Stubbin piti olla kotoisin tavallisesta perheestä
Stubbin lapsuuden aikaista asuntoa myydään ja on kyllä kaukana tavallisen perheen kodista. On kyllä paremman väen lukaali.
Kommentit (63)
Rikas isä, kainalossa ex-missi
Missit haistaa rahan, mummonakin.
Ja uskoit? Ei kokoomukseen pääse "tavallisesta perheestä". Ellet ole julkkis. Silloin pääsee kansikuvatytöksi/-pojaksi.
Vierailija kirjoitti:
Rikas isä, kainalossa ex-missi
Missit haistaa rahan, mummonakin.
Olen katkera...
Alexin isä on jääkiekkopomo Göran Stubb, eli ei ihan keskivertokoti.
Tiesitkö, että monelle kouluja käyneelle tuo on normaali?
Stubb kertoi että lapsuudessa oli paljon kavereita ja heitä asui lähekkäisissä kerrostaloissa. Ja kaikilla on asuntovelkaa. Asunto ostettiin lainarahalla. Ei tuo kovin iso ole ollut neljälle.
Vierailija kirjoitti:
Tavallinen suomenruotsalainen tavallisesta suomenruotsalaisesta lähiöstä.
Tavallista ankkalammessa.
Vierailija kirjoitti:
Ja uskoit? Ei kokoomukseen pääse "tavallisesta perheestä". Ellet ole julkkis. Silloin pääsee kansikuvatytöksi/-pojaksi.
Kyllä pääsee vaikka sikatilalta, mutta pitää olla samppanjaa ja muita Kalliita Alkoholeja kaapissa!
Vierailija kirjoitti:
Alexin isä on jääkiekkopomo Göran Stubb, eli ei ihan keskivertokoti.
Eikös noita vastaavia ole nykyäänkin, siis jääkiekkopomoja ja tuskin eroavat muista. Ei mikään iso pohatta verrattuna vaikka Björn Walhroosiin.
Luksusta tuossa on nyt just ja just toi alue. Ja sekin nykyään, tuo oli kaukana kaikesta vielä 70- ja 80-luvuilla. Muutenhan tuo on ihan tavallinen 70-luvun taitteen betonitalo. Ihme että on ylipäätään omistusasunto. Lehtisaaressa iso osa on vuokrakämppiä.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä tiesin ja itse tulen tuollaisesta kodista, mutta muistan av:lla monia ketjuja aiheesta lapsuudenkoti, niin ei ollut juoksevaa vettä ym tapauksia oli niissä aina todella paljon. Itse olen 70-luvulla syntynyt ja meillä oli jopa uima-allas. Eli mikä nyt on tavallista kenellekin.
Moni rikastunut ja vuorineuvos sanoo tulevansa "vaatimattomista" olosuhteista. Miksei suoraan sanota että oltiin köyhiä, jos ei rahaa ollut. Vaatimattomat olosuhteet on yleensä pyrkyreiden ja nousukkaiden keskiluokkaikkaisista taustoista tulleiden käyttämä termi ja suunnattu kuvaamaan perhetaustaansa hyvätuloisien keskuudessa, jotta selviää että luokkanousua on tehty keskiluokkaisten oma "ryysyistä rikkauksiin"-larppitermi. Se joka tulee köyhästä perheestä usein on valmis myös kuvailemalla asiaa kuten yh-äidin useat työt etc.
Vierailija kirjoitti:
Tiesitkö, että sulla meni kausaliteetti tossa väärin päin?
Eikä pitänyt. Suomalaisessa mittakaavassa yläluokkaa vakaasti useamman polven takaa. Ymmärtääkseni hänen lapsuudenperheensä oli tehnyt itse asiassa hienoisen luokkalaskun, mitä sitten käytettiin hyväksi imagon pehmentämisessä melkein tavalliseksi lähiöpojaksi.
Vierailija kirjoitti:
Eivät minun tuntemani suomenruotsalaiset ole kotoisin tuollaisesta ympäristöstä.
Tämä voi olla aika mullistava ajatus idiootille, mutta varakkaammillakin ihmisillä on tavallisia perheitä. Veikkaanpa että vieläpä todennäköisemmin kuin persaukisilla.
Eikös tuo asunto ollut myynnissä joku vuosi sitten kun Göran muutti Pirkko Mannolan luo asumaan? Eli silloinen ostaja ei oo asunut kauan kun laittoi myyntiin. Asuntoa on varmaan remontoitu jopa monet kerrat vuosikymmenten aikana. Kunnon kalusteet/ stailaus saavat näyttämään et on luxus.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä pääsee vaikka sikatilalta, mutta pitää olla samppanjaa ja muita Kalliita Alkoholeja kaapissa!
Kansikuvaksi... Luomaan vaikutelma, että "kaikilla on mahdollisuus". Ei se kokkareiden asennetta muita kohtaan muuta. Edelleen pitävät itseään korkeammassa asemassa - sääty-yhteiskuntatyyliin.