Koti ei pysy kauan raikkaana ja siistinä
Koska talossa on mies. Kun olen saanut siivousurakan päätökseen, on talo jo 2 päivän kuluessa sen näköinen, kun aikuinen mies asuisi talossa ja toden totta asuu. Vaatteita sikin sokin. Murusia keittiön tasolla joka paikassa. Jääkaapin sisältö paiskittu miten sattuu. Pyyheliinat rutattu rumasti. Likapyykkikaapin sisältö sekainen eikä pinkoissa. Vaatekaapista jos ottaa neuleen, sekoittaa koko pinkan, olen laittanut ne paksuus ja värijärjestykseen, jolloin kaapin avauksella näkee heti, minkä voisi laittaa päälleen. Sormeilee laatoituksia turhaan. Ei pese vessaa omien jarrujensa jälkeen. NYT ON SELLAINEN TILANNE, ETTÄ TÄMÄ OTTAA AIVAN SUUNNATTOMASTI PÄÄHÄN, SIIS SUUNNATTOMASTI, enkä enää psyty elämään asian kanssa.
Kommentit (54)
Ap on toki miesvihatrolli, mutta tällaisiakin naisia oikeasti on ja toivon todella että sellaisen puolisoksi joutunut mies uskaltaa ottaa eron, koska edessä on muuten vain pahenevaa kärsimystä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siis viikkaat likapyykin pinkkoihin? Tuo nyt menee vähän yli.
Nyt on keskustelun paikka siivouksesta.Mistä sinä tuon viikkaamisen keksit? Likapyykki on pinkoissa eli pinossa: samaan pyykkiin menevät kamat omassa pinossa. 60 C valkoinen menee eri pyykkiin kuin 40 C musta....
Vai kasassa? Pinossa tai pinkassa kyllä ymmärretään just niin, että on viikattu pinoihin. Niin minäkin sen ymmärsin.
Vierailija kirjoitti:
Mitä ihmettä tarkoittaa "Sormeilee laatoituksia turhaan"?
:D Tekeekö se vessaremppaa?
Raivostu ja vaadi mies siivoamaan.
Olen itsekin ollut liian kiltti ja tehnyt kaiken. Jouduttuani sairaalaan ja kun asuntonäyttö oli tulossa, pakotin miehen siivoamaan. Siitä näki järkyttävällä tavalla, miten hänellä (60 v) ei ole mitään kokemusta siivouksesta. Hän esimerkiksi oli pessyt vaatekaapin peilioven ja parkettilattian desinfiointiaineella, kivat jäljet. Eikä hän huomaa likaa. Jouduin heti kotiuduttuani todella huonokuntoisena alkaa siivota itse.
Mun pyykit menee kuuteenkymppiin niin t-paidat, pyyhkeet kuin kalsarit. Eivät näytä virttyneiltä minun silmissäni.
Ei pinolajittelua erikseen. Ei turhaa työtä ja stressiä. Kukin tyylillään. En arvostele kuitenkaan muiden suorituksia.
Ap on tyypillinen mini-hiltner, joka kuvittelee että tavaroiden tulee olla siten, kuin hän ne laittaa.
Mikään muu ei käy ja itkettää, happi loppuu, pierettää.
Vierailija kirjoitti:
Varmaan sitä samaa, kun sormeilee peilipintoja turhaan. Kun pesee peilioven, niin siinä on tunnin kuluttua rasvaiset sormenjäljet joka puolella.
Vierailija kirjoitti:
Ap on tyypillinen mini-hiltner, joka kuvittelee että tavaroiden tulee olla siten, kuin hän ne laittaa.
Onneksi meidän, jotka haluamme asua normaalissa siisteysasteessa, ei ole pakko asua k-pää miessottapytyn kanssa. Ainakin minulla on yhteinen asunto myynnissä juuri siksi, että ei enää tarvitse siivota miehen jälkiä, hän saa jatkossa sotkea ja siivota omassa kodissaan. Ainakaan minua ei itketä se yhtään, päinvastoin en malta odottaa.
T. Se sairaalasta kotiutunut
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onneksi meidän, jotka haluamme asua normaalissa siisteysasteessa, ei ole pakko asua k-pää miessottapytyn kanssa. Ainakin minulla on yhteinen asunto myynnissä juuri siksi, että ei enää tarvitse siivota miehen jälkiä, hän saa jatkossa sotkea ja siivota omassa kodissaan. Ainakaan minua ei itketä se yhtään, päinvastoin en malta odottaa.
T. Se sairaalasta kotiutunut
Hyvä ratkaisu Sinulle.
Tämä aihe on kulunut. Aloitus ja kommentit eivät ole rakentavia, joten joutaa poistoon.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Varmaan sitä samaa, kun sormeilee peilipintoja turhaan. Kun pesee peilioven, niin siinä on tunnin kuluttua rasvaiset sormenjäljet joka puolella.
Ei peiliovi ja laatoitus ole sama asia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei peiliovi ja laatoitus ole sama asia.
Ja muutenkin liioittelua av-tapaan tuo edellinen.
Mitä ihmettä tämä tarkoittaa? Sormeilee laatoituksia turhaan!?!?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tarkoitatko ovessa olevaa peiliä vai peiliovea? Peiliovi on ovityyppi, peili ovessa taas peili ovessa.
Vastuualueet kummallekin, jos halutaan yhteistaloudessa asua. Jos asia ei onnistu jommankumman kunmman taholta-> kahden asunnon suhde.
Olen itse taluttanut miehen ihan kädestä pitäen katsomaan jotain ongelmakohtaa ja kysynyt huomaako mitään outoa. Jos ei ole huomannut, olen käynyt asian lävitse tämän janssa ihan fyysisesti en vain sanoen, koska tuntuu siltä, että ymmärtää paremmin näkemänsä, kuin kuulemansa.
Vierailija kirjoitti:
Millaiset on ap:n kämpän laatat, että niissä näkyy sormen jäljet? Kiiltävät ja mustat? En ole koskaan nähnyt meillä sormenjälkiä laatoissa, tosin en ole katsonutkaan. :D
Vierailija kirjoitti:
Vastuualueet kummallekin, jos halutaan yhteistaloudessa asua. Jos asia ei onnistu jommankumman kunmman taholta-> kahden asunnon suhde.
Olen itse taluttanut miehen ihan kädestä pitäen katsomaan jotain ongelmakohtaa ja kysynyt huomaako mitään outoa. Jos ei ole huomannut, olen käynyt asian lävitse tämän janssa ihan fyysisesti en vain sanoen, koska tuntuu siltä, että ymmärtää paremmin näkemänsä, kuin kuulemansa.
Ei kaikilla ole mahdollisuutta ostaa kahta asuntoa yhden tilalle, eli se on joko yhteinen koti tai sitten vuokrakämpät molemmille. Jokainen varmaan ymmärtää ettei tuollainen pelkän siivoamisen vuoksi ole järkevää toteuttaa🙄
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Millaiset on ap:n kämpän laatat, että niissä näkyy sormen jäljet? Kiiltävät ja mustat? En ole koskaan nähnyt meillä sormenjälkiä laatoissa, tosin en ole katsonutkaan. :D
Ehkä teillä ei sormeilla laatoituksia _turhaan_?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ehkä teillä ei sormeilla laatoituksia _turhaan_?
Sehän voi olla, että meillä sormeillaan vain tarpeellisesti. Eikö jäljet jää silloin näkyviin?
Niinpä. Enkä voi ymmärtää tätä nykytrendiä, missä lääväkämppiä yritetään normalisoida.