Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Nyt se on todistettu! Lihavuus ON geeneissä!

Vierailija
13.04.2007 |

Tänään julkaistaa Science-lehdessä tutkimus, jonka mukaan n 16% ihmisistä kantaa kahta geeniä, jotka saavat aikaan lihomistaupumuksen.

Kommentit (17)

Vierailija
1/17 |
13.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaverini (162/49) kertoo syövänsä jatkuvasti enemmän kuin miehensä (n.185/85) ja molempien paino pysyy samana, kumpikaan ei liikuntaa harrasta. Molemmat ihmettelevät miten tämä on mahdollista.

Itsekin olen kiinnittänyt huomiota siihen, että työpäivän aikana tämä 162/49 ottaa aamulla ensin kahvia ja pullaa, ennen lounasta ison täytetyn sämpylän + kahvi ja suklaapatukka tms, syö vielä ihan normaalin lounaan siinä klo 11 aikaan, parin tunnin päästä taas kahvi + pulla.

Itse 162/60 ja työpäivän aikana syön lounaan ja juon pari kuppia teetä ilman sokeria, jos tulee vielä nälkä niin otan sitten banaanin/karjalanpiirakan tms. (Ihan oikeasti, uskokaa tai älkää.)

Kotona kaverini sitten tosiaan syö päivällisellä isomman annoksen kuin miehensä, en usko, että itse syön illalla niin paljon enemmän, että erot painossamme selittyisivät sillä.

Vierailija
2/17 |
13.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

samanpituista, painoista, ikäistä ja sukupuolista syövtä täysin samat ruoat ja kalorit päivässä, tämän geenin omaava lihoo, ja toinen pysyy samassa painossa. Onko se nyt niin vaikeata ymmärtää.

Tämän lihomisen voi toki estää siten, että se toinen vain syö vähemmän, eli toinen ahtaa vaikkapa 2500 kcal ja toinen 2000 kcal pvssä. Epäreilua.... :)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/17 |
13.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

JOS ihmisistä vain 16% olisi lihavia mutta kun ei... Kyllä sitä lihavuutta säädellään jääkaapin ohi kävelyllä!

Vierailija
4/17 |
13.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja se geenihän se tunkee niitä munkkeja suuhuh...

Vierailija
5/17 |
13.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

t. vierestä seurannut ap (itse normaalipainoinen)

Vierailija
6/17 |
13.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Totta kai jokaisen on mahdollista pysytellä hoikkana, mutta toisilta se vaatii huomattavasti enemmän työtä kuin toisilta.

Vierailija
7/17 |
13.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

nyt voikin sit huoleti jatkaa ahmimista kun on synnynnäisesti lihava.... minkäs sille mahtaa...

mutta miksi noin puolet porukasta on ylipainoisia jos vain 16% on altistava geeni.... ei tämäkään geeni automaattisesti tarkoita että on lihava...

Vierailija
8/17 |
13.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Että kun mulla on se geeni...

Vierailija
9/17 |
13.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Usein lihavilla vanhemmilla on lihavat lapset. Ja ostoskärryssä ei ole salaattia ja puurohiutaleita.

Vierailija
10/17 |
13.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin toiselle niistä ei sitten aiheudu mitään ongelmaa, ja toisella sekin energia varastoituu rasvana vyötärölle.

voi myös olla etä se geeni altistaa hakemaan enmmän lohtua syömisestä tai että siitä tulee helpommin riippuvaiseksi/hallitseva tekijä elämässä.

Vierailija
11/17 |
13.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

on helppo syödä yli oman tarpeen. En sitten tiedä, aiheuttaako tämä geeni tätä.

Vierailija
12/17 |
13.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juuri tuli jokin aika sitten nelosella se dokkari joistakin sairauksista missä ihmiset eivät koe kylläisyyden tunnetta. Syövät itsensä vaikka hengiltä. Näitä tapauksia on kuitenkin suhteellisen vähän. Vanha tosiasia että fyysinen kuormitus on vähentynyt, ja ruoan sisältämä energia on lisääntynyt. Siinä faktaa läskikeskusteluille.

Vierailija
13/17 |
13.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

puhtaasti tottumiskysymys!

Ja on todettu että nopeasti hotkijat syö huomattavasti enemmän kuin rauhallisesti syövät.... selvähän se tietty on että jos nopsasti ahmii niin kerkee enemmän mättää evästä naamaan ennenkuin maha ilmoittaa että nyt on täynnä... se kylläisyyden tunne tulee pienellä viiveellä..

Vierailija
14/17 |
13.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Herkkuja mätän ja liikuntaa en harrasta, mutta silti en ole kovinkaan paljon onnistunut lihomaan (normaalipainoinen olen). Sen sijaan mieheni sisko elää tosi askeettisesti syömistensä suhteen, ja on pyöreämpi kuin minä. Lihoo helposti.

Vierailija
15/17 |
13.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuon tavan olen " oppinut" vasta aikuisena, eli heti kun se oli mahdollista. Lapsuudenkodissani ei ollut, vaan vasta sitten kun muutin sieltä pois omilleni. Jos ruoka tai herkut on hyvää niin en vaan lopeta kun haluan aina vaan lisää tätä ihanaa...

Vierailija
16/17 |
13.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tolla määrällä mitä mä syön, mun kuuluisi olla TODELLA ylipainoinen! Mutta olen normaalipainoinen. Ja varmasti tähän on syynä just ne geenit.

Mutta! Jos mulla olisi erilaiset geenit, niin tuskin söisin niin paljoa jos lihoisin! Ja jos lihoisin ihan hirveesti, ni tuskin syyttäisin geenejäni. Kyllä se vika niiden korvien välissä on. Jos meinaa on hirveän ylipainoinen ja mässää ruokaa naamaan ja lopuksi valittaa kuinka huonot geenit onkaan!

Vierailija
17/17 |
13.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

ne löydetyt 2 geeniä tarkoita automaattisesti että on lihava... ne vain lisää lihomistaipumista.... mutta sitäkään ei nyt tiedätä minkä verran ne lisää lihomisriskiä ja mikä niiden vaikutus ylipäätään on???

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä yhdeksän kolme