YLE: Miksi kansa ei lähde kaduille kuin 90-luvulla, vaikka työttömyys nousee ja hallitus leikkaa?
Kommentit (108)
Vierailija kirjoitti:
Kukaan ei ole kadulla katsomassa, herrat on etätöissä.
Yle tulee kyllä kameroineen ja toimittelijoineen paikalle kun vasemmisto elämöi. Tästä kuullaan monta päivää.
Mitä se auttaa? Luuleeko joku että nuo hallituksen nuijat kuuntelevat ketään kun ovat jääräpäisesti päättäneet viedä läpi hallitusohjelmansa? Lisäksi suomalaiset ovat lampaita jotka on koulutettu tottelemaan järjestelmää. Ainoa tapa protestoida on äänestää jaloillaan kunnes hallitus vaihtuu.
Hannu Karpo meiltä puuttuu. M.O.T
1990-luvulla piti lähteä liikkeelle, jotta tulisi kuulluksi. Nykyisin maristaan netissä.
Ei me tulla hoitamaan eläkeläisikään. Ollaan kotona.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olisihan se näky kun 300 000 työtöntä kokoontuisi eduskuntatalon edessä.
Mielestäni eduskuntatalon valtaaminen olisi paikallaan kuin Jenkkilässä ikään. Nauttisin siitä, kun Orpolla ja Purralla olisi paskat housuissa valtavan ihmislössin tunkeutuessa sisään.
Persuhullun nousukänni-voimafantasia taas ;-))))
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mielestäni eduskuntatalon valtaaminen olisi paikallaan kuin Jenkkilässä ikään. Nauttisin siitä, kun Orpolla ja Purralla olisi paskat housuissa valtavan ihmislössin tunkeutuessa sisään.
Persuhullun nousukänni-voimafantasia taas ;-))))
Meinaat, että persu käääntyisi omiaan vastaan?
Vasemmiston ulina on musiikkia. Ai että mä tykkään.
Koska mua ei kiinnosta, ihan samanlaista köyhyyttä ollut viimeiset 20 vuotta ihan sama kuka siellä hallituksessa tönöttää. Ja on muutakin elämää : urheilen, käyn tapahtumissa, luen kirjoja yms yms ei ehdi tälläisiin jonninjoutaviin "nytkaikkikadulle että muutosta tulisi" Ei vaan kiinnosta!!!
nykyään on some, jolla kansa pidetään nöyränä ja kilttinä ja murretaan kansan tahto.
pysyvät kiltisti orjatöissään, kunhan netti toimii ja saavat näpytellä puhelintaan.
Vierailija kirjoitti:
Vasemmiston ulina on musiikkia. Ai että mä tykkään.
Nautit köyhyydestä? Muutaman sadan vuoden päästä persuja kyllä tutkiaan sosiologien toimesta älyllisenä kehitysvammana ja luonnon poikkeamana.
Luultavasti, kun suomalainen alkaa lopulta toimia niin tulee ruumiita.
Vierailija kirjoitti:
Luultavasti, kun suomalainen alkaa lopulta toimia niin tulee ruumiita.
Näin se on. Suomalainen on vihassaan hidas, mutta kun se kiehahtaa, on vastassa viikinkejä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No työttömillä ei ole varaa tulla Helsinkiin. Toki sielläkin asuu paljon työttömiä jo valmiiksi. Jos kunnon mielenosoitus järjestetään, voin tulla. Vaikka kaukana asunkin. Itse en osaisi moista järjestää tai alulle laittaa. Olen kyllä opiskelija, mutta aiemmin työtön.
Suuri osa Helsingin työttömistä norkoilee Itäkeskuksessa khattia polttelemassa eikä haikaile töihin alkuunkaan.
Sinun kohtalosi määräytyi sillä hetkellä, kun ensimmäinen näkemäsi tiktok-video sattui olemaan rasistin tekemä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Varmasti olisi valtava vaikutus politiikkaan!
No just tämä. Muistan 90-luvun suuren mielenosoituksen. Kävin katsomassa. Siellä porukka uhosi kännissä keskellä päivää. Auttoiko mitään?
Ja kenelle tänä päivänä uhoaisit? Markkinavoimilleko? Hallitus on ihan yhtä lirissä tässä tilanteessa.
Kernaasti lähtisin mutta yksin sinne on turha mennä;) Jos Tampereelle tulee mellakat niin eturivissä olen! Sovitaanko jotain?
mitähän auttaisi ei orpo eikä purra voi muuttua työpaikoiksi. katsoppa peiliin siellä on syyllinen ankeuteesi.
Paljon mukavampaa kiukuta ja uhota netissä. Sen voi tehdä lokoisasti sohvalla lämpimässä kodissa sipsejä syöden.
Nykyään kaikki tapahtuu somessa.
Jos on neljä lasta, saa työmarkkinatuen ja asumistuen ja lapsilisien lisäksi 1200 euroa kk toimeentulotukea pelkästään lapsista. Siihen päälle oma ja ehkä puolison tt tuki 600 euroa per nuppi kk