Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kokemuksia Ergo- kantorepusta

13.04.2007 |

eli olen siis miettinyt sellaisen ostoa toiselle lapselle, esikon jäljiltä kaapista löytyy trikoinen kantoliina, babybjörn- rintareppu ja lainassa ollut kangaroo- rengasliina, josta en tykännyt.

eli siis puolesta ja vastaan, käytännön kokemuksia, jaksaako kantaa painavaa ja isoa/pitkää vauvaa/lasta, väsyykö selkä, niskat, hartiat, onko helppo/vaikea asentaa, voiko pestä koneessa jne.

kiitos....

Kommentit (7)

Vierailija
1/7 |
13.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä oli kaverilta lainassa sellainen lomalla pari vuotta sitten. Poika oli silloin 2-vuotias ja jotenkin Ergo alkoi siinä vaiheessa olla kätsympi kun liina. Käytiin Ergolla esim. Kolille kiipeämässä ja tosi hyvältä se tuntui selässä. Paino tuli hyvin lantiolle ja istui hyvin. Eli ei ollut liian raskas ollenkaan.

MUTTA mun miehelle ei saatu sitä istumaan millään. Hän olisi muuten varmaan jaksanut vielä paremmin kantaa poitsua siinä. Jotenkin hän ei saanut sitä istumaan lantiolle ollenkaan ja sitten sitä oli mahdotonta kantaa, kun pojalle ei saatu hyvää asentoa.

Meillä ei kuitenkaan olisi ollut niin paljon käyttöä, että omaksi oltaisiin ostettu. Tykkäsin niin kulkea vaunujen kanssa, kun niihin sai kaiken muunkin kuorman hyvin. Mutta jos olisi toinen tullut pienemmällä ikäerolla, niin olisi voinut hyvin olla enemmän tarvetta. Nyt lasten ikäeroksi tulee 5 vuotta ja esikoinen saa kävellä ihan itse :)

Laru

Vierailija
2/7 |
15.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä muksuilla ikäeroa 1½ vuotta ja Ergo on kyllä ollut ehdoton. Ostin sen jo esikoisen ollessa 5kk ja olen käyttänyt todella paljon. Ihan vauvana kuljetin kakkosta trikooliinassa ja sitten kun kasvoi oli helpompaa ja nopeampaa käyttää Ergoa. Nuorempi on nyt jo parivuotias ja välillä kulkee selässä. Etenkin jos on tarve pitää hänet aisoissa ja pystyä isomman kanssa tekemään jotain. Tai kun en jaksa ottaa rattaita ja on nopeampaa napata pienempi selkään matkalle, jota hän ei kuitenkaan jaksa kokonaan kävellä. Lasten ollessa pienempiä saatoin myös kuljettaa pienempää vaunuissa ja isompaa selässä. Viime ja toissa kesänä teimme metsäretkiä ja myös mies kantoi mielellään isompaa Ergossa. Liinaan hän ei suostunut edes koskemaan.. Talvella käyttö jäänyt yleensä vähemmälle kun rattaissa on suojaisampaa.

Kaverini osti Ergon toisen lapsen ollessa muutaman kuukauden ikäinen ja eipä käyttänyt kuin pari kertaa ja möi sen sitten pois lapsen ollessa vajaa parivuotias.

Eli pitkälti riippuu omasta innostuksesta ylipäätään muksun kantamiseen. Ergo on nopeampi ja kätevämpi kuin liina, mutta isomman lapsen kantaminen on raskaampaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/7 |
15.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin siis isompaa jaksaa kantaa ihan hyvin, mutta jnk verran jo ennestään selkävaivaisena Ergollakin saa kyllä selän kipeäksi. Niska-hartiaseutu minulla on muuten jumissa ja sinne Ergo ei kovin aiheuta väsymistä. Yleensä huomaa alaselästä, että jotain on tullut kannettua.

Ja voi pestä koneessa. Muistaakseni 30 ta 40 asteen hienopesulla.

Meillä muksut myös nukkuneet Ergossa lyhyitä aikoja pääntuen ansiosta. Ja lapsen saa siirrettyä suht helposti omaan sänkyyn tai rattaisiin, jos hän nukahtaa reppuun.

Käyttötekniikkaa pitää ensin hieman harjoitella. Itse otan muksun yleensä edestä kyytiin ja jos kuljetan selässä pyöräytän sitten koko repun taakse niin, että hihnat kulkee muksun kainaloiden alta ja pujottelen sit itselleni. Nyt isompana lapsi osaa jo nousta takaa kyytiin, kun itse menen kyykkyyn. Käyttöketteryys riippuu myös hieman omasta " ketteryydestä" .

Vierailija
4/7 |
17.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

lisää kokemuksia, jos on, eli nostan...

ymmärsinkö oikein että ei ole paras mahdollinen vaihtoehto vastasyntyneen kantoon, eli kantoliina parempi?

Vierailija
5/7 |
19.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uuden mallista Ergoa saa tietääkseni käyttää 3kk eteenpäin ja meillä olevaa vanhempaa suositellaan n. 5kk ylöspäin. Ergo ei ole niin tukeva kuin liina. Trikooliina on vastasyntyneelle mielestäni paras, koska on miellyttävän pehmeä ja kuitenkin tukeva. Trikooliinoissakin paksuudessa ja pituudessa eroja, joten kannattaa vertailla. Ja varmaan noita kantoreppujakin on muitakin hyviä, mutta itse osaan sanoa vain tästä.

Vierailija
6/7 |
19.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen huhuillut palstoilla käyttökokemuksia, mutta en ole saanut toistaiseksi vastauksia.

Itse en oikein koskaan päässyt liinailun makuun ja toivonkin voivani käyttää Ergoamme seuraavalla lapsella jo vastasyntyneestä. Jos joku on kokeillut Ergoa Infant insertillä vastasyntyneellä, kertokaa ihmeessä hyvät/huonot kokemuksenne!

Vierailija
7/7 |
19.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toimii ihan hyvin, mutta itse olen tykännyt trikooliinasta enemmän. Varsinkin pienen vauvan saa liinassa mukavampaan ja suojaisampaan asentoon nukkumaan. Ja kuopus onkin nukkunut tosi usein liinassa täydet 1,5h päikkärit, mutta ergossa vain 20-30min. Meilläkin mies tykkää kantaa lapsia ergossa. Isompaa selässä ja pienempää edessä. Ja pikaulkoiluun ergo on kiva varsinkin kun toppapukuaika loppui.