Kuin aikuinen lapsesi tulee muutamaksi päiväksi luoksesi, perutko omat harrastukset ja muut menot
Jos on vain pari pv, perun. Mutta jos on viikon tai pidempään, niin käyn normaalisti harrastuksissa. Muuten vietän kaiket ajat sen lapseni kanssa
Kommentit (33)
Jos hän tulee pariksi päiväksi, en peru mitään. Jos tulee pariksi tunniksi, ja minulla on menoa siihen ajankohtaan, kerron lapselleni siitä. Mietitään sitten, kumpi käy helpommin, minulla harrastukseni siirtäminen vai lapsellani vierailun siirtäminen.
Ainakin keskenmenon siirrän myöhemmäksi. Ja ylöstempaukseen osallistumisen.
Vierailija kirjoitti:
En tosiaankaan pistä omaa elämääni hyllylle ja odota, josko lapsella sattuisi olemaan aikaa minullekin. Yleensä hänellä on jo sovittu menoa kavereiden kanssa koko ajaksi.
Miksi hän ei mene sitten suoraan vain kavereilleen?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kun lapset on muuttaneet omilleen, he saavat saman kohtelun kuin muutkin vieraat eli talo elää tavallaan. En peru omaa elämääni siksi, että lapsi tulee meille pariksi päiväksi ja viettää aikaansa kavereitten kanssa. Ihan sama juttu siskoni ja vaikka anopin kanssa, ei heidän saapumisensa ole niin iso juttu, että jättäisin harrastukset sivuun. Kaiken lisäksi meille tullaan yleensä jonkin muun syyn takia kuin siksi, että halutaan olla kanssamme, kyllä ne syyt ovat lääkärissäkäynti tai metsätyöt omassa metsässä.
Eli olet heille vain majatalo
Kyllä, jos meille tullaan pariksi päiväksi. Koska lapseni asuvat alle 50 km päässä (samoin kuin siskoni ja appivanhempani), niin ainoa syy tulla meille pariksi päiväksi on kotimme sijainti. Jos haluaa olla seurassani, tulee silloin, kun en ole töissä tai harrastuksissa ja viettää kanssani pari tuntia eikä viivy meillä vuorokausikaupalla.
Kyllä. Pyrin silloin viettämään aikani lapseni kanssa
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En tosiaankaan pistä omaa elämääni hyllylle ja odota, josko lapsella sattuisi olemaan aikaa minullekin. Yleensä hänellä on jo sovittu menoa kavereiden kanssa koko ajaksi.
Miksi hän ei mene sitten suoraan vain kavereilleen?
Koska vain yksi kavereista asuu omillaan tällä paikkakunnalla, loput asuvat muualla ja majailevat vanhempiensa luona kun käyvät.
Jos ollaan hyvissä ajoin yhdessä etukäteen sovittu vierailusta, niin en sovi siihen mitään uutta ja saatan jopa perua turhempia menoja ja varaan riittävästi ruokaa kaikille. Mutta jos se on, kuten yleensä, tunnin varoajalla ilmoitusluontoinen: Tullaan käymään, jos ootte kotona. Niin ei, en peru mitään omia menoja tai suunnitelmia, enkä lähde kaupasta ostamaan tarjottavaa. Käykööt niissä puitteissa tai opetelkoot ennakoimaan ja sopimaan hyvissä ajoin.
Sama koskee kaikkia muitakin sukulaisia ja vieraita. Kyllästynyt siihen, että muut yrittää sanella mun ajankäytön niin kuin mulla ei olisi ollenkaan omaa elämää, vaan olisin vain joku muista huolehtiva sivuhahmo heidän elämässään.
Tämä on ollut tosi tarpeellinen rajanveto. Voisin enää poiketa tästä vain, jos nähtäisiin tosi harvoin tai joku tuttu olisi täällä vaikka työmatkalla ja tulisi yllättäen kysyneeksi, ehdinkö tavata esim. lentojen välissä. Eli jos nähdään kerran pari vuodessa tai vuosikymmenessä, niin sitten yrittäisin raivata tilaa. Mutta en, jos nähdään joka tapauksessa säännöllisesti.
Ei kummoisesti ole kodin ulkopuolisia harrastuksia, mutta lasteni kotiin tullessa ei sitäkään vähää. Varsinkin esikoisen kotiin tullessa, hän muutti muutama vuosi opiskelujen alettua n.300km päähän niin nähdään harvoin, viimeksi kesällä ja nyt loppuvkosta tulossa, aion olla hänen seurassaan.
Täällähän nyt ei kerran millään uskottu kun kirjoitin, että mentiin kylään ja talon isäntäväki lähti tansseihin. Juuripa niinkö tässä aloituksessa on, ei isäntäväki viikon vierailumme takia perinteisiä lavatanssejaan jättänyt väliin, vaikka nyt satuttiin sillon menemään kylään. Kamala "huuto" oli, että varmasti oli provo se kirjoitukseni. Et ei voi olla totta,et mennään kylään ja isäntäväki lähtee rientoihin. 🤭
Vierailija kirjoitti:
Täällähän nyt ei kerran millään uskottu kun kirjoitin, että mentiin kylään ja talon isäntäväki lähti tansseihin. Juuripa niinkö tässä aloituksessa on, ei isäntäväki viikon vierailumme takia perinteisiä lavatanssejaan jättänyt väliin, vaikka nyt satuttiin sillon menemään kylään. Kamala "huuto" oli, että varmasti oli provo se kirjoitukseni. Et ei voi olla totta,et mennään kylään ja isäntäväki lähtee rientoihin. 🤭
Minä ainakin uskon enkä pidä edes kovin outona. Riippuu tietysti mikä suhteenne isäntäväkeen oli. Itse en jättäisi vieraita päineen kotiini, kun olen tarkka kodistani ja yksityisyydestäni, mutta vanhemmillani lamppasi vaikka mitä porukkaa ja ihan varmaan olisivat saaneet jäädäkin, vaikka ne meni jonnekin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei ole harrastuksia tai omia menoja.
No jätätkö vaikka omat sarjat katsomatta, tai mitä ikinä rutiineja sinulla on
Ei ole muita rutiineja kuin hampaanpesu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En. Mun harrastuksiin menee tunti tai pari, toisaalta kyläilijä saattaa olla tuntikausia tapaamassa omia ystäviään.
Aika pitkät päivät lapsi yksikseen kyläilemässä jos olet ensin töissä ja siihen päälle pari tuntia harrastuksissa. Ei nähdä kovin usein, niin tylyä olisi olla seurustelematta oman lapsen kanssa
Mun lapseni ovat 23-44v joten selviävät jo hetken yksinkin🤣 En ole enää töissä joten n 22-23h vuorokaudessa voin omistautua heidän vierailulleen:) Eiköhän tuo riitä!
Ei se määrä vaan laatu!