Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mikali istukka pysyy kohdun suulla synnytykseen asti, niin saako automaattisesti sektion vai voiko silti synnyttaa alakautta?

Vierailija
13.04.2007 |

Kommentit (6)

Vierailija
1/6 |
13.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voithan yrittää, lähtee henki niin vauvalta kuin äidiltäkin.

Vierailija
2/6 |
13.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

välillä puhutaan siihen malliin. mä ainaki snaoisin että JOUDUNKO sektioon.. hyh

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/6 |
13.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei siitä läpipääse vauva syntymään. Silloin se on automaattinen leikkaus.

Meinaan jos istukka syntyy ensin voi se viedä hegen vauvalta mutta myös äidiltä.

Vierailija
4/6 |
13.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

terveysongelmia tms.

Vierailija
5/6 |
13.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse menetin verta noin 4 litraa etisen istukan takia, lapsivesi meni vkolla 36 ja pian sen jälkeen alkoi verenvuoto. onneksi olimme siinä vaiheessa jo sairaalassa. Lapsi syntyi tietysti sektiolla.

Vierailija
6/6 |
13.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

alatiesynnytys on mahdollinen: lapsen pää painaa yleensä istukan reunaa niin että se ei pääse repeämään. Tällöinkin voidaan joutua sektioon, jos kohdunsuun avautuessa alkaa vuotaa verta. Jos istukka on kokonaan kohdunsuun yli, sektio on ainoa vaihtoehto ja se tehdään viimeistään rv 38, jotta käynnistyvä synnytys ja avautuva kohdunsuu ei repisi istukkaa.

Istukan paikkaa kontrolloidaan loppuraskaudessa ja sen mukaan päätetään miten edetään. Yleensä alkuraskaudessa kohdunsuulla ollut istukka " siirtyy" ylöspäin kohdun kasvaessa eikä haittaa synnytystä. Näin tapahtuu valtaosassa raskaukia joissa on todettu etisistukka ultrassa ennen rv 20. Joskus on huono tuuri ja se pysyy alhaalla, kuten minulle kävi. Meidän poika jouduttiin leikkaamaan ulos jo rv 35 kun mulla alkoi verenvuoto ja supistelut ja pelättiin synnytyksen käynnistyvän. Lopulta kaikki meni kuitenkin hyvin ja poika on nyt terve koululainen.