Mitä ostit aikaisemmin, mutta nyt pidät turhana(säästövinkkejä)
Miten olet korvannut asiat, joita aikaisemmin ostit, mutta et osta säästön vuoksi enää.
Sisustuslehdet: käytän ilmaista e-lehti kirjastoa / käyn lukemassa lehdet kirjastossa
Kampaamoshampoot ja muut tuuhentavat tuotteet: harvensin pesuväliä, käytän halpustuotteita, metsästän tuotteita ilmaiseksi roskalavaryhmistä. Kuivashampoona käytän ruisjauhoja.
Roskapussit: kerään pussit pullonpalauruspisteestä
Kommentit (50)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vessapaperi ja talouspaperi
Kahvi
Leipä, juusto, leikkeleet, voi yms.
Kuljeksit siis ympäriinsä eritteisissä alushousuissa. Iso yök sinulle.
On semmoinen jännä keksintö nimeltään bideesuihku jolla pystyy suihkaisemaan puhtaaksi itsensä niin ei tarvitse kulkea likaisissa alushousuissa.
Näköjään talouspaperi on suht yleinen säästökohde. Minä taas olen alkanut ostaa niitä kalleempia yksittäisiä talouspaperiarkkeja jotka laitetaan sellaiseen telineeseen, ne on hurjan käteviä kun paperin voi ottaa yhdellä kädellä eikä tarvitse repiä arkkeja irti rullasta. Hiusväriä en ole ikinä ostanut, olen säästänyt siinä ennakoivasti.
Kosmetiikka! Hiusvärit. Aikaisemmin "harrastin" kosmetiikkakokeiluja. Ja edelleen käytän luonnonkosmetiikasta muutamia jotka katson tarpeelliseksi Raidoitan myös hiuksia mutta en värjää.
Kokonaan olen lopettanut esim. suihkugeelit (ei mitään tarvetta, shampoopala käy myös tähän jos tarvisi) kasvovedet, puhdistusemulsiot, tussirajaukset yms. No hajuvedet tietysti ihan ensimmäisenä.. Suihkutettavat hiustuotteet.. Lähes kaikki muutkin hiuksiin jätettävät.
En ole ajatellut rahan säästöä juurikaan mutta aikaa ja vaivaa säästyy. Nautin myös ylimääräisestä tilasta kaapissa sekä yksinkertaisemmista rutiineosta.
Monet kosmetiikkatuotteet ovat olleet ihan turhia. Olen vähentänyt kalliiden, uusien vaatteiden ja kenkien ostoa. Käytettynä saa muutamalla eurolla ihan hyviä. Olen vähentänyt lihan syöntiä ja kahvin juontia. Kaikki tuotteet edullisia kaupan omia merkkejä, ellei laatu ole aivan kuraa. Olen lopettanut kaikki lehtitilaukset. Ostan harvemmin kukkia.
Pörssisähkö. Turhaa kikkailua joutilaille. Loppusummassa 2e säästö
Seuraan tarjouksia kun ostan pesuaineita. Joskus löytyy todella halvalla kun on ns sisäänheittotarjous.
Sipsit, limsat, suklaat, keksit, patukat.
Opettelin olemaan koko ajan mässyttämättä. Terveys kiittää ja kukkaro
Vierailija kirjoitti:
Särkylääkkeessä ostan rinnakkaislääkkeen. Hinta 1/3 merkkilääkkeestä.
Niissä halpiksissa on erilaiset täyteaineet, jotka voivat tehdä vaikka mitä muuta haittaa. Itse sain Ibumaxista inhottavaa kutinaa ja Ratiofarmin vastaavasta hiivan tmv alapäähän ja ihan muutamalla kappaleella. Otan siis mieluummin Buranaa, se kun ei tee mitään haittavaikutuksia.
Tupakan ostamisen lopetin. 30 vuotta tuli poltettua, loppuaikoina meni 13,30€ maxiaski kahdessa päivässä.
Voin sanoa, että ihmiset ja kaupunkiympäristö lemuavat kammottavalle. Ilmeisesti ovat aina haisseet, mutta nyt haistan sen itsekin.
Vierailija kirjoitti:
Sipsit, limsat, suklaat, keksit, patukat.
Opettelin olemaan koko ajan mässyttämättä. Terveys kiittää ja kukkaro
Ostin Fazerin suklaalevyjä 4 kpl/10 eurolla. Muuten en normihinnalla osta. Liian kallista.
Alkoholi + biletys:
-ennen useamman kerran kuukaudessa juhlimista, nyt en juo alkoholia edes joka vuosi
Kampaamokäynnit:
-kasvatin oman värin, joka on se nyt supertrendikäs, suomalaisilla yleinen tummanvaalea, josta tykkään älyttömästi
-leikkaan latvoja itse, hiukset kasvaneet alaselkään, kun ei ole sitä kampaajaa, jonka mielestä latvassa on aina vähintään 10 cm kuivaa leikattavaa
Jatkuva vaatteiden shoppailu:
- ostan nykyään vain tarpeeseen
- kun vaatteita ostaa harkitusti, niitä arvostaa ja hoitaa paremmin
Kahvilat yms:
- ennen se vajaan kympin kahvi tuli ostettua harva se päivä, nyt ei tule ostettua mitään kahviloista yms edes joka kuukausi
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niissä halpiksissa on erilaiset täyteaineet, jotka voivat tehdä vaikka mitä muuta haittaa. Itse sain Ibumaxista inhottavaa kutinaa ja Ratiofarmin vastaavasta hiivan tmv alapäähän ja ihan muutamalla kappaleella. Otan siis mieluummin Buranaa, se kun ei tee mitään haittavaikutuksia.
No ihan tutkittuja tuotteita ovat. Itse en ole herkkä millekään. Hyhin pelittäneet.
En ostele enää mitään Suomesta, jos ei ole pakko. Ensisijaisesti suoraan ulkomailta jonne koko rahapotti alveineen mennee.
Gynekologikäyntejä. En tiedä, mistä olin saanut sen käsityksen, että kerran vuodessa pitää käydä gynellä. No, ei tarvitse.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tämä voi mennä myös joskus toisinpäin. Eksäni ei pystynyt käyttämään Buranaa, mutta Ibumax sopi ongelmitta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vessapaperi ja talouspaperi
Kahvi
Leipä, juusto, leikkeleet, voi yms.
Kuljeksit siis ympäriinsä eritteisissä alushousuissa. Iso yök sinulle.
On semmoinen jännä keksintö nimeltään bideesuihku jolla pystyy suihkaisemaan puhtaaksi itsensä niin ei tarvitse kulkea likaisissa alushousuissa.
Märät kalsarit sitten jalassa, yök sillekin. Sitä paitsi tuhlaat sitten vettä ylenmäärin. Lisäksi nämä bideet ovat yksi suurimpia syitä talojen ja huoneistojen kosteusongelmille, ne letkut kun tahtovat ylen helposti vuotaa liitoskohdistaan siellä allaskaapin uumenissa. Kotimainen Oras on tuossa ongelmassa varmaan yksi johtavia merkkejä. Siinäpä sitten makselet putki- ja homeremontteja eli jos vuokralla olet, vuokra sen kun vaan nousee remonttien takia.
Vierailija kirjoitti:
Gynekologikäyntejä. En tiedä, mistä olin saanut sen käsityksen, että kerran vuodessa pitää käydä gynellä. No, ei tarvitse.
En käy kuin papaseulonnoissa ja jos on pakko jonkin oireen tms.
Bensiini. Korvasin ajamisen kävelemisellä ja pyöräilyllä.
Kissa ehti nauttia ihan täydet puoli vuotta hyvästä ja hajuttomasta kristallikissanhiekasta ennenkuin zooplus nosti sen hinnan paristakympistä per 6 säkkiä melkein kymppiin per säkki. Pitäkää tunkkinne ja kissa paskoo nyt taas marketin halvimpaan hiekkaan
Tuo pyykinhuuhteluaine. Aivan turha. Tekee pyykistä muutenkin ällöttävän. Noita muita nyt en ole koskaan käyttänytkään, paitsi hammaslankaa ja hammasväliharjoja. Millä korvaat hammaslangan?