Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

♥ TOUKOMAMAT PERJANTAI 13. ♥

13.04.2007 |

Tosi noloo jos menikin koodit mönkään :D

Torstain turinat

http://www.vauva-lehti.fi/keskustele/tm.asp?m=10043646&p=1&tmode=1&smod…

Kommentit (46)

Vierailija
21/46 |
13.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mäkin kattoin samaa sitteriä, hyvä maku sulla.. =)

Noilla kun on se mahdollisuuskin että laittavat matkahuollon kautta tulemaan.

Mitäs Laru tykkää kyseisestä mallista?

m

Vierailija
22/46 |
13.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Galluppiin vastailen: Meinaan kestoilla jo sairaalassa tällä kertaa, esikoisen kanssa nimittäin kävi niin että olin jo kotiin hankkinut kestot valmiiksi mutta sairaalassa en niihin jaksanut keskittyä kun olin siis sektiolla vaavin saanut. Hoitajat sanoivat että heillä on kyllä kestoja myös mahdollisuus käyttää sairaalassa. Eli Lohjan sairaalassa on omat harsovaipat tms käytössä jos haluaa joten ei tarvi kotoa niitä tuoda. Eli nyt ajattelin tän vauvan kanssa kokeilla jo sairaalassa.

Kiitokset kaikille paranemistoivotuksille! Kyllä toi poika onneks on virkee ja hyväntuulinen, en ees meinaa saada sitä päikkäreille:)

Voimia kaikille noista sokeriarvojen kanssa taisteleville! Kuulostaa kyllä tosi harmilliselle ja isolle vaivalle:( Onneks ei oo enää montaa kuukautta ja monille ei ees montaa viikkoa jäljellä, vaikka varmasti tuntuu nyt pitkältä ajalta.

Vitsi kun on tylsää täällä sisällä ollessa, vaikka ulkonakin olis aivan ihana ilma! Kyllä mä ajattelin huomenna jo ton pojan viedä ulos asti, nää päiväunet on muuten aivan mahdoton käsite jos ei poika ulkoile! Se tarvii sen väsyttävän parituntisen juoksun tuolla ennen kun sit väsyttää tarpeeks.. Onneks ei oo tosiaan kuumetta joten huomenna jo uskaltaa mennä:)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/46 |
13.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt ehdin pinoilla. Kuppi kahvia ja suklaajäätelö:)

Mua naurattaa täällä vieläkin toi emunainen. Mä näin sut jo junassa istumassa hervottoman beben kanssa:) Mä poksauttelen sunkin puolesta huomenna uutta viikkoa! Nauti Satakunnasta (ah, mun rakas kotiseutu, paljon kivempi kuin tää Turkkunen)! Vai mitä Alpukka?!

Lähettelen täältä jaksuja kaikille vaivaisille, jotka painii sokereiden, hedareiden, väsymyksen tai kipeiden lasten kanssa!! Mulla on itellä ollu vähän höntti olo koko päivän ja salmiakkiakin on menny kiitettävästi. Kamala jano koko ajan ja väsy. Kahvi piristää nyt ainakin hiukan.

Sussun tilannetta tässä kanssa jännään. Ja ens viikolla päästään jo oikeesti onnitteleen ekoja toukolaisia!! Tai niin, huhtimuksuja ne sitten onkin.

Otto viihtyy enemmän tossa vasemmalla puolella. Eipä muuten vieläkään pulpahtanut napa ulos. Istuin kauan kuumassa suihkussa ja se rentoutti hiukan kireetä masunahkaa. Tänään päästään onneks saunaan.

+saunaan illalla

+koirakin tulee reissulta kotiin

+teidän piristävät viestit

+hedelmäsalaattia suuri kulho (tekemistä vaille tosin, tässä keräilen voimia)

+viikonloppu taas edessä

=yllättävän positiivisella mielellä, hyvä minä!

Voimahalaus kaikille!!!

AE 34+6

Vierailija
24/46 |
13.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onpas hyvä olo kun sain vihdosta viimein hoidettua tuon yhden asian, mikä on roikkunut monta kuukautta tuossa odottamassa tekijäänsä. Eli sain ommeltua yhden " pöytäliinan" ja vieläpä onnistui. Aika hyvin tälläiseltä sähläriltä kuin minä. :)

Jaksuja kaikille sokereiden, paineiden, suppareiden ym. kanssa. Täällä myös jännityksellä odotellaan, koskas ne ensimmäiset poksahtelee. Tuntuu niin kovin hassulta, että toisilla se la on jo kovin lähellä kun itsellä viikkoja tuli täyteen vasta 34.

Kävin kuitenkin ostamassa yhdet pienet (56cm) potkarit, vaikka ensin ajattelin, että turhaan kun ne kuitenkin jää heti pieneksi. Nämä kovat supparit pääsiäisenä kuitenkin laittoi toisiin ajatuksiin. Josko sieltä nyt synnytään jo niin taitaa 62cm olla aikas isot.

Omaa napaa: Tänään on ollut taas enemmän jomottelua alaselässä. Ei kuitenkaan sellaista, mitä koko pääsiäisen. Katsotaan nyt mihin se tästä kehittyy, onhan taas viikonloppu edessä. Ja aina tuntuu, että se olo pahenee, kun olis kerrankin aikaa koko perheellä yhdessä. Pitäis varmaan mennä huilaamaan eikä tässä koneella kökkiä. No onneksi sen jälkeen kun sain antibiootit siihen streptokokkiin, meni pahimmat jomotukset ohi. Toivottavasti johtuivat siitä. Tai sitten olen alkanut epäillä, että johtui korvien välistä. Eli kun kuulin siitä bakteerista ja sitten että kohdunsuulla on tapahtunut muutoksia, aloin kuvitella kaikenlaista.

Neuvola ens viikolla ja sitten kuullaan taas missä mennään. Tuntuu, että on mennyt ihan sekaisin noi miten usein on neuvoloita, kun välillä aina ramppaa siellä äippäpolilla. Sokereiden kanssa mennyt ihan hyvin. Paitsi, että tänään aamulla oli sitten vissiin vääränlaista ruisleipää kun heitti sokerit melkein 10. No ei kait se vaarallista ole jos muuten pysyy aisoissa.

Mietityttää vähän tämä vauvan koko. Kun massu tuntuu kovin isolta. Viimeksi äippäpolilla (SatKS) viikko sitten lääkäri sanoi vauvan kasvavan ihan keskikäyrällä. Jäi hieman kyllä mietityttää kun kotona vasta huomasin, että korttiin oli merkitty viikoiksi 34 vaikka oli vasta 32+6. Että tulikohan tuo kokoarviointikin sitten lääkäriltä väärien viikkojen mukaan ja vauva on kuitenkin iso? Miten ne voikin noin sählätä siellä polilla. Ja kuitenkin lääkäri kysyi lasketun ajan ja syötti sen ultrakoneeseen ja siellä kai käyrät näytti ihan normaalia. Mutta testailivat jotain uutta konetta, tiedä sitten... Hirvittää vaan jos kuitenkin on iso vauva. Kokoarvioksi saivat 2470g.

Äh. En muista nyt mitään mitä piti kommentoida. Palaillaan astialle.

-supukka- 34 tasan

Vierailija
25/46 |
13.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Supukalle että ai säkin olet tulossa SatKS:aan! Olenkin miettinyt, että olenko ainut tälläinen aktiivikirjoittelija joka on sinne suuntaamassa! En oo vähään aikaan jaksanut toukojen listaankaan käydä kurkkaamassa, että ketkäs kaikki täältäpäin olikaan....

Tiinatäti tais olla yks? Missäs muuten luuraat?

Vierailija
26/46 |
13.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alpukka, sinnepä sinne. Kunhan ei nyt ihan vielä tarttis lähteä! :)

-supukka-

Vierailija
27/46 |
13.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt on tehty ja maisteltu mokkapaloja! Oliko se Onnipapusen ohje? Kiitos siitä, hyvää tuli. Kunnon kaloripommi vaan.. =)

Makeasta tuli mieleen, että multa myös jaksamisia teille jotka niien sokeriarvojen kans painitte. Kuullostaa kyllä aika tarkalta tuo teidän elämä. Ja tosiaan kun on sitte huoli siitä vauvasta.. Halaus teille, oikee ryhmähali! =D

Supukka: mulla oli ekasta tosi iso maha. Siis melkee kaikki kyseli että onko siellä kaks ja jotku jopa epäili kolmosia.. =) Silti syntyi poika, joka paino 3360g. Ihan siis tavallisen kokoinen. Mutta jos kovasti huolettaa niin kysele ens kerralla neuvolas tms. noista viikoista jotka oli väärin merkitty..

Meidän ukot ne lähti pilkille ja makkaraa paistamaan. Ihana olla yksin kotona! Onko muuten teistä kukaan muu sellainen että tarvii sitä omaa aikaa edelleen aika vahvasti vaikka äiti onkin? Mä oon aina ollut sellainen että viihdyn tosi hyvin myös yksin ja rakastan rauhaa. Mun oli aluksi vaikee hyväksyä sitä, ettei äitiys mua tässä asiassa muuttanutkaan.

Nyt sohvalle, jos vaikka nukkus.. Tai kattos telkkaria.. Tai lukis.. Ihan sama kuhan on rauha talossa! =)

m taaaaaas

Vierailija
28/46 |
13.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mullakin alkanu päivä paremmin kuin eilen. Ihan kävin kaupungilla ostaas kummitytölle synttärilahjan. Tosin oli aika rankkaa jo se pari tuntinen ja huomenna ois miehen kans tarkotus lähtee shoppaileen viimesiä tavaroita vaavelille ja itelle imetysliiviä ja T-paitaa. Kuinkahan sitä jaksaa.?.

ALMAEINO: Onnea äippäloman alkamisesta! Mullahan meni työpaikka jo lokakuus=pitkäveteistä. Mutta rahaa alan nyt saamaan eli pitäs olla tän kuun lopus tilillä (tää siis eri systeemi kuin suomes, saan nyt 4kk palkkaa ja sen jälkeen lastenhoitorahaa) Niin ja siitä 0-kaljasta, maistuu mullekin välillä, varsinki jos haluan jotain vähän hapokasta, kun en tän mahan takia uskalla juoda limsoja tai vesiä, niis tosi paljo happoja. Niin ja auttaa muutes ummetukseen:)

EMUNAINEN: Me voidaan tosiaan Almiksen kans hehkuttaa huomenna uusia lukuja sunkin puolesta!

SUPUKKA: En tiä miten tarkkoja noi arviot on. Mä olin ultras vko 31+ ja sillon pää kokoa 30+2, reisi 30+5 ja maha 32+5. Yleensähän noi arviot on aina +/- 1vko. Meillä tosin noi suhteet on koko raskauden ollu samanlaisia eli joku isomahanen sieltä varmaan tulee;) Ei vaan ite ollaan molemmat lyhytjalkasia, pienipäisiä ja pitkäselkäsiä niin eiköhän tuossa jotain geneettistäkin voi olla. No nää omia päätelmiä.

Vauvan asennosta:lempiasento on takamus vasemmalla ja jalat tulee oikeasta kyljestä. Harvoin kääntyy hetkeksi toiselle puolelle ja sit nopeesti taas takasi. Välillä jalat lipsahtaa, siä on liukasta potkia. Onko muut huomannu samaa?

Huuheli 34+6

Vierailija
29/46 |
13.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olipas se kivan näkönen sitteri. Olen nähnyt aiemmin tuon saman mallin, mutta en noin nätin värisenä. Kiitos kovasti vinkistä. Nyt täytyy ihan tosissaan miettiä, että jos tilaisi ton. Suurkiitos!

Voimia Murmelille ja Emunaiselle ja olikos muita sokerien kanssa kamppailevia. Halaus täältä teille molemmille.

Mä mietin että poikkeisinko tänään tonne uuteen Lastentarvike myymälään Tammistoon. Se on aika meidän lähellä ja ilmeisesti siis tänään ekaa päivää auki. Jos siellä olisi vaikka jotain tarjouksia.

Nyt täytyy lähteä hakemaan poitsu tarhasta. Katsotaan olenko tänään liian aikasin vai liian myöhään hakemassa, vaikka joka päivä menen suunnilleen samaan aikaan. Yleensä olen nimittäin pojan mielestä liian aikasin ja kivat leikit jää kesken. En vaan kehtaa hakea yhtään myöhemmin, kun tädit tietää, että olen kotona saikulla :)

Laru rv 33+2

Vierailija
30/46 |
13.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hitsit ku väsyttää vaan.. Taitaa olla hb laskussa kun tuntuu taas niin toivottomalta väsymykseltä. En ole syöny rautalääkkeitäkään varmaan kuukauteen... Oma vika.

MAHAN ASENNOSTA: MUlla kans pylly vispaa välillä vasemmalla ja välillä oikealla ja välillä se työnyy tosta keskeltä:) Ihan oli samaa kun vielä istuskeli tuolla. Tänään onkin ollut oikea elämän ihanuus päivä vauvalla kun on riekkunut niin kamalasti.

Miitu kyseli OMASTA RAUHASTA: Kyllä mä ainakin tarviin omaa rauhaa ja mahdollisimman paljon:) Illalla yritän siitä nauttia ainakin jonkin verran kun lapsoset menee nukkumaan. Ja nykyään aika useesti viedään lapset muutamaks tunniks hoitoon että saadaan rauhassa käydä vaikka jossain. Kyllä huomaa kun olen vaikka 2 vk ollut putkeen lasten kanssa ilman mitään taukoa että rupee mammalla takomaan päässä... Onneks se korjaantuu aika pienellä. Täytyy vaan jotenkins aada lapset jossain vaiheessa suht samaan rytmiin niinhelpottuu elämä... Siis vauva ja kaksoset.

Muuten täällä kaikki hyvin. Ei supista,eikä närästä ja olo on väsymystä lukuunottamatta ihan hyvä.

Eipä tässä nyt muuta tule mieleen, tylsä olen...

martina 36+4 ja 2x2v10kk

Vierailija
31/46 |
13.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käytiin miehen kanssa kaupungilla ja se osti mulle kengät! Ihanat mustat balleriinat, joilla kelpaa pukata kesällä vaunuja pitkin Hämeenkatua. Tulin niin iloiseksi, että istuin kotona sohvalla uudet popot jalassa enkä malttanut millään luopua niistä. Miten niin materialisti? ;D

SUPUKAlle piti kommentoida pikaisesti: Kyllä tuo painoarvio ainakin lukemani perusteella tuntuu hiukan kookkaalta, jos sulla on menossa rv 33. Mutta toisaalta, kaikkihan vauvat ovat yksilöitä ja kasvavat eri tahdissa. Jos asia vaivaa, soita ja varmista lääkäriltä. Mahan iso kokohan ei välttämättä kerro vauvan koosta. Siihen vaikuttaa lapsiveden määrä, kohdun asento, sun selän ja kropan rakenne jne.

Jaahas, ruoka on valmista,

palataan..

Jansku 35+6

Vierailija
32/46 |
13.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Synnytysaika on sitten sovittu vapuksi EMUNAINEN!! Jaksuja sokereiden kanssa taisteluun ja mukavaa viikonloppua=D

Jaksuja myös muille sokereiden, verenpaineen, supistusten, kipeiden lasten, väsymyksen yms. kanssa painiskeleville:(

Meillä alkoi pikkuisella nenä vuotaa ja on nyt kiukkuinen kuin ampiainen, kun nenä alkaa jo olemaan jatkuvasta niistämisestä kipeä. Toivottavasti ei mene korviin...

Olin sitten Naikkarilla aamupäivän ja täytyy sanoa, että sattui todella mukava naislääkäri ja kätilö! Ultralla katsottiin ensin vauvaa ja olikin sitten täydellisessä perätilassa, eikä niinkään poikittain kuten olin kuvitellut. Kokoarvioksi sain 3200 g eli alakäyrillä mentäisiin (vatsa taas kulkee omia polkujaan yläkäyrän yläpuolella). Ensin otettiin puoli tuntia käyrää ja sain supistuksia ehkäisevän piikin. Lääkäri sitten käänsi vauvan oikeinpäin ja samalla kätilö koko ajan tarkkaili ultralla sydänääniä. Kääntäminen tuntui vähän ikävältä, muttei varsinaisesti kuitenkaan sattunut ja kuulemma vauva kääntyi aika helposti. Sitten otettiin vielä toinen puoli tuntia käyrää. Käynnin tuloksena voin nyt sitten " levollisin mielin" odotella normaalia alatiesynnytystä. 10-15% käännetyistä vauvoista kuulemma kääntyy takaisin perätilaan ja mikäli näin käy, mietitään sitten sektiota/perätilan synnyttämistä. Jos näin käy, niin taidan valita kuitenkin sektion (kuulemma perätilassa äidille annetaan valinnanvapaus asiassa). Kohdunsuulla ei ollut tapahtunut mitään ja kanavaakin oli reilusti jäljellä, en kyllä odottanutkaan, kun ei varsinaisia (kipeitä) supistuksia ole ollut ja mulla noi ennakoivat ei ilmeisesti saa mitään aikaiseksi.

Neuvolaan soittelin viime viikon verikokeiden tuloksista ja hemppa oli laskenut 105:teen. Pakko yrittää muistaa syödä rautaa vähän useammin kuin kerran kolmessa viikossa:) Mulla on nyt sitten neuvola tästä lähin kerran viikossa, Helsingissä ei kai ensi- ja uudelleensynnyttäjiä mitenkään erotella toisistaan.

Nyt tarttee jatkaa siivousta, en kyllä millään jaksais järjestää yhtään syntymäpäiviä sunnuntaina, mutta kaipa se vaan on pakko.

+vauva on rt:ssä

+vauveli ei oo " liian" iso

+on viikonloppu

Kolmeplusyks kera 11v:n, pian 10v:n, 2,5v:n ja 37+2 (joka oli edelleen poika ultran mukaan)

Vierailija
33/46 |
13.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pikaisesti yritän, poika katselee pikkukakkosta...

Laru; Muakin rupes himottaan tuo ompunvihreä-sininen sitteri, voih kun olis rahaa ostaa uus. Vanha on ihan tyhmä :(

Joku oli tehnyt mokkapaloja, kiva että tykkäsitte! Musta ne on parempia seuraavana päivänä, ja kaloripommeja tosiaan! Vie kyllä takuulla makeannälän :)

Samaan hengenvetoon pahoittelut ja jaksut sokrujen kanssa painijoille!! * Lohtu hali*

kolmeplusyks; Onnittelut onnistuneesta käännöksestä! Toivotaan, että pysyykin oikeassa asennossa :)

Onkos täällä enään ketään, jonka vauva on PT:ssä? Jos on, niin toivotaan, että kääntyvät vielä tai mahdollinen käännösyritys onnistuu :)

Jeps, minä rupean valmistautumaan saunaan, oikein mukavaa perjantainjatkoa kaikille!

Janskulle onnittelut uusista ballerinoista, mäkin haluan...

taas OP sekä maha

p.s täällä närästää ihan pirusti, oli ihan höpöhöpö puheita ne terkkarin lupailut sen loppumisesta kun vauva laskeutuu :( Tämän alemmaksi vauva ei enään pääse tulematta ulos...

Vierailija
34/46 |
13.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä myös jo kovasti odotan muutaman päivän visiittiä Satakunnan keskussairaalaan! On tullut jo perinteeksi käydä joka toinen kevät :) Taitaa tämä kerta kyllä jäädä viimeiseksi (vannomatta paras).

Olen ihan koukkuuntunut tähän pinoon ja nytkin oli pakko tulla tarkistamaan, josko Sussu olisi jakaantumassa. Enpä tullut hullua hurskaammaksi...

Charme 33+5

Vierailija
35/46 |
13.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

On ollu ihan laiskimus olo, oon lukenu joka päivä täälä jutut ja vielä moneen kertaan, mut en oo jaksanu tai muka ehtiny kirjottaa. Täälä tuntuu olevan monenlaista murhetta ja huolta joillakin, jaksamisia teille.

Vauvan asennosta ollut puhetta. Täälä meijän tyllerö on pylly vasemmalla ja jalat oikealla puolen. Vauva usein puskee pyllyään niin pitkälle, että mahaan sattuu..siitäpä keksittiin antaa vauvalle " työnimeks" Phyllis :)

Viime yönä oli häpyluu hirveen kipee ja tänäänkin vähän jomotellu. Menkkamaista kipuiluakin oli, mut ei liittyny supistuksiin. Kävely on muuttunu ihan vaappumiseks, näytän varmaan ihan ankalta kun kuljen pitkin katuja tuola :-/

Nyt täytyy mennä jatkaan ruuan laittoa, lohkoperunoita ja lihapataa tulossa, nam ja sit illalla saunaan..ihanaa!

Viikonloppuja kaikille lyllertäjille

äite rv 36+3

Vierailija
36/46 |
13.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heips!

Onnittelut Kolmeplusyks:lle onnistuneestä käännöksestä. Kiitos kovasti kun kirjoitit ko. toimenpiteestä. Missä sun istukkas sijaitsee??? Meillä oli vaavi perätilassa tiistaina. Etsitiin sydänääniä alhaalta, kun " potkut" tuntuivat ylhäällä oikealla. Mulla tuli paha olokin siinä jahdissa ja jouduttiin pitämään taukoa. Toisella yrityksellä sit terkkari tajusi, että vaavi onkin perätilassa ja jalka on " nyrkkeilevä käsi" . Joten ens ma on uus neuvola ja jos ei oo kääntynyt, tulee lähete ultraan ja sitä rataa.

Mutta, mutta. Tietääkö kukaan yritetäänkö ulkokäännöstä, jos istukka on edessä??? En haluais leikkausta pitkän sairaalassaoloajan ja hitaan toipumisen vuoksi. Mutta vaavin terveys menee kaiken edelle!!! Perätilasynnytys jännittää just kaikkien riskien takia...ettei tulis hapenpuutosta tms. Kiitos jos joku osaa vastata. PItäiskö tuolta yleiseltä puoleltakin huhuilla. Hmmm.

Muuten ihan hyvä fiilis. Viikonloppu edessä, aurinkoa ja lämpöä luvassa ja mulla ei sit kuitenkaan ollut pissatulehdusta eikä streptokokkia. Joten siltäkin osin kivasti.

Tsemppiä kaikille vaappuville kanssasisarille! Kyllä se toukokuu tulee! Yes! Mutta taitaa Sussu olla jo laitoksella, kun ei ole mitään kuulunut!!!

Mama2006 rv34+2

Vierailija
37/46 |
13.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Piipero riehu ja kielloista huolimatta sattui vahinko: pukkas mua mahaan just vauvan pyllyn kohdalle :( Nyt sitten seuraillu pari tuntia liikkeitä ja suppareita, vaisua on. Vauvan takapuoli ei enää pönkää omalla paikallaan. Kummallista napsetta kuuluu mahasta, ei oo ennen ollut.

Nyt otan oikeen rauhallisen session ja tarkkailen liikkeitä. En oikeen tiedä mitä tehdä :( Harmittaa piiperonkin puolesta kun hänkin säikähti itkuani.

Vaan nyt taas makoilemaan.

Vierailija
38/46 |
13.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

sillä ei kait ole mitään väliä missä se istukka on. Mulla on etuseinämässä ja silti olisivat yrittäneet käännöstä jos vauva ei olis tajunnu sitä itse tehdä edellisenä yönä.

Ihana 3+1 ku kerroit niin rauhassa tosta käännöksestä, mäkun olin ihan hysteerinen kun sinne jouduin, ja siis turhaan olin kun olikin kääntyny. Munkin olis pitäny vaan päästä ultraan ihan muuten vaan, niin etten olis tienny pt:stä mitään niin ei olis tarvinnu stressata turhasta. Ja kun sulla meni noin hyvin ja helposti. Ei supiteluita eikä muutakaan hengenvaaraa:)

Täällä olen haravoinut hulluna ja muutaman kipeähkön supistuksen sain aikaiseksi sillä.. No eipä tässä mikään kiire, ens viikolla alkaa vasta rutistukset:)

Muksut on saunassa isänsä ja vaarinsa kanssa ja nyt onihanasti se puoltuntia omaa aikaa.....

Ainiin, onks jollain sellaista että kun nousee ylös, varsinkin kun nousee nopeasti niin tulee sellainen järkyttävä polte mahaan,s iis alamahaan.. Mulla tulee sellaisia ja en tosiaankaan tiiä mitähän ihmettä.. Ihan kuin joku polttaisi tupakalla ihoa tai jotain sellaista... Tekee tosi häijyä kyllä!

martina 36+4

Vierailija
39/46 |
13.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

hmmm onkohan nyt niin et SUSSU on synnärillä kun ei oo mitään kuulunut...?hui että...kyllä jännittää tuleeko vauvauutisia muutaman päivän päästä;)

MAMA2006 toivottavasti vauva kääntyy ite pää alas päin tai sitten onnistuu kääntäminen. muuta en osaakkaan sanoa,ei mitään hajua noista käännösyritysasioista yms. et tsemppiä joka tapauksessa ja toivotaan et vauva kääntyy:)

ja jos muita perätilassa olevia löytyy niin toivottavasti kääntyilevät vauvat pikkuhiljaa oikeeseen asentoon;)

MOKKAPALA sentään...kyllä ihan vesi kielellä luen teidän mokkapalaherkutteluja:P en oo jaksanu yrittää ees alkaa tekemään vaikka ne olis niin hyviä!!!!!

JANSKUL täälä myös yksi kateudesta vihreä sun uusille balleriinoille:) kiva juttu et näin perjantain kunniaks sait sellaset=) haluan kans!!oon jo kauan haaveillut balleriinoista...aina kuvastoistakin niitä ihailen ja saati kaupoissa missä kenkiä niin osuu balleriinat silmään!! oih kyllä mäkin ne vielä hommaan kesään mennessä;)

KOLMEPLUSYKS onnea kovasti et kääntö onnistui ja nyt vaan peukut pystyyn et vauva pysyy RT:ssä!!!

( 0 ) oma napa näyttää varmaan tollaselta! kiristää ihan mahottomasti ja tuntuu et maha repee justiinsa:( ja tää painava ahistava olo saa mielen niin ärsyyntyneeks et huoh!! sainpas sitte miehenki hermostumaan tällä valittamisellani!tää päivä on tuntunut vaan niin erikoisen raskaalta...ja tässä on nyt parin päivän ajan alkanut vaivaamaan jalat!!mun jalat on aivan rikkipoikkikipeät....siis varmaan tää paino alkaa jo tuntua jaloissa kun ihan jalkapohjat kipeenä ja kävely ottaa jalkoihin!saiski vaan maata löhötä sängyssä,mut ei!! varmaan pikkasen turvotustakin noissa jaloissa ku niin ihme kiree tunne:( kyllä tässä alkaa väkisinki viikkoja laskemaan ku alkaa voimat olla aivan lopussa! enpä olis het arvannut että tää odotus näin rankkaa olis toisen lapsen kohdalla.....kamalaa kun tuo poikakin saa kärsiä kiukkusesta ja huonovointisesta lyllertäjä äidistä:( noo onneks tässä ei oo kauan kuitenkaan;) toukokuu lähestyy ja minä lähen tästä raahautumaan kohti suihkua ja lopetan tän valituksen!!

ainakin yhden plussankin saan nyt aikaseks;

+omaa aikaa,poika nukkuu ja mies meni veljensä luo:D

toymama

Vierailija
40/46 |
13.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

MAMA 2006: ulkokäännöstä harvemmin tehdään jos istukka on etuseinässä. En tiedä onko siihen mitään ehdotonta vasta-aihetta, mutta käytännössä niin kuitenkin on. Ja muutenkin on aika tarkkaa milloin yritetään kääntää, esim. kohtu ei saa ollla kovin supistusherkkä, lapsivettä pitää olla riittävästi, äiti ei saa olla liian lihava että lääkäri tuntee hyvin mitä on tekemässsä, käyrän pitää olla ok jne. Mutta yleensä ne onnistuu hyvin sillo kun tehdään, voi toki vaavi kääntyä uudelleen.

Mulla ittellä on vähän sama tilanne, nyt vauveli on oikeinpäin mutta heittää kuperkeikkaa jatkuvasti ja mua vähän mietityttää että mihin asentoon päättää asettua. Mullakin on istukka etuseinässä ja sektio hirvittää vielä enemmän. Ja kun mulla on jo yks vauva jäänyt hartioista kiinni, niin kovin isoa ei voi ees perätilassa lähteä kokeilemaan. No, onhan tässä vielä aikaa. Toivotaan että vauvelit ymmärtäs kääntyä ja pysyä RT:ssä!

pulmu 34+1