Mitä ostit aikaisemmin, mutta nyt pidät turhana(säästövinkkejä)
Miten olet korvannut asiat, joita aikaisemmin ostit, mutta et osta säästön vuoksi enää.
Sisustuslehdet: käytän ilmaista e-lehti kirjastoa / käyn lukemassa lehdet kirjastossa
Kampaamoshampoot ja muut tuuhentavat tuotteet: harvensin pesuväliä, käytän halpustuotteita, metsästän tuotteita ilmaiseksi roskalavaryhmistä. Kuivashampoona käytän ruisjauhoja.
Roskapussit: kerään pussit pullonpalauruspisteestä
Kommentit (50)
Vierailija kirjoitti:
Bensiini. Korvasin ajamisen kävelemisellä ja pyöräilyllä.
Tämä! Auto vain pitkille matkoille. Asumme kaupungissa ja kaupassa käydään pyörällä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pyykinhuuhteluaine, hiusväri, ainoa lehtitilaukseni, tupakka, kampaamokäynnit, hierojalla käynti, vaatteiden ostaminen, kynsilakka, talouspaperi, päivittäinen suihkussa käynti, monivitamiinivalmisteen päivittäinen käyttö (nykyään max.3/vko), huulirasva, pullotetut juomat, hammaslanka - tässä jotain mainitakseni
Tuo pyykinhuuhteluaine. Aivan turha. Tekee pyykistä muutenkin ällöttävän. Noita muita nyt en ole koskaan käyttänytkään, paitsi hammaslankaa ja hammasväliharjoja. Millä korvaat hammaslangan?
Käytin tuoksutonta huuhteluainetta koska pitkät hiukseni sähköistyvät varsinkin talvella sekä keinokuituisten kankaiden vaikutuksesta. Nykyään sipaisen käsivoidetta sormiini ja suin sillä kevyesti hiuksiani, se estää sähköistymisen ja takut.
Hammaslankaan en ole keksinyt korvaajaa.
Ruokaa. Haen nykyään ruokani ruokajaosta.
Rengashotelli ja salikortti. Sain renkaat kaverin autotalliin säilöö , vaihdetaan siellä pihalla. Keväästä asti olen käynyt ulkosalilla, kun en raaski maksaa kallista salijäsenyyttä. Spinningiä kyllä tulee ikävä, kun kohta ei enää tarkene pyöräillä ulkona, mutta ei vain ole enää varaa.
Vierailija kirjoitti:
Näköjään talouspaperi on suht yleinen säästökohde. Minä taas olen alkanut ostaa niitä kalleempia yksittäisiä talouspaperiarkkeja jotka laitetaan sellaiseen telineeseen, ne on hurjan käteviä kun paperin voi ottaa yhdellä kädellä eikä tarvitse repiä arkkeja irti rullasta. Hiusväriä en ole ikinä ostanut, olen säästänyt siinä ennakoivasti.
Ne Katrinit tmv, jotka on taitettu vain kolmeen, eivät toimi niin hyvin kuin ne, jotka on monesti baarien yms vessoissa. Itse pidän niitä keittiön kaapissa taittoaukot ylöspäin, näppärä ottaa esille. Yksi paperi vastaa varmaan neljää talouspaperipalaa, sen verran märkälujaa paperia tuo on.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Bensiini. Korvasin ajamisen kävelemisellä ja pyöräilyllä.
Tämä! Auto vain pitkille matkoille. Asumme kaupungissa ja kaupassa käydään pyörällä.
Kyllä. Tosin olen joutunut uusimaan vaatteet XL:stä M-kokoon. Niihin mennyt osa säästöstä. :D
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vessapaperi ja talouspaperi
Kahvi
Leipä, juusto, leikkeleet, voi yms.
Kuljeksit siis ympäriinsä eritteisissä alushousuissa. Iso yök sinulle.
On semmoinen jännä keksintö nimeltään bideesuihku jolla pystyy suihkaisemaan puhtaaksi itsensä niin ei tarvitse kulkea likaisissa alushousuissa.
Märät kalsarit sitten jalassa, yök sillekin. Sitä paitsi tuhlaat sitten vettä ylenmäärin. Lisäksi nämä bideet ovat yksi suurimpia syitä talojen ja huoneistojen kosteusongelmille, ne letkut kun tahtovat ylen helposti vuotaa liitoskohdistaan siellä allaskaapin uumenissa. Kotimainen Oras on tuossa ongelmassa varmaan yksi johtavia merkkejä. Siinäpä sitten makselet putki- ja homeremontteja eli jos vuokralla olet, vuokra sen kun vaan no
Oletko niitä, jotka lääppivät sillä paperilla ulosteen ohueksi kerrokseksi ympäri persettä ja jättävät jarruraitoja vaatteisiin puolison iloksi?
Olen lopettanut melkein kokonaan lihan, juuston, vaatteiden, kodintarvikkeiden, hupielektroniikan (esim. ereader, ipad), siivoustarvikkeiden, kodinesineiden ja askartelu- ja harrastusjuttujen ostelun. Vituttaa kyllä kun elintaso laskee sitä mukaa mitä pidempään olen olemassa, vaikka järjen mukaan ja tiliotteesta lukien tulot nousee joka vuosi.
Kymmenen vuotta sitten opiskelijana istuin esim. useinkin kahvilassa, ostelin vaatteita, saatoin päivittää elektroniikkaa, ostaa kivan kakkuvuoan tai jotain kirjoitustarvikkeita hetken mielijohteesta. Nyt olen seitsemättä vuotta työelämässä ja öö minulla on viisi vuotta vanha hajanainen talvitakki, rungostaan haljennut pyörä, kahdeksan vuotta vanha läppäri ja kaupassa mietin että en herranjumala osta juustoa kun on vitosen köntsä. En tajua mikä oli pointtina edes opiskella tai rakentaa uraa kun elintaso on yksi iso vitsi.
Vierailija kirjoitti:
Gynekologikäyntejä. En tiedä, mistä olin saanut sen käsityksen, että kerran vuodessa pitää käydä gynellä. No, ei tarvitse.
Juuri noin sanoi gynekin kun kävin viimeksi (lasku 279) että ei ole mitään aikasääntöä. Silloin on hyvä mennä jos oireita on. Toki ilmaisissa joukkotarkistuksissa kannattaa käydä
Ai se on jo noin kallista. Ennen sai kuusi tai enemmän samalla hinnalla.