Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miksi sanotaan, että hyvätuloiset eivät osallistu talkoisiin?

Vierailija
08.10.2025 |

Eikö jopa 50% tuloista maksetut verot ole todellakin sitä osallistumista?

Kommentit (355)

Vierailija
301/355 |
08.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sairaanhoitajat ovat itse asiassa suhteellisen hyvin tienaavia. Eivät nyt ihan hyvätuloisia, mutta reilusti keskivertoa paremmin tienaavia.

Oletko ihan vakavissasi sitä mieltä, että 2 500€/kk brutto on suhteellisen hyvin tienaava? :D

sairaanhoitajien keskipalkka on 3614 €/kk, eikä suinkaan 2500. 

Ei puhuttu mitään keskipalkasta. Vai oletko niin tollo, että luulet kaikkien teinaavan keskipalkan verran :D:D

Puolet tienaa ENEMMÄN kuin keskipalkka, puolet vähemmän. 

Itse asiassa ei mene noin. Sinulla menee nyt sekaisin keskipalkka ja mediaanipalkka. Keskipalkka on palkkojen keskiarvo. Mediaanipalkka sitten

tilastokeskuksen mukaan hoitajien keskiARVOpalkka on 3725 €/kk. 

Vierailija
302/355 |
08.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Älä jauha paskaa, lapsi! Ei kuk

Kyllä muuten tienaa monikin. 

Ovat yleensä myyjiä esimerkiksi teollisuudessa. Peruspalkka on huono, mutta provisiot kovia. Helposti hyvät myyjät pääsevät 6-10 k€ kuukausiansioihin. Nyt siis ei puhuta mistään sähkösopimus- tai liittymämyyjistä. 

Sinun kannattaa hieman treenata matemattiikka. Et nimittäin 6 tonnin tuloilla pääse millään laskuopilla yli 100k vuosituloihin. Edes 8 tonnin tulot eivät siihen riitä. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
303/355 |
08.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Heh, että sä kuuluisit ylimpiin desiileihin :D

Tuloissa kuulun ylimään tulodesiiniin, varallisuudessa ylimpään 5%. 

Juujuu, herra Herlin, me kumarretaan :D

Vierailija
304/355 |
08.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On hienoa, että sä jaksoit tehdä kymmeniä hakemuksia ja se lopulta tuotti tulosta. Mutta se ei tarkoita, että sama toimii kaikille, tai että ne, jotka eivät onnistu, olisivat vähemmän tosissaan, laiskoja tai huolimattomia.

Totuus on että Suomessa on aloja ja paikkakuntia, joilla ei ole edes 4 realistista työpaikkaa kuukaudessa. Ja vaikka olisi, ei hakemuksen laatu takaa mitään, jos työnantajalla on 150 hakijaa ja valinta tehdään esim. ikä-, tausta- tai kokemuserojen perusteella.

Sun onnistumisesi ei kumoa sitä, että tuhannet muut tekevät juuri saman työn mutta jäävät silti ilman työtä. Työllistyminen ei ole tahdonvoimakisailu, vaan usein yhdistelmä osaamista, kysyntää, sattumaa ja onnea.

Töitä voi hakea MUUALTAKIN kuin kotipaikkakunnalta. Minäkin sain työpaikan muualta kuin kotikunnasta. 

Vierailija
305/355 |
08.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sairaanhoitajat ovat itse asiassa suhteellisen hyvin tienaavia. Eivät nyt ihan hyvätuloisia, mutta reilusti keskivertoa paremmin tienaavia.

Oletko ihan vakavissasi sitä mieltä, että 2 500€/kk brutto on suhteellisen hyvin tienaava? :D

sairaanhoitajien keskipalkka on 3614 €/kk, eikä suinkaan 2500. 

Ei puhuttu mitään keskipalkasta. Vai oletko niin tollo, että luulet kaikkien teinaavan keskipalkan verran :D:D

Puolet tienaa ENEMMÄN kuin keskipalkka, puolet vähemmän. 

Itse asiassa ei mene noin. Sinulla menee nyt sekaisin keskipalkka ja mediaanipalkka. Keskip

Miten tuo liittyy mihinkään? Edelleenkään: se, mikä on keskiarvo- tai mediaanipalkka, ei tarkoita, että kaikki tienaavat sen verran. Hyvin suuri osa hoitajista tienaa 2 500€/kk tai jopa vähemmän. Jos ei tienaisi, keskiARVO palkka olisi hyvin paljon korkeampi kuin tuon 3700€. Ymmärrän, että tämä on aika haastavaa matematiikka sinulle. 

Vierailija
306/355 |
08.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ovat yleensä myyjiä esimerkiksi teollisuudessa. Peruspalkka on huono, mutta provisiot kovia. Helposti hyvät myyjät pääsevät 6-10 k€ kuukausiansioihin. Nyt siis ei puhuta mistään sähkösopimus- tai liittymämyyjistä. 

Nyt ei puhuttu 6-10k kuukausituloista, vaan yli 100k vuosituloista. Jotta saat edes tuon 100k täyteen, täytyy sinun tienata kuukaudessa vähintään 8400€. Sitä ei todellakaan myyntihommissa saa kasaan HELPOSTI :D

Vierailija
307/355 |
08.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nyt ei puhuttu 6-10k kuukausituloista, vaan yli 100k vuosituloista. Jotta saat edes tuon 100k täyteen, täytyy sinun tienata kuukaudessa vähintään 8400€. Sitä ei todellakaan myyntihommissa saa kasaan HELPOSTI :D

eikö 8400 ole mielestäsi 6k ja 10k välissä?

Vierailija
308/355 |
08.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

On hienoa, että sä jaksoit tehdä kymmeniä hakemuksia ja se lopulta tuotti tulosta. Mutta se ei tarkoita, että sama toimii kaikille, tai että ne, jotka eivät onnistu, olisivat vähemmän tosissaan, laiskoja tai huolimattomia.

Totuus on että Suomessa on aloja ja paikkakuntia, joilla ei ole edes 4 realistista työpaikkaa kuukaudessa. Ja vaikka olisi, ei hakemuksen laatu takaa mitään, jos työnantajalla on 150 hakijaa ja valinta tehdään esim. ikä-, tausta- tai kokemuserojen perusteella.

Sun onnistumisesi ei kumoa sitä, että tuhannet muut tekevät juuri saman työn mutta jäävät silti ilman työtä. Työllistyminen ei ole tahdonvoimakisailu, vaan usein yhdistelmä osaamista, kysyntää, sattumaa ja onnea.

Töitä voi hakea MUUALTAKIN kuin kotipaikkakunnalta. Minäkin sain työpaikan muualta kuin kotikunnasta. 

Stopt the press! Nyt saatiin sellainen uutispommi, että kannatta Hesasinkin laittaa etusivu uusiksi. Oikeinko voi töitä hakea MUUALTAKINin kotipaikkakunnalta. Enpä olisi ikinä arvannut. Toivottavasti Stubb lukee tuon sinun neronleimauksensa ja ymmärtää palkita noin jäätävästä päätelmästä vähintään valkoisen ruusun ritarimerkillä. 

Vierailija
309/355 |
08.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

On hyvä, että sinulla oli mahdollisuus hakea ja saada töitä toiselta paikkakunnalta. Kaikilla ei ole sitä mahdollisuutta, mm perhesyyt, asumiskulut, lasten koulut, terveydentila tai vaikka julkisen liikenteen puute voivat rajoittaa liikkuvuutta.

Lisäksi moni hakee jo valmiiksi ympäri maata, mutta työpaikkoja on silti vähemmän kuin hakijoita. Ei kaikille riitä työtä, vaikka he hakisivat joka niemeen ja notkelmaan.

Työttömyys ei katoa sillä, että syyllistetään niitä, jotka eivät ole onnistuneet. Jokainen ei voi ratkaista rakenteellista ongelmaa yksinään muuttamalla, tinkimällä tai taipumalla. Sinun onnistumisesi on hieno asia,  mutta siitä ei pidä vetää johtopäätöstä, että kaikki muut olisivat yrittäneet vähemmän.

Sä alat kuulostaa siltä ettet edes yritä keskustella aidosti vaan koitat todistella omaa erinomaisuuttasi. Yleistät omaa yksilöllistä kokemustasi ja oletat, että kaikkien pitäisi toimia juuri kuten sä, tai muuten he ovat itse vastuussa työttömyydestään.

Tässä kohtaa hän alkaa kuulostaa siltä, että ei enää keskustele aidosti, vaan yrittää todistaa omaa erinomaisuuttaan muiden kustannuksella. Hän jatkaa yksilöllisen kokemuksen yleistämistä ja olettaa, että kaikkien pitäisi toimia juuri kuten hän tai muuten he ovat itse vastuussa tilanteestaan.

Vierailija
310/355 |
08.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

eikö 8400 ole mielestäsi 6k ja 10k välissä?

Ei, vaan alle 8400 ei riitä yli 100k vuosituloihin. Eli jos haluat todistella, että myyjä saa yli 100k/vuosi, sinun pitää puhua 8400+ palkkaluoikasta. Ei mistään kuuden tonnin palkoista, joilla ei pääse edes lähelle sataa tuhatta. 

Vierailija
311/355 |
08.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Stopt the press! Nyt saatiin sellainen uutispommi, että kannatta Hesasinkin laittaa etusivu uusiksi. Oikeinko voi töitä hakea MUUALTAKINin kotipaikkakunnalta. Enpä olisi ikinä arvannut. Toivottavasti Stubb lukee tuon sinun neronleimauksensa ja ymmärtää palkita noin jäätävästä päätelmästä vähintään valkoisen ruusun ritarimerkillä. 

Vasemmisto näköjään ei voi muualta kuin sieltä Takahikiältä. Aina vetoavat että "ei mun kotikunnassa ole 4 työpaikkaa kuussa auki, joita vois hakea". 

Vierailija
312/355 |
08.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On hyvä, että sinulla oli mahdollisuus hakea ja saada töitä toiselta paikkakunnalta. Kaikilla ei ole sitä mahdollisuutta, mm perhesyyt, asumiskulut, lasten koulut, terveydentila tai vaikka julkisen liikenteen puute voivat rajoittaa liikkuvuutta.

Lisäksi moni hakee jo valmiiksi ympäri maata, mutta työpaikkoja on silti vähemmän kuin hakijoita. Ei kaikille riitä työtä, vaikka he hakisivat joka niemeen ja notkelmaan.

Työttömyys ei katoa sillä, että syyllistetään niitä, jotka eivät ole onnistuneet. Jokainen ei voi ratkaista rakenteellista ongelmaa yksinään muuttamalla, tinkimällä tai taipumalla. Sinun onnistumisesi on hieno asia,  mutta siitä ei pidä vetää johtopäätöstä, että kaikki muut olisivat yrittäneet vähemmän.

Sä alat kuulostaa siltä ettet edes yritä keskustella aidosti vaan koitat todistella omaa erinomaisuuttasi. Yleistät omaa yksilöllistä kokemustasi ja oletat, että kaikkien pitäisi toimia juuri kuten sä, tai muuten he ovat itse vastuussa työttömyydestään.

Tässä kohtaa hän alkaa kuulostaa siltä, että ei enää keskustele aidosti, vaan yrittää todistaa omaa erinomaisuuttaan muiden kustannuksella. Hän jatkaa yksilöllisen kokemuksen yleistämistä ja olettaa, että kaikkien pitäisi toimia juuri kuten hän tai muuten he ovat itse vastuussa tilanteestaan.

Ei se ole mitään YRITTÄMISTÄ että hädin tuskin saadaan 4 hakemusta kuukaudessa tehtyä joista 3-4 ovat niitä "turhia spämmihakemuksia". 

Vierailija
313/355 |
08.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vasemmisto näköjään ei voi muualta kuin sieltä Takahikiältä. Aina vetoavat että "ei mun kotikunnassa ole 4 työpaikkaa kuussa auki, joita vois hakea". 

Kerrotko miten se auttaa Takahikiän asukasta, jos vaikkapa Tampeella on neljä sopivaa paikka auki? Meinaatko, että se Takahikiän asukas automaattisesti pääsee Tampereelle töihin tai jos pääsee, niin muuttaminen sinne onnistuu sormia napsauttamalla? 

Vierailija
314/355 |
08.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sä alat kuulostaa siltä ettet edes yritä keskustella aidosti vaan koitat todistella omaa erinomaisuuttasi. Yleistät om

Ei niin. YRITTÄMISTA on se, että perustaa oman yrityksen. Tätähän sinä tilasit. 

Vierailija
315/355 |
08.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pienituloiset eivät osallistu yhtään mihinkään vaan elävät koulutettujen ja ahkerien työtä tekevien ihmisten rahoilla. Kaikki tässä maassa tapahtuu nettoveronmaksajien kustannuksella ja näiden siivellä elävät kehtaavat vaatia vuosi vuodelta enemmän ja enemmän vastikkeetonta rahaa...

Paljonko tienaat? Viidellä tonnilla kuukaudessa et ole nettoveronmaksaja.

Tienaan tuplaten tuon enkä silti ole nettoveronmaksaja.

Vierailija
316/355 |
08.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei se ole mitään YRITTÄMISTÄ että hädin tuskin saadaan 4 hakemusta kuukaudessa tehtyä joista 3-4 ovat niitä "turhia spämmihakemuksia". 

Miksi pitäisi saada enemmän kuin 4 hakemusta tehtyä, kun ei niitä avoimia työpaikkoja, joihin olisi edes teoriassa mahdollista päästä, ole edes tuota 4 per kuukausi. Ja ei, en ole repimässä perhettäni pois täältä saadakseni jonkun paskapalkkaisen määräikaissopimuiksen satojen kilometrien päästä kotoani. 

Vierailija
317/355 |
08.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuinka pieni lapsi olet, kun kuvittelet, että nyky-Suomessa tuosta vaan saa töitä, vaikka lähettäisi NELJÄSATAA hakemusta per kuukausi? Oletko oikeasti siinä uskossa, että työnhaussa hakemusten määrä korreloi sen kanssa, saatko työpaikkaa? :D

Vierailija
318/355 |
08.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kerrotko miten se auttaa Takahikiän asukasta, jos vaikkapa Tampeella on neljä sopivaa paikka auki? Meinaatko, että se Takahikiän asukas automaattisesti pääsee Tampereelle töihin tai jos pääsee, niin muuttaminen sinne onnistuu sormia napsauttamalla? 

minulla on onnistunut muutto työnperässä USEASTIKIN työuran aikana. Olen urani aikana muuttanut yli 3000 kilometriä töiden perässä ja pisin muutto mihin valmistauduin oli 14 000 km, mutta sinne ei tullut lähtöä lopulta. Ja myös perhe on muuttanut osan noista muutoista, osalla kerralla olen ollut viikot työpaikkakunnalla ja matkustanut viikonlopuiksi perheen luokse

Vierailija
319/355 |
08.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

minulla on onnistunut muutto työnperässä USEASTIKIN työuran aikana. Olen urani aikana muuttanut yli 3000 kilometriä töiden perässä ja pisin muutto mihin valmistauduin oli 14 000 km, mutta sinne ei tullut lähtöä lopulta. Ja myös perhe on muuttanut osan noista muutoista, osalla kerralla olen ollut viikot työpaikkakunnalla ja matkustanut viikonlopuiksi perheen luokse

Minä olen onnistunut synnyttämään 6 lasta. Miksi sinä et ole onnistunut siinä? Käytän tässä nyt sinun logiikkaasi, jonka mukaan kaikilta pitää onnnistua samat asiat. 

Vierailija
320/355 |
08.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuinka SAATANAN TYHMÄ pitää olla, jos kuvittelee, että kaikkien elämä on samanlaista kuin SINUN elämäsi?