Haluaisin kysyä omaan köyhyyteensä vetoavilta temuttajilta...
...että mitä ihmettä te sieltä Temusta ostatte? Itse olen köyhä ja olen pärjännyt tähänkin asti täysin ilman Temua. Vaatteita en tarvitse jatkuvasti ostaa, vaan minulla on hyvät pitkään kestävät arkivaatteet ja sitten erikseen vähän hienommat vaatteet erityistilaisuuksiin (joita ei paljoa). Mitään rihkamaa ja krääsää en ole tarvinnut.
Kommentit (259)
Suomen talous kurjistuu kun ei ole työpaikkoja. Työpaikat vähenevät entisestään kun ostat Temusta.
Köyhät kurjistavat Suomen talouden.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ok, minulla ei ole tarpeeksi vaatteita vielä.
Ei minullakaan ole valtavaa massaa vaatteita, mutta olen pärjännyt erittäin hyvin sillä, kun 1-3 uutta laadukasta vaatetta ostaa vuodessa.
ap
Kuvaile laadukas vaate? Onhan sekin piristävää kun voi vaihdella erilaisia vaatteita, eikä aina olla samoissa.
Piristä itseäsi jollain terveemmällä tavalla. Jos olet jakuvasti masentunut, suosittelen lääkäriä eikä shoppailua. Sulle tulee vain paska olo kun tilaat paskaa.
Laadukas vaate on tehty hyvästä materiaalista, joka pysyy käytössä siistinä, ei nyppyynny eikä rypisty, ei kutistu pesussa eikä päästä väriä tai rispaannu saumoista. Se
"Kaikki ei halua olla tylsiä tanttoja, joiden vaatekaappi on "ajaton" eli vuosikymmeniä samaa mustaa, beigeä ja harmaata."
Niih, parempi olla sellainen jännä tantta, jolla on kaulanympärys värjäytynyt vihreäksi feikkikoruista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei minullakaan ole valtavaa massaa vaatteita, mutta olen pärjännyt erittäin hyvin sillä, kun 1-3 uutta laadukasta vaatetta ostaa vuodessa.
ap
Kuvaile laadukas vaate? Onhan sekin piristävää kun voi vaihdella erilaisia vaatteita, eikä aina olla samoissa.
Piristä itseäsi jollain terveemmällä tavalla. Jos olet jakuvasti masentunut, suosittelen lääkäriä eikä shoppailua. Sulle tulee vain paska olo kun tilaat paskaa.
Laadukas vaate on tehty hyvästä materiaalista, joka pysyy käytössä siistinä, ei nyppyynny eikä rypisty, ei kutistu pesussa
Kyllä. Sekin on parempi kuin kytätä toisten tekemisiä ja kuvitella olevansa parempi kuin muut.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ap
Kerropa sinä, miksi haet mielialan kohotusta ostamalla rättejä. Mielialaansa voi piristää vaikka käymällä lenkillä tai soittamalla ystävälle tai järjestämällä vaatekaapin.
Uutinen: Kaikkia ei piristä samat asiat kuin sinua. Itse en ainakaan piriisty ollenkaan, jos järjestän vaatekaapin. Siinä ei ole
Itsensä voi tyydyttää monella tavalla ja ne tavat on kaikki opittavissa. Enkä nyt puhu seksistä, mutta voisit varmaan kokeilla sitäkin. Se nimittäin on ilmainen mielialalääke.
Mutta näköjään tunnistat, että sulla on ongelma: olet tyytymätön ja kaipaat muutosta. Sun elämä ei muutu paremmaksi kuluttamalla kiinalaista hikipajapaskaa, vaan elämäsi paranee kun hoksaat, mikä sua kalvaa ja korjaat sen.
Vierailija kirjoitti:
Suomen talous kurjistuu kun ei ole työpaikkoja. Työpaikat vähenevät entisestään kun ostat Temusta.
Köyhät kurjistavat Suomen talouden.
EVVK
t. köyhä
Jos täysin sama tuote on 1/5 hintaan temussa niin en näe yhtään syytä olla ostamatta sitä sieltä mistä sen halvemmalla saan. Sitten kun Suomessa myytävään roinaan on liitetty todistus sen paremmasta laadusta ja tutkijan nimi ja tulokset niin saatan harkita kotimaista. Siihen asti kiinaroina on kiinaroinaa riippumatta siitä mistä minä sen ostan.
Olet siis ainakin jossain vaiheessa ollut töissä tai varakkaampi, kun sinulla on laadukkaita vaatteita. Itsellänikin on 90-00 luvuilla ostettuja metkkivaatteita, jotka ovat edelleen kunnossa, jonkun verran kuluneita. Kengät eivät kestä niin kauaa. Jos tulona on vuokran ja muiden menojen jälkeen tuo 595€/kk toimeentulotuki, itse käyttäisin siitä kaupasta ostettuun ja ravintolassa nautittuun ruuasta ja juomasta ainakin 300€/kk, sitten kulttuuriharrastukset 50-100€/kk ja loppu nettiin ja kännykkään ja busdilippuihin. En todellakaan ostaisi kalliita vaatteita, kahdella kympillä saa joka kuukausi läjän vaatteita, talvitakin ja kengät yms
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ap
Kerropa sinä, miksi haet mielialan kohotusta ostamalla rättejä. Mielialaansa voi piristää vaikka käymällä lenkillä tai soittamalla ystävälle tai järjestämällä vaatekaapin.
Miksi vastaat kysymykseen vastakysymyksellä?-eri
Vierailija kirjoitti:
Ja Temusta meinasit tilata kestävät vaatteet?
Itsensä voi tyydyttää monella tavalla ja ne tavat on kaikki opittavissa. Enkä nyt puhu seksistä, mutta voisit varmaan kokeilla sitäkin. Se nimittäin on ilmainen mielialalääke.
Mutta näköjään tunnistat, että sulla on ongelma: olet tyytymätön ja kaipaat muutosta. Sun elämä ei muutu paremmaksi kuluttamalla kiinalaista hikipajapaskaa, vaan elämäsi paranee kun hoksaat, mikä sua kalvaa ja korjaat sen.
////
Muuttuuko sun elämä paremmaksi parkumalla vauvapalstalla muiden ostoksista?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ensin ostetaan Temusta kaikenlaista jonninjoutavaa, ja ahmitaan eineksia ja roskaruokaa (esim. Tokmannin "vain 1 e/kpl"-korista leivoksia ja keksejä) ja sitten itkeä tuherretaan, kun on tursuvan ihrainen finninaamainen olo ja rahat vähissä.
Totta.
Mun ex, röökaava ja kaljotteleva läskimies, teki tuota. Ei tosin tilaillut rätei ja lumpui ja valaistuja uistimia Kiinasta mutta söi koko hereilläoloaikansa. Se oli sen tapa hoitaa psyykeään, suun kautta kaikki sisään minkä käsiinsä sai.
Sanomatta selvää että jäi aika lyhyeksi se tuttavuus. Itsellä kun on psykoosisairaus, ei auta hengailla tuollaisten kanssa, jotka pahentaa oloa ja syö rahat.
Ehkä eksäsikin voi nyt paremmin, kun ei tarvitse olla kanssasi.
Vierailija kirjoitti:
Ensin ostetaan Temusta kaikenlaista jonninjoutavaa, ja ahmitaan eineksia ja roskaruokaa (esim. Tokmannin "vain 1 e/kpl"-korista leivoksia ja keksejä) ja sitten itkeä tuherretaan, kun on tursuvan ihrainen finninaamainen olo ja rahat vähissä.
Ehkä ei noin. Tuntemani Temuttajat ovat valitettavasti itsestään huoltapitäviä ja kivasti pukeutuvia ihmisiä. No onneksi se Temuttaminen on laantumassa. Ovat huomanneet saavansa joistain vaatteista ja kengistä ihottumaa etc. Ja noilla Temuttajilla olisis varaa muuhunkin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oletko itse töissä ja paljon sulla jää rahaa tukien jälkeen ja kerro mitä ostat?
Ostan hedelmiä, vihanneksia, marjoja, juureksia (esim. porkkanaa saa vähän päälle euron kilohinnalla), herkkusieniä, täysjyväviljatuotteita, kaurahiutaleita, ja hyvin vähän jotain öljyä ja pähkinöitä ja siemeniä (koska niitä ei edes tarvitse olla paljoa ruokavaliossa lihottavuutensa vuoksi).
Osa-aikatöissä käyn, kun en ole kokoaikatyötä vieläkään saanut, niin kuin ei moni muukaan nykyään.
sama
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ap
Niin, joku hölmö luulee, että kun sekunda vaatteeseen ommellaan joko logo ja laitetaan 400% kate, että se on laadukas?
Jos joku paita on vaikka kirpparilla kestänyt kovaa käyttöä 30 vuotta ja on edelleen hyväkuntoinen, se on aika hyvä merkki laadusta.
Temussa myydään paljon asiallistakin tavaraa, jota on myynnissä myös Suomessa. Tosin 5-kertaiseen hintaan ja vieläpä kalliilla toimitusmaksulla. Suomalaisten postimyyntiyritysten pitäisi lopettaa "Temutus" ihan ekana.
Ihan samaa kiinapaska ne sun "laadukkaat" vaatteet on. Made in Bangladesh lukee niissäkin. Sori siitä, pikkuinen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ap
Laadukas vaate on tehty hyvästä materiaalista, joka pysyy käytössä siistinä, ei nyppyynny eikä rypisty, ei kutistu pesussa
"Kaikki ei halua olla tylsiä tanttoja, joiden vaatekaappi on "ajaton" eli vuosikymmeniä samaa mustaa, beigeä ja harmaata."
Niih, parempi olla sellainen jännä tantta, jolla on kaulanympärys värjäytynyt vihreäksi feikkikoruista.
Jep, heh heh. Perusvaatteita on helppo yhdistellä ja modata esim huiveilla, laukuilla, kengillä, sukilla, koruilla. ja niiden pitää olla aitoja eikä kiinanpaskaa. Määrä ei korvaa laatua missään, ei ruuassa, ei vaatteissa, ei miehissä, ei seksissä.
Mieluummin vähemmän ja laadukkaampaa.
Ja kuka käski olla musta, harmaa, beige? Mä suosin perusvärejä sekä mustaa ja valkoista. Ihminen ei tarvitse satoja rättejä kun riittää parikymmentä. Niistä jo saa tuhansia yhdistelmiä, jotka sopii aina toisiinsa.
Ja kuten tuo beigehullu todisti, ostaminen on hänelle mielenterveysongelman hoitamista. Hoitamattoman ongelman hoitamista väärällä ja tuhoisalla keinolla, joka vie rahat ja tuhoaa maailman. Tuo onkin se käsitys, mikä mulla on temuttajista: ne on aina jotain vailla, ei koskaan tyytyväisiä mihinkään. Yksi sellainen saatana muutti syyskuun alussa Kuopioon ja mun käy kuopiolaisia sääliksi.
Mikä sinä olet arvostelemaan ihmisiä, joilla on menojen jälkeen se 595€/kk per nuppi käyttörahaa eli Suomen köyhimpiä ihmisiä? Ja lapsilla tuo käyttöraha on iästä riippuen 300-400€/kk per lapsi.
Ostan mistä haluan, ei kuulu sulle pätkääkään.
Totta.
Mun ex, röökaava ja kaljotteleva läskimies, teki tuota. Ei tosin tilaillut rätei ja lumpui ja valaistuja uistimia Kiinasta mutta söi koko hereilläoloaikansa. Se oli sen tapa hoitaa psyykeään, suun kautta kaikki sisään minkä käsiinsä sai.
Sanomatta selvää että jäi aika lyhyeksi se tuttavuus. Itsellä kun on psykoosisairaus, ei auta hengailla tuollaisten kanssa, jotka pahentaa oloa ja syö rahat.