Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kuin aikuinen lapsesi tulee muutamaksi päiväksi luoksesi, perutko omat harrastukset ja muut menot

Vierailija
08.10.2025 |

Jos on vain pari pv, perun. Mutta jos on viikon tai pidempään, niin käyn normaalisti harrastuksissa. Muuten vietän kaiket ajat sen lapseni kanssa

Kommentit (33)

Vierailija
1/33 |
08.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole harrastuksia tai omia menoja.

Vierailija
2/33 |
08.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Wtf?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/33 |
08.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No jätätkö vaikka omat sarjat katsomatta, tai mitä ikinä rutiineja sinulla on

Vierailija
4/33 |
08.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En.

Vierailija
5/33 |
08.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo. Jätän menettä myös töihin.

Vierailija
6/33 |
08.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En. Mun harrastuksiin menee tunti tai pari, toisaalta kyläilijä saattaa olla tuntikausia tapaamassa omia ystäviään.

Vierailija
7/33 |
08.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No jätätkö vaikka omat sarjat katsomatta, tai mitä ikinä rutiineja sinulla on

Ne näkee suoratoistona, joten miksei.

Vierailija
8/33 |
08.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En peru, jos olen sopinut jotain, ellei kyse ole sellaisesta menosta, jossa ei ole niin väliä, olenko minä paikalla vai en. Jälkimmäisessä tapauksessa menen fiiliksen mukaan, aikuinen tytär kun ei useinkaan tarvitse tai edes halua minua seurakseen. Mutta mielellään tyttären kanssa aikaa viettäisin, joten jos tiedän, että hän on tulossa, en sovi mitään uusia menoja (vaikka ei sitten tyttären kanssa tulisikaan tehtyä mitään erityistä, mutta on mukavaa olla ihan vaan kotosalla ja tavoitettavissa hänelle)

Vierailija
9/33 |
08.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En. Mun harrastuksiin menee tunti tai pari, toisaalta kyläilijä saattaa olla tuntikausia tapaamassa omia ystäviään.

Aika pitkät päivät lapsi yksikseen kyläilemässä jos olet ensin töissä ja siihen päälle pari tuntia harrastuksissa. Ei nähdä kovin usein, niin tylyä olisi olla seurustelematta oman lapsen kanssa

Vierailija
10/33 |
08.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En peru, jos olen sopinut jotain, ellei kyse ole sellaisesta menosta, jossa ei ole niin väliä, olenko minä paikalla vai en. Jälkimmäisessä tapauksessa menen fiiliksen mukaan, aikuinen tytär kun ei useinkaan tarvitse tai edes halua minua seurakseen. Mutta mielellään tyttären kanssa aikaa viettäisin, joten jos tiedän, että hän on tulossa, en sovi mitään uusia menoja (vaikka ei sitten tyttären kanssa tulisikaan tehtyä mitään erityistä, mutta on mukavaa olla ihan vaan kotosalla ja tavoitettavissa hänelle)

Miksi edes tulee luoksesi, jos ei halua seuraasi? Ilmainen hotellipalvelu?

Vierailija
11/33 |
08.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saatan jättää menemättä treeneihin, koska jos oon jo päivän töissä, niin ei sitä kerkiä illalla hirveesti jutella jos vaan pyörähtää kotona, lähtee ja kotiin palattua pitää jo aloitella iltatoimia. Telkkaria mä en kato, niin semmosilla ei oo mulle väliä. Tietty jos lapsi ite menee näkemään kavereitaan tai jotain, niin turha sitä silloin on kotona kököttää.

Vierailija
12/33 |
08.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tietenkään peru. Kyllä aikuinen ihminen saa aikansa kulumaan ilman että äiti pitelee kädestä.

Vierailija
13/33 |
08.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vähän samaan tapaan kuin AP, tai riippuu myös sen aikuisen lapsen omista aikatauluista. Mutta esim. nyt kun lapsi tulee syyslomallaan käymään ja meillä ei ole vielä ensi viikolla syysloma, niin jätän yhden omista harrastuksistani väliin.

Vierailija
14/33 |
08.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun lapset on muuttaneet omilleen, he saavat saman kohtelun kuin muutkin vieraat eli talo elää tavallaan. En peru omaa elämääni siksi, että lapsi tulee meille pariksi päiväksi ja viettää aikaansa kavereitten kanssa. Ihan sama juttu siskoni ja vaikka anopin kanssa, ei heidän saapumisensa ole niin iso juttu, että jättäisin harrastukset sivuun. Kaiken lisäksi meille tullaan yleensä jonkin muun syyn takia kuin siksi, että halutaan olla kanssamme, kyllä ne syyt ovat lääkärissäkäynti tai metsätyöt omassa metsässä.

Vierailija
15/33 |
08.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aika pitkät päivät lapsi yksikseen kyläilemässä jos olet ensin töissä ja siihen päälle pari tuntia harrastuksissa. Ei nähdä kovin usein, niin tylyä olisi olla seurustelematta oman lapsen kanssa

Tästä ongelmasta päästään kun lapsi kysyy etukäteen milloin olisi hyvä tulla kylään. Jos hän vain ilmoittaa että tulee pari päivän päästä, niin ei voi olettaa että hänen takiaan muutetaan jo sovittuja asioita.

Vierailija
16/33 |
08.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi edes tulee luoksesi, jos ei halua seuraasi? Ilmainen hotellipalvelu?

Usein ihan minun pyynnöstäni, minusta on kivaa kun hän käy välillä vaikka emme jatkuvasti yhdessä olekaan, hän on tällä hetkellä kuitenkin ainoa perheeni. Joskus tulee omasta aloitteestaan, jos on asiaa tänne päin, minun luonani saa aina yöpymispaikan (emme asu samassa kaupungissa). 

Vierailija
17/33 |
08.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta olisi aika hassua, että jos menisin kyläilemään aikuisen lapseni luokse ja hän sitten juoksisi omissa harrastuksissaan normaalisti ja minä istuisin yksin hänen kotonaan odottelemassa. Kyllä me kyläillään ihan seuran vuoksi, ei siksi että saa majapaikan kaupungista

Vierailija
18/33 |
08.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joo. Jätän menettä myös töihin.

Minä myös. Jään etätöihin niin syödään lounas yhdessä

Vierailija
19/33 |
08.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En peru mitään, mutta en myöskään suunnittele mitään niille päiville. Eli riippuu kuinka aikaisin saan tiedon tulosta.

Vierailija
20/33 |
08.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kun lapset on muuttaneet omilleen, he saavat saman kohtelun kuin muutkin vieraat eli talo elää tavallaan. En peru omaa elämääni siksi, että lapsi tulee meille pariksi päiväksi ja viettää aikaansa kavereitten kanssa. Ihan sama juttu siskoni ja vaikka anopin kanssa, ei heidän saapumisensa ole niin iso juttu, että jättäisin harrastukset sivuun. Kaiken lisäksi meille tullaan yleensä jonkin muun syyn takia kuin siksi, että halutaan olla kanssamme, kyllä ne syyt ovat lääkärissäkäynti tai metsätyöt omassa metsässä.

Eli olet heille vain majatalo

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kaksi yksi