Miksi sanotaan, että hyvätuloiset eivät osallistu talkoisiin?
Eikö jopa 50% tuloista maksetut verot ole todellakin sitä osallistumista?
Kommentit (355)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vasemmisto näköjään ei voi muualta kuin sieltä Takahikiältä. Aina vetoavat että "ei mun kotikunnassa ole 4 työpaikkaa kuussa auki, joita vois hakea".
Kerrotko miten se auttaa Takahikiän asukasta, jos vaikkapa Tampeella on neljä sopivaa paikka auki? Meinaatko, että se Takahikiän asukas automaattisesti pääsee Tampereelle töihin tai jos pääsee, niin muuttaminen sinne onnistuu sormia napsauttamalla?
minulla on onnistunut muutto työnperässä USEASTIKIN työuran aikana. Olen urani aikana muuttanut yli 3000 kilometriä töiden perässä ja pisin muutto mihin valmistauduin oli 14 000 km, mutta sinne ei tullut lähtöä lopulta. Ja myös perhe on muuttanut osan noista muutoista, osalla kerralla olen ollut viikot työpaikkakunnalla ja matkustanut viikonlopuiksi perheen luokse
Niin? Kerjäätkö tässä nyt jotain mitalia palkinnoksi vai mitä yritä todistella? Et kai sinäkään nyt ihan niin hukassa ole, että kuvittelet kaikkien ihmisten elämäntilanteen olevan samanlainen kuin sinulla?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei se ole mitään YRITTÄMISTÄ että hädin tuskin saadaan 4 hakemusta kuukaudessa tehtyä joista 3-4 ovat niitä "turhia spämmihakemuksia".
Kuinka pieni lapsi olet, kun kuvittelet, että nyky-Suomessa tuosta vaan saa töitä, vaikka lähettäisi NELJÄSATAA hakemusta per kuukausi? Oletko oikeasti siinä uskossa, että työnhaussa hakemusten määrä korreloi sen kanssa, saatko työpaikkaa? :D
Kyllä tiettyyn pisteeseen asti korreloi. Esim 0 hakemuksella kuukaudessa saa paljon pienemmällä todennäköisyydellä töitä kuin 1 hakemuksella. Myös 10 hakemuksella saa varmemmin töitä kuin 1 hakemuksella. Mutta 400 hakemuksella tuskin saa koska silloin et ehdi tekemään laadukkaita hakemuksia.
Eli olet niin pieni lapsi, ettet ymmärrä mitä korrelointi tarkoittaa. Oikeassa elämässähän hyvin moni ihminen saa töitä, vaikka ei ikinä lähettäisi yhtään työhakemusta. Suuri osa työpaikoistahan täyteään jo olemassaolevilla työntekijöillä tai työpaikanvaihtajilla. Silloin ei välttämättä tarivrtse mitään hakemuksia puljailla. Ja samalla meillä on ihmisiä, jotka lähettävät hyvinkin laadukkaita hakemuksia jopa satoja saamatta ainuttakaan vastausta.
Vierailija kirjoitti:
Niin? Kerjäätkö tässä nyt jotain mitalia palkinnoksi vai mitä yritä todistella? Et kai sinäkään nyt ihan niin hukassa ole, että kuvittelet kaikkien ihmisten elämäntilanteen olevan samanlainen kuin sinulla?
Jos HALUAA työllistyä, niin ON VALMIS näkemään VAIVAA sen eteen että se onnistuu. Ja varmasti MILJOONAT ihmiset muuttavat vuosittain työn perässä, paitsi nämä laiskat tukiloiset eivät viitsi hakea työtä edes naapurikunnasta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei se ole mitään YRITTÄMISTÄ että hädin tuskin saadaan 4 hakemusta kuukaudessa tehtyä joista 3-4 ovat niitä "turhia spämmihakemuksia".
Kuinka pieni lapsi olet, kun kuvittelet, että nyky-Suomessa tuosta vaan saa töitä, vaikka lähettäisi NELJÄSATAA hakemusta per kuukausi? Oletko oikeasti siinä uskossa, että työnhaussa hakemusten määrä korreloi sen kanssa, saatko työpaikkaa? :D
Kyllä tiettyyn pisteeseen asti korreloi. Esim 0 hakemuksella kuukaudessa saa paljon pienemmällä todennäköisyydellä töitä kuin 1 hakemuksella. Myös 10 hakemuksella saa varmemmin töitä kuin 1 hakemuksella. Mutta 400 hakemuksella tuskin saa koska silloin et ehdi tekemään laadukkaita hakemuksia.
Hah! Luuletko oikeasti, että laadukkaan hakemuksen tekeminen nykytekniikalla on niin vaaativa homma, etteikö 400 hakemusta onnistuisi, jos joku niin haluaa tehdä? D:
Vierailija kirjoitti:
Miksi pitäisi saada enemmän kuin 4 hakemusta tehtyä, kun ei niitä avoimia työpaikkoja, joihin olisi edes teoriassa mahdollista päästä, ole edes tuota 4 per kuukausi. Ja ei, en ole repimässä perhettäni pois täältä saadakseni jonkun paskapalkkaisen määräikaissopimuiksen satojen kilometrien päästä kotoani.
No sitten et oikeasti halua töitä.
Jos HALUAA työllistyä, niin ON VALMIS näkemään VAIVAA sen eteen että se onnistuu. Ja varmasti MILJOONAT ihmiset muuttavat vuosittain työn perässä, paitsi nämä laiskat tukiloiset eivät viitsi hakea työtä edes naapurikunnasta.
Voi kultapieni. Ymmärrän, että sinusta on hauskaa trollata. Mutta koetapa nyt edes vähän käyttää niitä aivoja, jotka sinullakin on. Katsos, pikkuiinen, kun täällä aikuisten maailmassa töitä ei saa ihan vain sillä että niitä hakee. Vaikka minä kuinka hakisin tuota naapurikunnan kunnanjohtajan paikkaa, ei minua siihen oteta. Yllättäikö?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi pitäisi saada enemmän kuin 4 hakemusta tehtyä, kun ei niitä avoimia työpaikkoja, joihin olisi edes teoriassa mahdollista päästä, ole edes tuota 4 per kuukausi. Ja ei, en ole repimässä perhettäni pois täältä saadakseni jonkun paskapalkkaisen määräikaissopimuiksen satojen kilometrien päästä kotoani.
WAU! Vihdoinkin tajusit pointin! Eipä kestänytkään kuin puoli vuotta, että sait kopautettua kaksi aivosoluasi yhteen ja pääteltyä noinkin yksinkertaisen asian.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eli olet niin pieni lapsi, ettet ymmärrä mitä korrelointi tarkoittaa. Oikeassa elämä
Tiedän hyvin. Ja muuten USEAT tieteelliset tutkimukset ja analyysit OSOITTAVAT että aktiivinen työnhaku LISÄÄ TYÖLLISTYMISEN TODENNÄKÖISYYTTÄ. ja tämä ei ole vain KORRELAATIO vaan tässä on selkeä KAUSALITEETTI.
Ja kyllä ainakin niissä firmoissa, missä minä olen ollut, on pitänyt myös sisäisiin paikkoihin hakea.
Jotta VOI muuttaa töiden perässä, pitäää ensin olla se TYÖPAIKKA. TAJUATKO???? Ei kukaan lähde muuttamaan vain siksi, että ehkä mahdollisesti saattaa saada joku päivä töitä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sä olet väärässä ketjussa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nimeä paikkakunta, jolta saan töitä ihan vain hakemalla. Olen valmis muuttamaan vaikka heti. Eli nyt sitä paikkakunnan nimeä tiskiin, koska minä HALUAN työllistyä ja OLEN VALMIS näkemään VAIVAA.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sattuiko sun lobotomiasi?
Ihan vaan otsikkoa lainatakseni...
miksi sanotaan, että tukien varassa elävä osallistuu näihin säästötalkoisiin?
Saa elämiseensä vaikkapa 1000 euroa kuukaudessa, ja jatkossa hän saa 950 euroa. Ja sanotaan, että hän osallistuu talkoisiin. Miten?? Ottamalla vähemmän?
Mua ei närästä maksaa iso summa veroja vuodessa, kun rahat käytetään hyvin, tottakai jokaisen kuuluu saada elämiseensä apua jos ei itse pysty. Mutta, se miten tästä puhutaan, tai tähän suhtaudutaan, se närästää. Suomessa saa tietyn summan rahaa elämiseen tekemättä mitään. Eikä periaatteessa kukaan jää kodittomaksi ellei itse sitten sössi niin perusteellisesti. Terveydenhuolto ja koulutus on jokaiselle. Ja hyvätuloisia haukutaan, vaikka maksavat tämän yhteiskunnan pyörimisen. Haukutaan ja kadehditaan. Heille ei suotaisi sitten yhtään mitään. Vaikka he ylläpitää myös ne jotka eivät itse tee mitään. Mikään ei riitä? Pitäisikö olla 80% veroprosentti?
Vierailija kirjoitti:
Onko miljardin veronkevennys rikkaille osallistumista talkoisiin? Se on lisäys tuloihin, ei vähennys, kuten muille.
"rikkaille", siellä on pääosin ihan normaalia palkansaajaa jotka laittaa rahan elämiseen. Käyttävät palveluja yms, eli pyörittävät yhteiskuntaa.
Ylemmät tuloluokat edelleen maksaa leijonan osan toisten etuuksista.
Kyse on samasta työnteon kannustimesta kuin sosetujen nipistys. Töihin menemällä jää enemmän käteen
"Yhteensä Kela maksaa noin 16 miljardia etuuksia. Viime vuonna Kela maksoi euromääräisesti eniten eli 5 miljardia euroa sairausvakuutusetuuksia, joihin kuuluvat muun muassa lääkekorvaukset, sairaspäivärahat ja vanhempainpäivärahat."
https://tietotarjotin.fi/uutinen/792280/kela-maksaa-noin-16-miljardia-e…
Jos on naimisissa ja muuttaa toiseen kaupunkiin töihin niin saa työasuntovähennystä 450 euroa kuukaudessa ja viikonloppumatkat.
"Kela maksoi työttömyysturvaa yhteensä 1,91 miljardia euroa vuonna 2024."
https://tietotarjotin.fi/uutinen/1178571/kelan-maksamien-tyottomyystuki…
Vierailija kirjoitti:
Ei. Talkoisiin osallistuminen tarkoittaa että tekee jotain lisää sen lisäksi mitä on jo aikaisemmin tehnyt.
Kalevi on viime vuonna haravoinut 40 jätesäkillistä lehtiä ja nauttinut talkoissa kupin kahvia. Tänä vuonna Kalevi haravoi vain 38 jätesäkillistä lehtiä ja hengähti sitten kahvikupillisen äärellä. Kalevi ei osallistu talkoisiin.
Uolevi ei osallistu haravoimiseen, mutta söi viime vuonna 7 talkoomakkaraa ja 4 viineriä. Tänä vuonna Uolevi sai vain 5 makkaraa ja 4 viineriä. Uolevi osallistuu talkoisiin.