vastaavia tunteita ja miten kävi kun oikeasti olitte muuttaneet? 

Kommentit (40)

Vierailija
1/40 |
09.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko alue eri myös. Mitkä vibat. Mulla meni 20v tottua tähän alueeseen. En haluaisi järvestä kauemmas, jos pitäisi muuttaa. Asunnosta voi löytyä hyviä puolia.

Vierailija
2/40 |
09.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos olet jo kauan etsinyt, niin kai sinulla oli käsitys alueesta ja millaiseen asuntoon rahasi riittävät?

Kun olin ostamassa ensiasuntoani, tiesin tarkkaan, mistä sen haluan ja millaisen. Silti kävin katsomassa yli 20 asuntoa, ennen kuin pistin nimeni kauppakirjaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/40 |
09.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alue on kaikki kaikessa, ja taloyhtiö jos on kerrostalo tai rivari. Jos naapureina on mölyapinoita, pikkulapsiperheitä, mt-potilaita, nistejä, kulmahousuja tai maahantuuttaajia tai jos palvelut ovat kaukana tai ympäristö muuten slummia niin kivakin asunto muuttuu kidutusselliksi.

Vierailija
4/40 |
09.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos olet jo kauan etsinyt, niin kai sinulla oli käsitys alueesta ja millaiseen asuntoon rahasi riittävät?

Kun olin ostamassa ensiasuntoani, tiesin tarkkaan, mistä sen haluan ja millaisen. Silti kävin katsomassa yli 20 asuntoa, ennen kuin pistin nimeni kauppakirjaan.

Ei tässä nyt faktat merkkaa vaan on joku tunnepuolen juttu. Ap 

Vierailija
5/40 |
09.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt jos koskaan on paras ajankohta ostaa asunto. Tämän matalampi ei hintataso tule olemaan. Tästä ei ole suunta kuin ylöspäin.

Sait asuntosi paljon halvemmalla kuin he, jotka tekivät asuntokaupat 5 - 10 vuotta sitten.

Onnittelut kaupasta!

Vierailija
6/40 |
09.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huoli pois, kaikki sujuu hyvin. Mulla oli vuosi sitten samantyyppisiä tunteita, muutto tuntui vaikealta. Yritin ajatella että kotiudun vähitellen enkä yritä saada kodista heti täydellistä. Mietin myös miten raha riittää. Alussa tulikin jonkin verran menoja, kun piti ostaa huonekaluja ja käyttötavaroita. En ole mikään innokas sisustaja, mutta nyt koti tuntuu jo kodilta. Nautin itsenäisyydestä, ja rahat riittää hyvin myös elämiseen.

Ehkä tilannetta voisi verrata babybluesiin, vaikka ei hormonien aiheuttama olekaan. Iso muutos ottaa aikansa, mutta helpottaa aikanaan. 

Vierailija
7/40 |
09.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan ymmärrettävä reaktio, asunnon osto on kuitenkin tavallisen ihmisen isoimpia päätöksiä!

Salli itsellesi kaikki tunteet. Ja loppujen lopuksi, kyllä se hyvin menee.

Onnea uudesta asunnosta!

Vierailija
8/40 |
09.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Perinteinen kaupantekokrapula. Kyllä se siitä lähtee.

Vierailija
9/40 |
09.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ajattele niin että mikään ei ole pysyvää. Helpottaa huomattavasti. Itsellä samanlainen blues vaikka muutin vain vuokralle. Aion asua tässä enintään 4 vuotta ja muuttaa sitten jonnekin muualle.

Vierailija
10/40 |
09.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nyt jos koskaan on paras ajankohta ostaa asunto. Tämän matalampi ei hintataso tule olemaan. Tästä ei ole suunta kuin ylöspäin.

Sait asuntosi paljon halvemmalla kuin he, jotka tekivät asuntokaupat 5 - 10 vuotta sitten.

Onnittelut kaupasta!

Suunta ylöspäin vain itsemurha tilastoissa.

Vierailija
11/40 |
09.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitäpä turhia miettimään ja murehtimaan. Ala asumaan ilo edellä ja odota että ehdit tottua uusiin kuvioihin. Mukavaa ja hiukan jännittäväähän sen pitäisi olla, eikä mitään turhan voivottelua. Jos jotain epäkohtia tulee vastaan, niihin harvemmin kuolee, yleensä niistä selviytyy hyvin.

Nauti uudesta tilanteesta, älä turhaan maalaa ongelmia sinne missä niitä ei ole.

Vierailija
12/40 |
09.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muutat sinne. Varmasti kivempi asua omassa kuin vuokralla! Sua vaan jännittää, että mikä  kaikki voi mennä pieleen. Vähän kuin lapsia kun ne aloittaa ekaluokan. Rohkeasti vaan kohti elämäsi uutta aikakautta 😀

Vierailija
13/40 |
09.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikka se olisi virhe, sä tuut selviämään siitä. Ala elää ja asua siellä, rauhassa tunnustelet. Jos joku pahasti häiritsee, muista ettet ole tehnyt mitään peruuttamatonta. Voit koska tahansa laittaa sen myyntiin tai vuokralle ja muuttaa pois. Mutta todennäköisesti olet vaan tunteiden vallassa nyt ja oot järjellä tehnyt hyvän ratkaisun. 

Vierailija
14/40 |
09.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihan ymmärrettävä reaktio, asunnon osto on kuitenkin tavallisen ihmisen isoimpia päätöksiä!

Salli itsellesi kaikki tunteet. Ja loppujen lopuksi, kyllä se hyvin menee.

Onnea uudesta asunnosta!

On totta, että asunnon osto on isoimpia päätöksiä. Mutta täytyy samalla muistaa, että ei se ole mikään lopullinen tuomio. Asunnon voi myös myydä pois jos muutaman vuoden kuluessa se ei ala tuntumaan ns. omalta.

Itse olen juuri ostanut uuden isomman asunnon ja välillä hirvittää kun lainanhoitokulut ja muut kulut myös kasvaa ja pitää tehdä vähän myös hankintoja. Mutta olen alkanut ajattelemaan niin, että sisustan pikkuhiljaa ja oikeasti välttämättömät tarvikkeet mulla on jo vanhasta asunnosta. Ja jos tuntuu, että joutuu asunnon takia tinkimään liian monesta muusta jutusta, niin ainahan tuon uuden voi myydä hetken päästä ja ostaa halvemman tilalle. Hyvällä tuurilla saa jopa voittoa, mutta eipä tuo nyt niin kallis kokeilu ole, vaikka ei saisi edes omia pois.

Varsinaisesti nykyisessä asunnossa ei kuitenkaan ole mitään sellaista, mitä en jostain muualta saisi.

Vierailija
15/40 |
09.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

onko ongelmia pennun kanssa?  ei ole kaikki kunnossa kakaralla?

Vierailija
16/40 |
09.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin vaan tyytyväinen, että teinpä hyvät kaupat.

Vierailija
17/40 |
09.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asunnon osto ei ole maailman mullistavin asia. Asu uudessa asunnossa 2 vuotta ja päätä sitten, haluatko myydä sen. Oma asunto on siitä kiva, että voi tehdä pieniä muutoksia helposti (esim. maalata seiniä). Ja ei joudu muuttamaan pois, kuten vuokra-asunnosta, jos omistaja haluaa asunnon itselleen tms. 

Vierailija
18/40 |
09.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ostettiin talo yli 20 vuotta sitten ja asutaan siinä edelleen . Tuntui lainaotto hirveän ahdistavalta mutta eteenpäin on menty . Remonttia piisaa ja välillä on tyytyväinen ja välillä haluaisin irti koko paskasta kun on sillä päällä . Mutta oma on aina oma.Onnea uuteen asuntoon ja toivottavasti mielesi rauhoittuu .Päätöksistä ei tiedä kun jälki käteen oliko viisas ratkaisu .

Vierailija
19/40 |
09.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan tyypillistä tunnepohjaista vastareaktiota. Kyllä se siitä. 

Vierailija
20/40 |
09.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muuttaminen on aina jotenkin jännää vaikka inhosin edellistä asuntoa, ja tavaroita oli jo tuotu tähän uuteen, teki mieli perua koko homma. Mutta päivääkään en ole katunut 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kaksi viisi