Haluaisin kysyä omaan köyhyyteensä vetoavilta temuttajilta...
...että mitä ihmettä te sieltä Temusta ostatte? Itse olen köyhä ja olen pärjännyt tähänkin asti täysin ilman Temua. Vaatteita en tarvitse jatkuvasti ostaa, vaan minulla on hyvät pitkään kestävät arkivaatteet ja sitten erikseen vähän hienommat vaatteet erityistilaisuuksiin (joita ei paljoa). Mitään rihkamaa ja krääsää en ole tarvinnut.
Kommentit (259)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ok, minulla ei ole tarpeeksi vaatteita vielä.
Ei minullakaan ole valtavaa massaa vaatteita, mutta olen pärjännyt erittäin hyvin sillä, kun 1-3 uutta laadukasta vaatetta ostaa vuodessa.
ap
Kuvaile laadukas vaate? Onhan sekin piristävää kun voi vaihdella erilaisia vaatteita, eikä aina olla samoissa.
Kerropa sinä, miksi haet mielialan kohotusta ostamalla rättejä. Mielialaansa voi piristää vaikka käymällä lenkillä tai soittamalla ystävälle tai järjestämällä vaatekaapin.
Miksi vastaat kysymykseen vastakysymyksellä?-eri
Miksi sinä teet niin? Onko sulle eri säännöt vai etkö nöe, ettei tuossa ole edes kysymysmerkkiä? -eri
Olet köyhä koska et osta Temusta. Ostat saman tavaran moninkertaiseen hintaan kivijalkakaupasta.
Vierailija kirjoitti:
Jos täysin sama tuote on 1/5 hintaan temussa niin en näe yhtään syytä olla ostamatta sitä sieltä mistä sen halvemmalla saan. Sitten kun Suomessa myytävään roinaan on liitetty todistus sen paremmasta laadusta ja tutkijan nimi ja tulokset niin saatan harkita kotimaista. Siihen asti kiinaroina on kiinaroinaa riippumatta siitä mistä minä sen ostan.
Yleensä.se ei ole täysin sama tuote. Vaikka se siltä näyttäisi. Ja itse en voi Temun eettisyyttä todentaa, joten jätän väliin.
Olen ehkä se toinen ääripää, joka yrittää ostaa kaiken suomessa vöimistettuna tai suomalaiselta firmalta ja lähellä olevista kaupoista ja maksaa siitä enemmän. Ostan siis sen saman tuotteen kalliimmalla viereisestä putiikista, ennen kuin tilaan edes suomalaisesta nettikaupasta. Tai haen tavaratalosta.
Köyhän ei kannata ostaa halpaa ja rikkaan ei tarvitse mutta silti kaikki ostaa vain Temusta?
Vierailija kirjoitti:
Perusvaatteita on helppo yhdistellä ja modata esim huiveilla, laukuilla, kengillä, sukilla, koruilla. ja niiden pitää olla aitoja eikä kiinanpaska
Niin, köyhillähän tunnetusti on varaa ostella jotain satoja euroja maksavia "aitoja" laukkuja, kenkiä jne. Vttu te kermaperseet olette tyhmiä!
Olen itse köyhä enkä ostele velaksi. Säästän ja ostan harkiten.
Ja voin vakuttaa, että sillä tavoin hankittu kapine hoidetaan huolella ja se tuottaa iloa pitkään, toisin kuin sun feikkilaukku Temusta, paska jo saapuessaan.
Täytyypä mennä tekemään taas uusi Temu-tilaus ap:n päivän piristykseksi. Saa ap taas tuntea olevansa parempi ihminen kuin minä, kun minä tilaan Temusta.
Vierailija kirjoitti:
Olet köyhä koska et osta Temusta. Ostat saman tavaran moninkertaiseen hintaan kivijalkakaupasta.
Se ei ole sama tuote. Sinä ostat suoraan jätteeksi menevää paskaa halvalla Kiinasta ja tyydytät sillä jotain sellaista tarvetta, jonka voisit myös hoitaa pois vaivaamasta. Kaipaatko rakkautta, hyväksyntää, omanarvontuntoa? Ei niitä saa ostamalla muovia Temusta.
Kuluttajat ohjaa tuotantoa. Kaupat hankkii sitä mitä asiakkaat ostaa. Esim valitin yhdelle sisäänostajalle lempivärini puuttumisesta joka kaupasta. Hän sanoi, että se on niin vaikea väri myydä. Jäävät alerekkiinkin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Perusvaatteita on helppo yhdistellä ja modata esim huiveilla, laukuilla, kengillä, sukilla, koruilla. ja niiden pitää olla aitoja eikä kiinanpaska
Niin, köyhillähän tunnetusti on varaa ostella jotain satoja euroja maksavia "aitoja" laukkuja, kenkiä jne. Vttu te kermaperseet olette tyhmiä!
Ja voin vakuttaa, että sillä tavoin hankittu kapine hoidetaan huolella ja se tuottaa iloa pitkään, toisin kuin sun feikkilaukku Temusta, paska jo saapuessaan.
Sinä et ole köyhää nähnytkään, jos sinulla on mahdollista säästää satoja euroja johonkin laukkuun. Meillä aidosti köyhillä kuukausitulot ovat vain muutamia satoja euroja. Ei siitä jää säästöön mitään nahkalaukun hintaa. Eikä siinä kohtaa kiinnosta vttuakaan onko laukku "aito" vai ei, kun vaihtoehtona on joko ostaa laukku tai ostaa ruokaa.
Vierailija kirjoitti:
Täytyypä mennä tekemään taas uusi Temu-tilaus ap:n päivän piristykseksi. Saa ap taas tuntea olevansa parempi ihminen kuin minä, kun minä tilaan Temusta.
Sulla heräsi taas alemmuudentunne ja häpeä, joita sä itseasiassa yrität ostelemalla hoitaakin. Ei ne hoidu sillä. Sun pitäisi oppia hyväksymään itsesi hyvine ja huonoine puolinesi ja vasta sitten sinä olet kokonainen, kypsä ihminen, joka ei lillu tunteiden aallokossa kuin lastu laineilla.
Vierailija kirjoitti:
Ostan harrastuksiin liittyviä tarvikkeita, kuten esim. elektorniikkakomponentteja, kaapeleita, liittimiä yms. DIY rakentelussa tarvittavaa tavaraa. Nämä ovat ihan samaa tavaraa mitä Suomessakin myydään moninkertaisella hinnalla. Lisäksi olen ostanut muutaman rosterisen keittiövälineen.
"Rosterinen keittiöväline" nimike kertookin todella paljon tavaran tarpeellisuudesta. Oliko joku härpäke tiskipöydän päälle, jonka nimeä ja tarkoitusta et vielä ole keksinyt
Vähän niin kuin lidlin haarukkaympyrä-sarja
Vierailija kirjoitti:
Mitä "aitoja"? Käsityöläisenä karsastan feikkiä, mutta aitoja ovat myös cittarin tuotteet yms. Ei se aitous koske ainoastaan luxusmerkkejä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voin vakuuttaa, että ei kiinnosta vttuakaan sun laukkusi. Temusta tilattu laukku ajaa asiansa ja se riittää minulle. On parempaakin käyttöä rahoille kuin leuhkia jollain laukulla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sulla heräsi taas alemmuudentunne ja häpeä, joita sä itseasiassa yrität ostelemalla hoitaakin. Ei ne hoidu sillä. Sun pitäisi oppia hyväksymään itsesi hyvine ja huonoine puolinesi ja vasta sitten sinä olet kokonainen, kypsä ihminen, joka ei lillu tunteiden aallokossa kuin lastu laineilla.
Sulla heräsi YLEMMYYDENTUNNE ja PÄTEMISENTARVE. Eli tarvoitteeni on saavutettu :) Ootte te reppanat helppoja. Ei tarvitse kuin vähän provota niin heti olette nielemässä syötin koukkuineen.
Vierailija kirjoitti:
Köyhän ei kannata ostaa halpaa ja rikkaan ei tarvitse mutta silti kaikki ostaa vain Temusta?
En ole tilannut Temusta mitään. Itseasiassa välttelen sivustoa, koska on epäilys että se imuroi jotain dataani ja asentaa koneelleni kivan kiinalaisen troijalaisen tms. Mikään bisnes ei toimi niin pienillä hinnoilla, vaan Temun tarkoitus on jokin muu kuin te ostelijat luulette.
Sama juttu kuin Tinderissä. Ei siellä teille kumppania etsitä vaan imuroidaan teidän koko nettikäytös laitteellanne olevia kuvatiedostoja ym. myöten.
Ette ole lukeneet sitä käyttäjäsopimusta, johon suostutte :D
Mitäpä tuo kenellekään kuuluu, mistä joku tavaransa ostaa? Ihanpa on tullut juuri sellaisia tuotteita, kun on tilattukin, eikä suinkaan mitään krääsää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ok, minulla ei ole tarpeeksi vaatteita vielä.
Ei minullakaan ole valtavaa massaa vaatteita, mutta olen pärjännyt erittäin hyvin sillä, kun 1-3 uutta laadukasta vaatetta ostaa vuodessa.
ap
Kuvaile laadukas vaate? Onhan sekin piristävää kun voi vaihdella erilaisia vaatteita, eikä aina olla samoissa.
Piristä itseäsi jollain terveemmällä tavalla. Jos olet jakuvasti masentunut, suosittelen lääkäriä eikä shoppailua. Sulle tulee vain paska olo kun tilaat paskaa.
Laadukas vaate on tehty hyvästä materiaalista, joka pysyy käytössä siistinä, ei nyppyynny eikä rypisty, ei kutistu pesussa eikä päästä väriä tai rispaannu saumoista. Se on malliltaan yksinkertainen ja ajaton. Sen materiaa
Siis mitä mä just luin? Jos kokee piristävänä, kun vaihtelee eri tyylejä ja vaatteita, on masentunut ja pitää mennä lääkäriin? Apua, pitääkö mun soittaa jo häkeen, kun tilanne on jatkunut jo noin 35 vuotta?!! Tää on varmaan tosi vakavaa jo, kun olen mennyt niin pitkälle, että opiskelin vaatetusalaa ja olen tehnyt sitä työkseni jopa! Voinko enää ollenkaan parantua?! 😭
Vierailija kirjoitti:
Ostan mistä haluan, ei kuulu sulle pätkääkään.
Mutta se vaikuttaa minuun. Ja en ymmärrä miksi ihmiset haluaa tulea kiinan sotataloutta?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sinä et ole köyhää nähnytkään, jos sinulla on mahdollista säästää satoja euroja johonkin laukkuun. Meillä aidosti köyhillä kuukausitulot ovat vain muutamia satoja euroja. Ei siitä jää säästöön mitään nahkalaukun hintaa. Eikä siinä kohtaa kiinnosta vttuakaa
Ehkä, jos talous on noin tiukoilla, niin kannattaa jättää se temu-laukkukin tilaamatta ja ostaa niilläkin rahoilla vaikka ruokaa.
Itse olen pärjännyt naishenkilönä kokonaan ilman laukkua. En tarvitse siis mitään käsilaukkua yhtään mihinkään. Ostoskassi on ja termoskassi joilla pärjään kauppaostoksien kanssa. Termoskassin ostin aikoinaan prismasta alennuksella (poistotuote syksyllä)