Paineen tunne alapäässä
Täällä rv:kot 23+4 ja nyt olen muutama päivä sitten huomannut sellaista kummallista paineen tunnetta tuolla alapäässä. Jotenkin tuntuu, että tekis mieli ponnistaa tai pusata jotain ulos, mutta mitä ?? Voiko kohtu tehdä tällaista ja painaa tuonne alas, vielähän se on kuitenkin suht alhaalla muutenkin.
Tämä raskaus on jo toinen mulle, enkä nyt ainakaan muista, että ekassa raskaudessa olisi ollut samanlaista.
Onko kokemuksia kellään ?
lion76+lionbaby
Kommentit (4)
noin viikolta 20 alkaen paineen tunnetta tuolla alhaalla, just niinkuin kuvailit että ihan kuin tarttis ponnistaa jotain ulos, tai kuin tamponi ois tulossa ulos. Ekalla kerralla kävin ihan paniikissa Kättärillä ja totesivat vain, että verta pakkautuu sinne alas kun kohtu ottaa sen kasvupyrähdyksen about noilla viikoilla ja sitten vauva myös painaa sinne jo aika mukavasti. Tällä kerralla jouduin jäämään jopa sairaslomalle tuon inhottavan olon takia, gynekologi totesi, että vauva on tosi alhaalla (jo viikoilla 22-23) ja se aiheutti mulle paljon supistuksia ja oli riski, että vaavi painaa liikaa kohdunsuuta joka voisi alkaa aueta (kun oli jo tokasta kyse).
Mutta mutta, nyt olen jo rv 39 eikä vauvaa näy eikä kuulu! Olen ollut siis saikulla jo puolesta välistä ja ehkä se on auttanut asiaa, että on tosiaan ottanut rauhallisesti, en oo kantanut esikoista, enkä saanut urheilla yhtään (en edes pilatesta yms).
Tsemppiä, tiedän kuinka inhottavan tuntusta se on, eikä oikein lähde pois ennen vauvan syntymää...
Täällä myös, alkoi jo ennen rv 20, tuli ajoittain ja edelleen välillä pahempana, välillä kokonaan poissa, mutta kurja vaiva! Olen ollut myös sairaslomalla jo puolesta välistä supistelujen ja tuon ym.vaivojen takia. Välillä pakkolepoa kotona, olen ottanut rauhallisesti, ja nyt viikolla 34. Tsemppiä!
p.s. itse en ole varma, mutta epäilen että' paha ummetus pahentaa vaivaa
ja mukava kuulla, etten ole yksin oireineni... Lepo tuntuu mulla paineen tunteeseen auttavan ja täytyykin tuon esikoisen nostelua vähän vältellä ja muutakin rehkimistä. Ei auta kuin tulla toimeen vaivoineni. Kyllä se viimeistään sitten elokuussa helpottaa, kun vauva maailmaan putkahtaa *yrittää ajatella positiivisesti*
lion76+lionbaby
viimeviikkoina esiintynyt paineen tunnetta. Olen jotenkin laittanut sen supistelujen piikkiin. Tätä painetta on esiintynyt kahden viikon ajan eli juuri sen kun olen ollut harjoittelussa sairaalan vuodeosastolla ja päivät ovat olleet todella rankkoja.
maakuli ja Toukka 22+6