Miten olette onnistuneet lopettamaan alkoholin käytön
Kommentit (29)
Lopettamalla kerralla kokonaan ja samalla lopetin myös röökinpolton. Yöelämässä notkumisen lopetin jo aiemmin ja sitten totesin ettei kotona kännäilykään ole mun juttu ja siinä loppui röökauskin kun olin jo vähentänyt sen siihen, että poltin enää vain kun kännäsin. Selvinpäin rööki maistui ja haisi aika hirveältä aina, mutta jotenkin itsensä siihen totutti vaikka inhosin sitä tapaa.
Hassua varmaan, mutta lopetus oli mulle helpotus.
Muistaa vain, että kunnon putken jälkeen voi kuolla tai sairaalaan joutua, jos seinään lopettaa. Itsellä oli lomareissu just tuossa Espanjassa, niin muistin paluupäivänä pari ottaa ihan sen takia. Eilen tulin ja ei nyt ole mitään ongelmaa, vaikka viikko tuli juotua.
Mulla alkoi taas keväällä ja kesällä olemaan joka viikkoista ryyppäämistä. Tapailin ja ihastuin mieheen joka sit päättikin lopettaa homman. Olin jo aiemmin miettinyt että alan vähentämään, tuo mies sanoi jälkeenpäin että se lipittely oli iso syy siihen ettei halunnut jatkaa. Ai että tuntui. Nyt on sit vtuttanut niin paljon ettei ole edes huvittanut, tykkäsin ja tykkään tosi paljon siitä ihmisestä ja meillä oli hiton hauskaa ja rauhallista ihan selvinpäinkin. Eipä tästä taida enää apua olla jos toinen pitää mua ihan deekuna eikä elämässä mikään ole sillä parantunut mutta eipä huvita juodakaan.
Annoin itselleni luvan jatkaa tupakointia, kunhan alkoholi jää pois.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi pitäisi lopettaa? Olen juonut 30 olutta päivässä viimeiset 20 vuotta ja ihan kunnossa olen.
Joo, rapakunnossa. Jäätävä määrä kaloreita tuossa määrässä kaljaa.
Mitä sitten? Olen melkein pari metriä pitkä ja painoa jotain 140kg eli kunnon suomalaisen miehen mitat.
Se onkin sitten ihan eri asia minkälainen rasvaprosentti on esimerkiks. Että siinäki on omat puolensa. Itse tiedän sukulaisen joka oli suunnilleen sinun painoinen ja siirtyi tuon puoleiseen vähän yli 40vuotiaana, kun maistui alkoholi aika reippaasti.
Lopetin eka röökaamisen ilman mitään korvikkeita. Kun se meni niin hyvin, niin lopetin juomisen niin ikään pelkällä omalla tahdonvoimalla.
En kykenis istumaan missääm AA tenukeppiringissä tyyliin "Moi olen Jakke, alkoholisti"
Ihminen pystyy mihin vaan ihan yksin
En ole lopettanut mutta vähensin kun muutin yhteen nykyisen vaimon kanssa, saatiin lapsi jne.
Vähensi enemmän kuuskymppisenä kun loppui työt eikä ollut työpaikan rientoja enää.
Hyvä kysymys. Itselläni alkaa nyt tulla seinä vastaan ja pelkään että minulla on jokin maksasairaus. Huomenna lääkärin pitäisi soittaa minulla, sillä veriarvoissa häikkää. Lisäksi taloudellinen tilanne on syy lopettaa, sillä jouduin alkoholin käytön takia ulosottoon. Olen myös menettänyt vakituisen työpaikkani, mm. joutunut selviämisasemalle ja kerran kerrostaloasunnossani meinasi syttyä tulipalo koska nukahdin (?) ja ilmeisesti naapuri soitti palokunnan. Mutta siis ihan yleinen terveydentila on merkittävin syy. Onneksi ulkonäköni ei ole merkittävästi kärsinyt juomisen takia ja vieläkin kysellään papereita kassalla. Nainen olen. En ole edes yrittänyt muodostaa parisuhdetta ennen kuin lopetan tai radikaalisti vähennän.
2 syöpää ja suolistosairaudet. Ei paljo huvita juoda.