Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Lento lähtee 12.30, moneltako menet kentälle?

Vierailija
09.10.2025 |

N.klo10.30

Kommentit (147)

Vierailija
121/147 |
09.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noin 10-10.30. Kiva mennä loungeen rauhassa, syödä pientä naposteltavaa, ottaa juoma tai kaksi ja marssia rauhassa portille, kun sen aika on.

Vierailija
122/147 |
09.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lennän paljon työmatkaa ja jos kyseessä se niin menen kentälle klo 11:15. Boarding alkaa klo 12 niin on aikaa syödä loungessa lounas. Mulla on Priority turvatarkastus aina niin siinä ei mene kun keskimäärin reilu 5min. Joskus harvoin 10min

Lomareissuilla menen aikaisemmin (10:45 kentällä) vaikka Finnairilla mentäessä sillonkin toki priority turva, haluan vaan pelata lomilla varman päälle ettei vaan myöhästy.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
123/147 |
09.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mennään 3h aikaisemmin että ehtii loungeen syömään ja juomaan ilmaiseksi. Ja mukava katsella ihmisiä niin pääsee matkafiilikseen ilman kiirettä.

Minäkin teen näin. Minulla ei ole vielä lounge korttia mutta rahalla pääsee. 

Vierailija
124/147 |
09.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vasta sitten kun se oma lento lähtee.

Vierailija
125/147 |
09.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Check-in ei yleensä aukea yli kahta tuntia ennen lähtöä, joten on aika lailla sama, meneekö 2 tuntia vai 1,5 tuntia ennen lähtöä. Molemmilla ehtii yhtä hyvin. Jos menee 2,5 tuntia ennen, joutuu odottamaan check-inin aukeamista, mutta on ainakin ensimmäisenä siinä jonossa.

Vierailija
126/147 |
09.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on OP platina kortti, en maksa penniäkään osana normaalia kk-pakettia jonka maksan bonuksilla senkin. OP lounge on mielestäni todella hyvätasoinen ja Finnairin Non-Schengen lounge myös! En tajua tätä valitusta et on surkea taso ja naurettava niissä istua, en tiiä onko kommentoijat näissä käyneet mut etenki tossa Non-Schengen loungessa tosi kiva ottaa lasi shampanjaa ennen työlentoakin lounaan kanssa vaikka kollegan kanssa tai ihan lomareissua ennen lasten kanssa. Kuuluu vieras ja omat lapset Finnair Gold korttiin mistä en maksa toki mitään. 

Vierailija
127/147 |
09.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuohon vaikuttaa aika moni tekijä: Onko kyseessä kaukomatka vai lähimatka? Suomen sisällä? Onko lapsia mukana? Meneekö ruumaan matkalaukku? Onko tuo yleinen ruuhka-aika lento-asemalla? Lähteekö lento putkesta vai mennääkö koneelle bussilla? Onko talvi vai kesä? 

Jos lennän itsekseni ja mulla on ainoastaan cabin-laukku ja matka vaikka Espanjaan niin 10.30. Hyvällä onnella mulla menee noin 30min siihen että olen turvatarkastuksen läpi. Joskus ruuhkattomana aikana on mennyt vaan 10min.  Sitten vielä vessan ja kaupan kautta ja olen portilla 11.30.  

Kaukomatkoille 9.30. Koska en halua jäädä typeryydestäni lennolta pois (koskaan ei tiedä mitä voi tapahtua).

Vierailija
128/147 |
09.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla on OP platina kortti, en maksa penniäkään osana normaalia kk-pakettia jonka maksan bonuksilla senkin. OP lounge on mielestäni todella hyvätasoinen ja Finnairin Non-Schengen lounge myös! En tajua tätä valitusta et on surkea taso ja naurettava niissä istua, en tiiä onko kommentoijat näissä käyneet mut etenki tossa Non-Schengen loungessa tosi kiva ottaa lasi shampanjaa ennen työlentoakin lounaan kanssa vaikka kollegan kanssa tai ihan lomareissua ennen lasten kanssa. Kuuluu vieras ja omat lapset Finnair Gold korttiin mistä en maksa toki mitään. 

😃 "en maksa penniäkään"...no tottakai maksat! Muuten sen bonussumman voisi käyttää esim vakuutusmaksuun,  minkä nyt sitten maksat oikealla rahalla. 

Pointti on, et kentältä saa parempaa ruokaa ja juomaa sekä palveluita muualta. Joten lounget on sellainen haaleanlämmin ratkaisu. 

Muksutkin menisi todennäköisesti ennemmin Burger Kingiin tai vaikka Star Bucksiin...

Vierailija
129/147 |
09.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Keskustelussa ei ole kukaan vielä loungejen ja priority checkareiden kohdalla maininnut ilmeisintä. Tosilentelijät menee chartereilla viereisestä liikelentoterminaalista, käymättä edes pääterminaalissa. Ko. terminaaliin saa auton suoraan oven eteen ja voi tosiaan kävellä autosta suoraan koneeseen, kulkien jonottamatta turvaportin läpi. Vastaavasti palatessa koneen ovelta omalle autolle on se 2min kävely.

Vierailija
130/147 |
09.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten onnistuu matkalaukkujen tsekkaus jo edellisenä iltana, kun on aikainen aamulähtö ja yövytään lentokenttähotellissa? 

Vierailija
131/147 |
09.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Edellisenä iltana 

Vierailija
132/147 |
09.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos kaukolento niin viimeistään klo 10

Ja jos on tarkoitus piipahtaa loungessa, jopa aikaisemmin.

Vierailija
133/147 |
09.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten onnistuu matkalaukkujen tsekkaus jo edellisenä iltana, kun on aikainen aamulähtö ja yövytään lentokenttähotellissa? 

Viet kentälle ja checkaat sisään

Vierailija
134/147 |
09.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos lento lähtee kahdeksalta aamulla, menettekö jo viideksi kentälle?

Ei. Jos minulla on ruumaan menevä laukku niin 6 aikoihin

Vierailija
135/147 |
09.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tosi "ekslusiivista" menoa nää lounget, kun tärkein aspekti on ilmainen bulkkiolut/buffaviini ja keskinkertainen buffetruoka 😃

(Mistä maksat kortin kk-hinnassa)

Olen muutaman kerran työn puolesta ollut loungeissa (Singapore airways, Ba) mutta en oikein näe mitään itua tuossa. 

Lennän nykyään enimmäkseen Euroopan sisäisiä ja haen Alepasta reissarin, lennolla saa vettä ja mustikkamehua. Nuo riittää, alkoa en koskaan juo lennoilla enkä ennen lentoa. Mulle tuo on vähän kuin HSLlän bussi, ei sielläkään syödä ja juoda koko ajan...

Vierailija
136/147 |
09.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kolme tuntia ennen jos kyseessä on kaukomatka. Niin Finnair suosittelee.

En kysy ilkeilläkseni, mutta miten tulevan matkan pituus vaikuttaa jonotusaikoihin kentällä?

Kaukolennolle joudut huomioimaan myös passintarkastukseen kuluvan ajan ja sen, että isoa konetta aletaan täyttää aiemmin kuin lyhyen matkan pikkubusseja. Passintarkastuksessa voi viivähtää tovi ja toinenkin, jos olet menossa läpi siihen aikaan, kun enimmät Kaukoidän lennot lähtee. Itselle on sattunut joskus, että passintarkastuksen automaatti ei tykännyt naamastani eikä siis päästänyt läpi, jolloin jouduin jonottamaan erikseen tiskille.

Vierailija
137/147 |
09.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Menen HEL kentälle 11.20.

Minulla on on-line check-in, ei ruumatavaroita ja turvatarkastus fast-track.

Portilla noin 11:30 ja boarding alkaa yleensä 30-50 min ennen koneen lähtöä ja portti sulkeutuu noin 15 min ennen lähtöä.

Hyvin ehtii ja pelivaraakin jää puolisen tuntia.

Vierailija
138/147 |
09.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lähden kotoa 9.30 ja olen kentällä klo 10. Haluan olla ajoissa.  On niin monta kertaa sattunut kentällä jotain viivästyksiä tms. 

Vierailija
139/147 |
09.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koskaan ei voi tietää mitä sattuu. Kentällä voi ihan hyvin viettää aikaa, pääasia, että on siellä. Kerran kävi niin, että kotimaan lennon ja kaukolennon väliin piti jäädä leppoisa kolmen tunnin vaihtoaika. Vaan kyllä sitten Helsingissä kuitenkin juostiin. Kone Kuopioon kun tuli vasta siihen aikaan kun sen piti olla jo laskeutunut Helsinkiin.

Vierailija
140/147 |
09.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lähtee se lento, vaikken menisikään kentälle.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän yksi neljä