Haluaisin kysyä omaan köyhyyteensä vetoavilta temuttajilta...
...että mitä ihmettä te sieltä Temusta ostatte? Itse olen köyhä ja olen pärjännyt tähänkin asti täysin ilman Temua. Vaatteita en tarvitse jatkuvasti ostaa, vaan minulla on hyvät pitkään kestävät arkivaatteet ja sitten erikseen vähän hienommat vaatteet erityistilaisuuksiin (joita ei paljoa). Mitään rihkamaa ja krääsää en ole tarvinnut.
Kommentit (259)
Montako ei kielteistä viestiä voit bongata foorumilta. Muutin aasiaan ei ole ollut niin paljoa jatkuvia "ongelmia". Olette ihan sekaisin kaikki.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ostan mistä haluan, ei kuulu sulle pätkääkään.
Mutta se vaikuttaa minuun. Ja en ymmärrä miksi ihmiset haluaa tulea kiinan sotataloutta?
Kuinka tyhmä pitää olla, jos ei tajua, että lähes kaikki Suomessakin myytävä kama on Kiinasta?
Täällä niin mollataan kiinalaisia tuotteita mutta kertokaa yksikin elektroniikkalaite jossa ei ole ainuttakaan kiinassa valmistettua komponenttia.
Harrastan elektroniikan korjaamista, ja temusta saa komppnentteja 80% halvemmalla kuin Suomesta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Perusvaatteita on helppo yhdistellä ja modata esim huiveilla, laukuilla, kengillä, sukilla, koruilla. ja niiden pitää olla aitoja eikä kiinanpaska
Niin, köyhillähän tunnetusti on varaa ostella jotain satoja euroja maksavia "aitoja" laukkuja, kenkiä jne. Vttu te kermaperseet olette tyhmiä!
Olen itse köyhä enkä ostele velaksi. Säästän ja ostan harkiten.
Ja voin vakuttaa, että sillä tavoin hankittu kapine hoidetaan huolella ja se tuottaa iloa pitkään, toisin kuin sun feikkilaukku Temusta, paska jo saapuessaan.
Sinä et ole köyhää nähnytkään, jos sinulla on mahdollista säästää satoja euroja johonkin laukkuun. Meillä aidosti köyhillä kuukausitulot ovat vain muutamia satoja euroja. Ei siitä jää säästöön mitään nahkal
Äläpä pentu yritä äitiäs opettaa näissä asioissa. Mene vain hinkuttamaan sitä laukkuasi ja anna minun hoitaa asiani omalla tavallani.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Perusvaatteita on helppo yhdistellä ja modata esim huiveilla, laukuilla, kengillä, sukilla, koruilla. ja niiden pitää olla aitoja eikä kiinanpaska
Niin, köyhillähän tunnetusti on varaa ostella jotain satoja euroja maksavia "aitoja" laukkuja, kenkiä jne. Vttu te kermaperseet olette tyhmiä!
Ja voin vakuttaa, että sillä tavoin hankittu kapine hoidetaan huolella ja se tuottaa iloa pitkään, toisin kuin sun feikkilaukku Temusta, paska jo saapuessaan.
Sinä et ole köyhää nähnytkään, jos sinulla on mahdollista säästää satoja euroja johonkin laukkuun. Meillä aidosti köyhillä kuukausitulot ovat vain muutamia satoja euroja. Ei siitä jää säästöön mitään nahkal
Laukku lienee huono esimerkki, mutta lapset eivät pärjää ilman lämpimiä kenkiä. Tajusitko?
Hallituksen tulisi puuttua pikaisesti Suomen vaate- ja pakettikriisiin. Kieltää pitäisi ainakin Temu, Shein, Wish, Aliexpress, Alibaba, Ebay, off-brand ja pikamuoti (eli esim. H&M, New Yorker, Cubus, Bikbok ja jne). Kun vaatteet ovat liian halpoja niin ihmiset tilaavat niitä vastuuttomasti ja miettimättä suuria määriä niin että kaapit ja nurkat pursuaa vaatekasoista ja tulli ja Posti ruuhkautuvat pakettivyörystä ja liiastabtyöstä.
Rahattomuus = kaikki vituttaa.
Jos on fyrkkaa kaikki helpottuu. Syöt paremmin voit paremmin , et joudu paskaduuneihin tai sossuun.
Hauska kun porukka ihan tosissaan kuvittelee, että se "made in Bangladesh" veska on jotenkin aidompi ja parempi jos se ostettu suomalaisesta laukkuliikkeestä versus jos se ostetaan Temusta kymmesosalla laukkuliikkeen hinnasta.
Lasten vaatteet kannattaa ostaa Kiinasta, jos on köyhä. Saa halvalla, kestävät juuri sen verran kunnes lapsi kasvaa niistä ulos. Lisäksi lapsi pärjää ulkonäöllisesti näiden hyvistä suvuista tulleiden vassarilapsien kanssa, koska köyhyys ei näy silloin vaatteista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos täysin sama tuote on 1/5 hintaan temussa niin en näe yhtään syytä olla ostamatta sitä sieltä mistä sen halvemmalla saan. Sitten kun Suomessa myytävään roinaan on liitetty todistus sen paremmasta laadusta ja tutkijan nimi ja tulokset niin saatan harkita kotimaista. Siihen asti kiinaroina on kiinaroinaa riippumatta siitä mistä minä sen ostan.
Yleensä.se ei ole täysin sama tuote. Vaikka se siltä näyttäisi. Ja itse en voi Temun eettisyyttä todentaa, joten jätän väliin.
Olen ehkä se toinen ääripää, joka yrittää ostaa kaiken suomessa vöimistettuna tai suomalaiselta firmalta ja lähellä olevista kaupoista ja maksaa siitä enemmän. Ostan siis sen saman tuotteen kalliimmalla viereisestä putiikista, ennen kuin tilaan edes suomalaisesta nettikaupasta. Tai haen tavaratalosta.
Sama mulla. Toivon, että suomalaisilla olisi työpaikka mistä saada rahat elämiseen, samalla sitä rahaa riittäisi myös köyhille verojen kautta sosiaaliavustuksiin, työttömyyskorvauksiin ja terveydenhoitoon sekä turvallisuuteen
Siksi panostan lähikauppaan, maksan vaikka 50 senttiä enemmän kuin temuttelemalla
Vierailija kirjoitti:
Hallituksen tulisi puuttua pikaisesti Suomen vaate- ja pakettikriisiin. Kieltää pitäisi ainakin Temu, Shein, Wish, Aliexpress, Alibaba, Ebay, off-brand ja pikamuoti (eli esim. H&M, New Yorker, Cubus, Bikbok ja jne). Kun vaatteet ovat liian halpoja niin ihmiset tilaavat niitä vastuuttomasti ja miettimättä suuria määriä niin että kaapit ja nurkat pursuaa vaatekasoista ja tulli ja Posti ruuhkautuvat pakettivyörystä ja liiastabtyöstä.
Tuo on rikkaiden ongelma, ei köyhien.
Temu rompe on paskaa itsestäänselvyys koska kyseessä on piraattituotekauppa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voin vakuuttaa, että ei kiinnosta vttuakaan sun laukkusi. Temusta tilattu laukku ajaa asiansa ja se riittää minulle. On parempaakin käyttöä rahoille kuin leuhkia jollain laukulla.
Tuotteiden tai minkään eettisyys tai ekologisuus ei siis kiinnosta? Tai miten talous toimii?
Miten ihmisiä ei kiinnosta nämä asiat? En kritisoi, vaan kysyn ihan ymmärtääkseni.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos täysin sama tuote on 1/5 hintaan temussa niin en näe yhtään syytä olla ostamatta sitä sieltä mistä sen halvemmalla saan. Sitten kun Suomessa myytävään roinaan on liitetty todistus sen paremmasta laadusta ja tutkijan nimi ja tulokset niin saatan harkita kotimaista. Siihen asti kiinaroina on kiinaroinaa riippumatta siitä mistä minä sen ostan.
Yleensä.se ei ole täysin sama tuote. Vaikka se siltä näyttäisi. Ja itse en voi Temun eettisyyttä todentaa, joten jätän väliin.
Olen ehkä se toinen ääripää, joka yrittää ostaa kaiken suomessa vöimistettuna tai suomalaiselta firmalta ja lähellä olevista kaupoista ja maksaa siitä enemmän. Ostan siis sen saman tuotteen kalliimmalla viereisestä putiikista, ennen kuin tilaan edes suomalaisesta nettikaupasta. Tai haen tavaratalosta.
Sillä lähikaupan suosimisella et yhtään lisää työpaikkoja saa. Rikastutat vain entisestään rikasta kauppiasta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Täytyypä mennä tekemään taas uusi Temu-tilaus ap:n päivän piristykseksi. Saa ap taas tuntea olevansa parempi ihminen kuin minä, kun minä tilaan Temusta.
Sulla heräsi taas alemmuudentunne ja häpeä, joita sä itseasiassa yrität ostelemalla hoitaakin. Ei ne hoidu sillä. Sun pitäisi oppia hyväksymään itsesi hyvine ja huonoine puolinesi ja vasta sitten sinä olet kokonainen, kypsä ihminen, joka ei lillu tunteiden aallokossa kuin lastu laineilla.
Olis vastaa että höpö höpö. Jos rahaa ei ole ja ne ainoat talvikengät hajoaa, tilaan max 15€ uudet Temusta. Sillä sipuli. Kyse on rahan puutteesta. En suostu näkemään nälkää siksi, että jotkut hyvätuloiset vasemmistolaiset arvostelevat.
Samalla rahalla saisit kivijalkakaupastakin tai marketista kengät itsellesi. Mutta ilmeisesti sulle on joku periaate kysymys tässä, että suomalaista et tue ja sillä selvä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sinä et ole köyhää nähnytkään, jos sinulla on mahdollista säästää satoja euroja johonkin laukkuun. Meillä aidosti köyhillä kuukausitulot ovat vain muutamia satoja euroja. Ei siitä jää säästöön mitään nahkalaukun hintaa. Eikä siinä kohtaa kiinnosta vttuakaa
Älä jankuta paskaa. Mulla jää asumismenojen jälkeen elämiseen 20 euroa päivässä, joka on kympin vähemmän kuin ulosoton suojaosa. Ja kyllä on varaa säästää, koska nimenomaan en kuluta rahojani vitonen kerrallaan Temun paskaan. edellisiä patjojakin käytin 40 vuotta (huom, ihan vtun liian pitkään), mutta sitten ostin upouudet, hyvät enkä Temusta. Niitä olen nyt säästänyt jälkikäteen pois. Silmälasit uusin kymmenen vuoden välein, mutta otan laadukkaat pokat ja linssit niin ne kestää.
Temusta shoppaileva entinen ystäväni tienasi tuplasti sen minkä minä, mutta oli koko ajan persaukinen. Katsos kun ne Temun halvat hinnat on sama kuin laskisi seteleitä vessasta alas. Ne menee hukkaan, kun mun rahat taas menee säästöön ja tuottaa korkoa. Ei pikatyydytystä, ei pikamenoja. vain harkittuja, laadukkaita ostoksia. Kuluvana vuonna en esim. ole ostanut yhtään ainutta vaatetta. Viime vuonna ostin yhdet kengät ja muutamat sukat. enkä mä ole mitään vailla, kun nuppi on kunnossa ja ihmissuhteet palkitsevia. Olen tyytyväinen itseeni ja tekemisiini, en häpeä enkä vertaile itseäni harhakuviin.
Ostoholismi on oikea riippuvuussairaus. Se vaivaa ihmistä, joka ei halua katsoa peiliin. Sillä hoidetaan psyykkisiä ongelmia, esim vaille jäämisen tunnetta, alemmuudentunnetta, häpeää, rakkaudennälkää, hyväksynnän tarvetta.
Mutta ehkä sun on käytävä kova koulu tuon riippuvuutesi ja itsesi kanssa ennenkuin tajuat, että sua on kusetettu ostamaan onnea, jota ei ostamalla saa koskaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Täytyypä mennä tekemään taas uusi Temu-tilaus ap:n päivän piristykseksi. Saa ap taas tuntea olevansa parempi ihminen kuin minä, kun minä tilaan Temusta.
Sulla heräsi taas alemmuudentunne ja häpeä, joita sä itseasiassa yrität ostelemalla hoitaakin. Ei ne hoidu sillä. Sun pitäisi oppia hyväksymään itsesi hyvine ja huonoine puolinesi ja vasta sitten sinä olet kokonainen, kypsä ihminen, joka ei lillu tunteiden aallokossa kuin lastu laineilla.
Olis vastaa että höpö höpö. Jos rahaa ei ole ja ne ainoat talvikengät hajoaa, tilaan max 15€ uudet Temusta. Sillä sipuli. Kyse on rahan puutteesta. En suostu näkemään nälkää siksi, että jotkut hyvätuloiset vasemmistolaiset arvostelevat.
Sun kannattais hakea kunnon talvikengät seurakunnan kirppikseltä hintaan 10 euroa. Aitoa nahkaa, aidot merkkijalkineet.
Temusta on eräs työtön ystäväni hankkinut tärkeitä asioita esimerkiksi perhejuhlan järjestämistä varten, samoin uuden kodin perustamista varten. Kun budjetti on ollut niukka, on täytynyt hankkia sieltä, mistä halvimmalla saa. On ollut aika tyytyväinen ostamiinsa tuotteisiin, on ostanut harkiten.