Julkiselle ei pääse fyssarille, mutta työterveyteen samantien
Kävin leikkauksessa julkisella ja sain ohjeeksi varata fysioterapia-ajan kuukauden päähän leikkauksesta. Virallisissa ohjeissa siis näin. Leikkaus oli melko iso ja sairauslomaa määrättiin useita viikkoja.
kotiuduttuani olen yrittänyt nyt 4 viikkoa saada fysioterapia-aikaa varattua, mutta homma ei etene.
Soitin työterveyteen ja sain ajan seuraavalle päivälle ja jatkoajan viikon päähän.
En tiedä kuinka työnantaja suhtautuu kun pyyntö tullut julkiselta
Kommentit (25)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nii hän sitä kuuluukin käyttää työterveyttä jos sellainen on. Julkisella puolella on ruuhkaa Muutenkin. Työnantaja oni iloinen, kun menet kuntoutukseen ja palaat töihin.
Miksi maksaa veroja jos pitää työnantajan/itse maksaa osa hoidosta?
Milläs luulet, että ne työterveyden fyssarit/lääkärit/ym. sinne koulutetaan, jollei verovaroilla?
Ja sillä se omakin koulutus on saatu. Päälle saat mm. teitä ja katuvalaistusta, rajavartijoita, poliiseja, vankiloita, erikoissairaanhoitoa ym. mistä saatat joskus tarvita.
Vierailija kirjoitti:
Nii hän sitä kuuluukin käyttää työterveyttä jos sellainen on. Julkisella puolella on ruuhkaa Muutenkin. Työnantaja oni iloinen, kun menet kuntoutukseen ja palaat töihin.
Hyvinvointivaltiossa terveydenhuoltoon pääsemisen ei pitäisi riippua siitä onko töissä työnantajalla, jolla on kallis työterveyshuolto. Tåmä ei ole hyväksyttävää ja syy on Marinin sotesotkemisessa eli th:n tuhoamisessa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi maksaa veroja jos pitää työnantajan/itse maksaa osa hoidosta?
Milläs luulet, että ne työterveyden fyssarit/lääkärit/ym. sinne koulutetaan, jollei verovaroilla?
Ja sillä se omakin koulutus on saatu. Päälle saat mm. teitä ja katuvalaistusta, rajavartijoita, poliiseja, vankiloita, erikoissairaanhoitoa ym. mistä saatat joskus tarvita.
Mitäs ajattelit veronmaksajan tekevän fyssareilla/lääkäreillä ym. jos niiltä ei saa apua muuten kuin työnantajan maksamana? Työterveyshuoltoa vartenko heidät vain koulutetaan?
"chatgpt sanoo noin, onko se siis väärässä?
Työnantaja ja työntekijä eivät yhdessä maksa 95 % kustannuksista, vaan pikemminkin noin 4050 % työnantaja + 5060 % Kela."
Johtuu siitä, että työnantajien ja työntekijöiden rahaa kierrätetään Kelan kautta työtulovakuutusmaksujen muodossa. Oheisen sivun kuvaajan mukaisesti valtion maksuosuus olisi itseasiassa vain 0,2%
https://www.tyoelamatieto.fi/fi/etusivu/aineistot/tyoterveyshuollon-kus…
Mulla venähti selkä, työpaikan vakuutus maksoi useamman käynnin naprapaatilla ja yksityisen fyssarin. Ei kela-elätillä ole niin väliä, kuntoutuuko vai ei koska hyöty yhteiskunnalle on jokatapauksessa miinusmerkkinen.