Suomessa on työkyvyttömyyseläke, jota saa jos ei jaksa olla töissä eläkeikään saakka. Älkää murehtiko eläkeiästä.
Antakaa kevyttä työtä tekevien tehdä 70-vuotiaaksi ja kasvattaa veropottia ja jääkää itse tk-eläkkeelle.
Kommentit (45)
Päihdeongelmalla pääsee tk-eläkkeelle, oikeasti työkyvyttömät ei pääse.
Useita diagnooseja ja 6v tappelua eläkkeestä.
Juu, senkun vaan "jäät" tk-eläkkeelle
Vierailija kirjoitti:
Päihdeongelmalla pääsee tk-eläkkeelle, oikeasti työkyvyttömät ei pääse.
Noup. Ei pääse enää kukaan. Syntymästä vammaiset ehkä.
se on varattu alle kolmekymppisille
Olen ollut työkyvytön, työtön työnhakija yli viisi vuotta. Useampi lääkäri on todennut minut työkyvyttömäksi. TE-toimisto (ja sen seuraaja) tietää minut työkyvyttömäksi eikä vaadi minua hakemaan työtä. Olen täyttänyt kuusikymmentä vuotta.
Kun kerran tiedät, miten pääsen työkyvyttömyyseläkkeelle, ole hyvä ja kerro.
Luuletko tosiaan että sille työkyvyttömyyseläkkeelle pääsee, missä tynnyrissä olet elänyt.
Jos ikää on tarpeeksi (+45?), sen saa varmasti kehittämällä itselleen päihdeongelnan.
Vierailija kirjoitti:
Jos ikää on tarpeeksi (+45?), sen saa varmasti kehittämällä itselleen päihdeongelnan.
Ei saa.
Kuten itsekin tiedät, työkyvyttömyyseläkkeelle ei päästetä edes oikeasti työkyvyttömiä, saati että sen jotenkin tuosta vaan "saisi" ja "voisi jäädä" tk-eläkkeelle. Turha tulla saivartelemaan mitään, tämä on fakta.
Ei työkyvyttömyyseläkkeelle pääse. Ei vaikka olisi oikeasti työkyvytön. Osa ns. työttömistäkin on varmasti oikeasti työkyvyttömiä, mutta heitä ei vain päästetä työkyvyttömyyseläkkeelle.
Vaatii todellakin liian paljon työtä tuon työkyvyttömyyseläkkeen saati. Unohdetaan se siis.
Ap on jotenkin lapsellisen naiivi tai muuten vajaa.
Vierailija kirjoitti:
Useita diagnooseja ja 6v tappelua eläkkeestä.
Juu, senkun vaan "jäät" tk-eläkkeelle
Mulla meni 7 vuotta, toivotaan parasta.
Työkyvyttömäthän ovat jo vuosia olleet työttömien kortistossa, koska työkyvyttömyyseläkkeitä ei myönnetä työkyvyttömille.
Vierailija kirjoitti:
Työkyvyttömäthän ovat jo vuosia olleet työttömien kortistossa, koska työkyvyttömyyseläkkeitä ei myönnetä työkyvyttömille.
Kyllä. Roikkuvat jopa vuosikymmeniä täällä.
Vierailija kirjoitti:
Olen ollut työkyvytön, työtön työnhakija yli viisi vuotta. Useampi lääkäri on todennut minut työkyvyttömäksi. TE-toimisto (ja sen seuraaja) tietää minut työkyvyttömäksi eikä vaadi minua hakemaan työtä. Olen täyttänyt kuusikymmentä vuotta.
Olin itse siinä kunnossa, että makasin liikuntakyvyttömänä sängyssä, ja mies oli omaishoitaja. Päivä alkoi niin, että mies nosti minut istumaan, ja puki vaatteet päälle. Pääsin ikuiselle eläkkeelle lääkärilausuntojen perusteella.
Millä perusteella haet eläkettä? Masennus / selkä kipeä ei riitä.
On todellinen häpeä Suomelle ettei sairaita ja todistetusti työkyvyttömiä päästetä työkyvyttömyyseläkkeelle. Sitten nämä roikkuvat vuodesta toiseen työttöminä työnhakijoina ja vääristävät tilastoja ja heitä koskee samat rahalliset leikkaukset kuin muitakin työnhakijoita, vaikka työnhakuvelvoitetta ei edes ole. Ei saa asumistukea, koska halvalla aikoinaan ostettu omistusasunto eikä saa toimeentulotukiakaan. Siinä sitten 595,36 e/kuukaudessa yritetään tulla toimeen laskuja maksellen ja ruokaa ja lääkkeitä ostetaan jos pystytään. Ei pysty keräämään marjoja, sieniä, pulloja ja mitä aina älypäät ehdottavatkin, koska fyysistä toimintakykyä ei sairauksista johtuen ole.
Minä olin 15 vuotta työkyvytön kunnes pääsin/jouduin työkyttömyyseläkkeelle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olin itse siinä kunnossa, että makasin liikuntakyvyttömänä sängyssä, ja mies oli omaishoitaja. Päivä alkoi niin, että mies nosti minut istumaan, ja puki vaatteet päälle. Pääsin ikuiselle eläkkeelle lääkärilausuntojen perusteella.
Millä perusteella haet eläkettä? Masennus / selkä kipeä ei riitä.
Etkö ymmärtänyt lukemaasi,?
Sille ei niin vain jäädä. Sisareni on hakenut vuosikausia, ja hän on oikeasti sairas.