R-Kioskissa myrkkykoiria
www.r-kioski.fi/takaisinveto
ja kuten arvata saattaa miten voi tunnistaa koiran EAN koodin perusteella, jos eankoodia ei ole tallella itse koirassa vaan myyntipakkauksessa, joka on aikapäiviä sitten heitetty roskiin. Onko musta buldogg palautettava?
Kommentit (42)
lapset saivat tuollaiset vaariltaan ja ovatkin olleet siitä lähtien unileluina. Kiva palautella. =(
lapset on nukkuneet noi unileluina kohta puol vuotta.... myrkkylelujen... vittu jos niille tulee sitä jotain :(
Meidän tytöllä dalmatialainen, mutta pitää siskoa varoittaa, en muista mikä heidän lapsilla olikaan... :(
Herää kyllä epäilys onko nuo muutkaan nyt oikeasti sitten myrkyttömiä. Kuulemma toisessa tehtaassa tehtyjä..
On se kumma kun joka paikassa myrkkyä tänä päivänä. Ja etenkin lasten leluissa :(((
Mitä haittaa on, jos lapsi tosiaan puolikin vuota ehtinyt nukkua tuollaisen lelun kanssa?
et eix ne vinosilmät itekkään tajuu siellä tehtaissa mitä tuotteita siellä valmistavat ja kenelle :(
mistään ei löydy oikeen tietoa tuosta aineesta.. vain infoa että jos on pitkä-aikainen altistus aineelle niin on haitallista.. mikähän se puoli vuotta sitten on pitkä vai lyhyt aika? t. 8
Eli ei noissa koirissa ollut mitään mustaa bulldogia. Ja niissä ei ollut mukana yhtään mitään myyntipakkausta. Olet siis sotkenut johonkin toiseen koiraan.
Kuten jo tosta aiemmasta viestistäni (13) kävi ilmi, olen jotenkin skeptinen tuon palautuksen suhteen, kun hoidetaan noin, että ensin pitää palauttaa ja sitten vasta myöhemmin saa postitse jotakin. Reilumpaa olisi ollut, että olisi heti saanut vaihdokin niin olisi myös voinut miettiä tyytyykö siihen vai purnaako enemmän.
Kuitenkin aion itsekin koirat palauttaa. Jäin vain miettimään, että mitähän sieltä sitten lähetetään tilalle? Jotenkin epämääräisesti sanottiin, että vastaava tuote. Kun tuskin nyt kuitenkaan ovat samoja koiria teettäneet uudelleen "myrkyttöminä". Ja ei kai ne nyt sitten lähetä niitä kolmea muun rotuista myrkytöntä koiraa???
Tilanne on se, että meillä kerättiin lapsille yhteensä kaikki koirat ja ne on olleet ihan hurjan suosittuja kaikissa leikeissä. Nyt sitten harmittaa ihan tosissaan, että puolet sarjasta lähtee takaisin:( Ja sitten vasta harmittaakin, jos ne lähettää ne toiset kolme tilalle, kun nekin meillä jo on.
Jos joku jaksaa soitella tonne ärrän sivuilla olevaan numeroon ja saa selville jotain, olisi kiva jos ilmoittelisi myös tänne palstalle, mitä sieltä sanotaan. Mä olen aivan satavarma, että tilalle tulee jotain ihan muuta ja arvoltaan paljon halvempaa. Höh.
Minua kiinnostaisi tietää, mitä sanovat kun itse en pääse töistä soittamaan.
Kiva, just noi rodut on meidän 1v7kk-ikäisellä, sai naapurilta lahjaksi...
Vaikuttavat todella radikaalisti poikien lisääntymiskykyyn. En löytänyt dokkaria nyt näin nopskaan mistään oli muistaakseni nimeltään "miehet vaarassa", mutta löysin tällaisen http://yle.fi/akuutti/arkisto2005/110105_a.htm
Laitoin itse kyselyn eilen r-kioskin palautteen kautta, kuka vastaa myrkyistä, mutta eivät ole vastanneet. Ftalaatit nimittäin voivat imeytyä ihonläpi.
Eli siellä sanottiin, että maahantuoja on vastuussa. Mutta jos jotain vahinkoa on tapahtunut, niin ilmeisesti se sitten ilmenisi joskus kymmenien vuosien päästä, eikös niin? Paha olisi sitten osoittaa, että johtui juuri koirista. Olisi kiva myös tietää, ovatko pitoisuudet ylittyneet paljon vai vähän. Ja onko siis todella epätodennäköistä, että mitään on aiheutunut vai ei. Miksiköhän tätä on nyt vasta tutkittu? Vai onko vähän niinkuin Kiinan maitojauheskandaalissa, että on kyllä tiedetty pitkään mutta ei vaan ole viitsitty infota. Jotenkin vaikea kuvitella, että puoli vuotta jälkeenpäin joku viranomainen päättäisi ruveta tutkimaan pitoisuuksia sattumalta. Tietääkö joku miten lelut yleensä tulevat tutkittaviksi?
Hei!
Takaisinveto-uutisessa oli maininta, että ko. ainetta on vain "nenäkappaleessa". Voiskohan sen irrottaa ja tehdä vaikka villalangasta tai huovasta hauvalle uuden nenän?
Tuli vaan mieleen, kun surette lastenne lelujen puolesta. Meiltä kyseisiä elikoita ei löydy, joten en voi itse tutkia, voisiko nenän irrottaa.
ja kuulemma pitoisuudet on juuri sen annetun arvon yli ja siksi vetävät tuotteet pois. aiheuttavat jotain haittaa vain,jos lapsi on niellyt nenästä oikeasti paloja vatsaansa ja vielä kuulemma kunnon määrän.. ei siis kovin suurta huolta pitäisi olla,vaikka itsekin huolestuin,kun esikoinen on mm.purrut juuri sitä nenää ja nukkunut samainen rakki kainalossa sen puoli vuotta..:/
täytyy muuten vielä ihmetellä,että jos olette huolissanne,niin miksi ette itse soita numeroon vaan odotatte täällä tietoa..luulisi olevan helpompaa vain soittaa ja kysyä..
Arvot saattoivat ulittyä jopa tuplasti. Suomessa max. arvo on 0,1% joissakin koirissa saattaa olla 0,2% eli tuplasti. Kehoitti käymään lääkärissä verikokeissa, mutta itse muistelen, että aine periaatteessa poistuu vuorokaudessa elimistöst', mutta etenkin pitkäaikaisaltistukset aiheuttavat hedelmättömyyttä ja sikiöiden epämuodostumia. Miten tätä voisi mitata tässä tapauksessa?
Nyt mietin itse, mitä asian kanssa pitäisi tehdä? On käsittämätöntä, että lapset altistuvat näille aineille ja kukaan ei tiedä, vaikuttaako se pysyvästi esim. lisääntymiskykyyn. Kuluttajana luottaa ostamiensa tuotteiden laatuun. Kenellä onkaan vastuu?
Varmaan aika moni muksu on nukkunut koirat kainalossaan. Kuinkakohan paljon niitä saadaan takaisin?
eli tytön rakkaalle mopsille (joka on mukana kaikkialla) ommeltiin uusi nenä teddykarvasta. Hyvin onnistui, varovasti ratkoin nenän pois ja ompelin uuden tilalle. EIhän tuo enää toki ole ihan samanlainen "isokuono" kuin keinonahkanenäisenä mutta yhtä rakas on tytölle tuollaisenakin.
Eli suosittelen harkitsemaan tuota ompeluvaihtoehoa jos ei halua rakasta "lemmikkiä" lähettää pois.
Ftalaatteja on kaikkialla, kodeissa, päiväkodeissa, kouluissa ja työpaikoilla. Niitä on leluissa, kosmetiikassa, pesuaineissa ja pinta-materiaaleissa: esimerkiksi muovimatoissa. Eniten ftalaatteja käytetään muovien pehmittiminä. Ne liukenevat tuotteista ja jätteistä, leviävät ilman mukana ympäri maailman ja kulkeutuvat ihmisiin. Niitä on löydetty jopa kalasta ja meijerituotteista - sekä äidinmaidosta. Niiden tuotanto on kasvanut voimakkaasti 50-luvulta asti. Samaan aikaan allergioista ja astmasta on tullut yhä tavallisempi riesa länsimaissa.