Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Suomessa on työkyvyttömyyseläke, jota saa jos ei jaksa olla töissä eläkeikään saakka. Älkää murehtiko eläkeiästä.

Vierailija
06.10.2025 |

Antakaa kevyttä työtä tekevien tehdä 70-vuotiaaksi ja kasvattaa veropottia ja jääkää itse tk-eläkkeelle.

Kommentit (45)

Vierailija
1/45 |
06.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sille ei niin vain jäädä. Sisareni on hakenut vuosikausia, ja hän on oikeasti sairas.

Vierailija
2/45 |
06.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Päihdeongelmalla pääsee tk-eläkkeelle, oikeasti työkyvyttömät ei pääse.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/45 |
06.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Useita diagnooseja ja 6v tappelua eläkkeestä.

Juu, senkun vaan "jäät" tk-eläkkeelle

Vierailija
4/45 |
06.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Päihdeongelmalla pääsee tk-eläkkeelle, oikeasti työkyvyttömät ei pääse.

Noup. Ei pääse enää kukaan. Syntymästä vammaiset ehkä.

Vierailija
5/45 |
06.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

se on varattu alle kolmekymppisille 

Vierailija
6/45 |
06.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ollut työkyvytön, työtön työnhakija yli viisi vuotta. Useampi lääkäri on todennut minut työkyvyttömäksi. TE-toimisto (ja sen seuraaja) tietää minut työkyvyttömäksi eikä vaadi minua hakemaan työtä. Olen täyttänyt kuusikymmentä vuotta.

Kun kerran tiedät, miten pääsen työkyvyttömyyseläkkeelle, ole hyvä ja kerro. 

Vierailija
7/45 |
06.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luuletko tosiaan että sille työkyvyttömyyseläkkeelle pääsee, missä tynnyrissä olet elänyt.

Vierailija
8/45 |
06.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ikää on tarpeeksi (+45?), sen saa varmasti kehittämällä itselleen päihdeongelnan.

Vierailija
9/45 |
06.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos ikää on tarpeeksi (+45?), sen saa varmasti kehittämällä itselleen päihdeongelnan.

Ei saa. 

Vierailija
10/45 |
06.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuten itsekin tiedät, työkyvyttömyyseläkkeelle ei päästetä edes oikeasti työkyvyttömiä, saati että sen jotenkin tuosta vaan "saisi" ja "voisi jäädä" tk-eläkkeelle. Turha tulla saivartelemaan mitään, tämä on fakta.

Vierailija
11/45 |
06.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei työkyvyttömyyseläkkeelle pääse. Ei vaikka olisi oikeasti työkyvytön. Osa ns. työttömistäkin on varmasti oikeasti työkyvyttömiä, mutta heitä ei vain päästetä työkyvyttömyyseläkkeelle.

Vierailija
12/45 |
06.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaatii todellakin liian paljon työtä tuon työkyvyttömyyseläkkeen saati. Unohdetaan se siis.

Vierailija
13/45 |
06.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap on jotenkin lapsellisen naiivi tai muuten vajaa.

Vierailija
14/45 |
06.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Useita diagnooseja ja 6v tappelua eläkkeestä.

Juu, senkun vaan "jäät" tk-eläkkeelle

Mulla meni 7 vuotta, toivotaan parasta.

Vierailija
15/45 |
06.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työkyvyttömäthän ovat jo vuosia olleet työttömien kortistossa, koska työkyvyttömyyseläkkeitä ei myönnetä työkyvyttömille.

Vierailija
16/45 |
06.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Työkyvyttömäthän ovat jo vuosia olleet työttömien kortistossa, koska työkyvyttömyyseläkkeitä ei myönnetä työkyvyttömille.

Kyllä. Roikkuvat jopa vuosikymmeniä täällä. 

Vierailija
17/45 |
06.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen ollut työkyvytön, työtön työnhakija yli viisi vuotta. Useampi lääkäri on todennut minut työkyvyttömäksi. TE-toimisto (ja sen seuraaja) tietää minut työkyvyttömäksi eikä vaadi minua hakemaan työtä. Olen täyttänyt kuusikymmentä vuotta.

Olin itse siinä kunnossa, että makasin liikuntakyvyttömänä sängyssä, ja mies oli omaishoitaja. Päivä alkoi niin, että mies nosti minut istumaan, ja puki vaatteet päälle. Pääsin ikuiselle eläkkeelle lääkärilausuntojen perusteella.

Millä perusteella haet eläkettä? Masennus / selkä kipeä ei riitä.

Vierailija
18/45 |
06.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

On todellinen häpeä Suomelle ettei sairaita ja todistetusti työkyvyttömiä päästetä työkyvyttömyyseläkkeelle. Sitten nämä roikkuvat vuodesta toiseen työttöminä työnhakijoina ja vääristävät tilastoja ja heitä koskee samat rahalliset leikkaukset kuin muitakin työnhakijoita, vaikka työnhakuvelvoitetta ei edes ole. Ei saa asumistukea, koska halvalla aikoinaan ostettu  omistusasunto eikä saa toimeentulotukiakaan. Siinä sitten 595,36 e/kuukaudessa yritetään tulla toimeen laskuja maksellen ja ruokaa ja lääkkeitä ostetaan jos pystytään. Ei pysty keräämään marjoja, sieniä, pulloja ja mitä aina älypäät ehdottavatkin, koska fyysistä toimintakykyä ei sairauksista johtuen ole.

Vierailija
19/45 |
06.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olin 15 vuotta työkyvytön kunnes pääsin/jouduin työkyttömyyseläkkeelle.

Vierailija
20/45 |
06.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olin itse siinä kunnossa, että makasin liikuntakyvyttömänä sängyssä, ja mies oli omaishoitaja. Päivä alkoi niin, että mies nosti minut istumaan, ja puki vaatteet päälle. Pääsin ikuiselle eläkkeelle lääkärilausuntojen perusteella.

Millä perusteella haet eläkettä? Masennus / selkä kipeä ei riitä.

Etkö ymmärtänyt lukemaasi,?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi yhdeksän kolme