♥ TOUKOMAMAT PERJANTAI 13. ♥
Tosi noloo jos menikin koodit mönkään :D
Torstain turinat
http://www.vauva-lehti.fi/keskustele/tm.asp?m=10043646&p=1&tmode=1&smod…
Kommentit (46)
Mun maha oli vaaleja ennen oikealla, mutta vaihtoi vaalien jälkeen vasemmalle. Nyt on selkeä keskusta ja ylemmäs ei enää juuri pääse. Miehen painoarvio oli juuri viisi voipakettia :-)
Eilen otin taas sarjan sokerimittauksia. Ei ole insuliinintuotantoni kunnossa, arvot on yli ohjearvojen. Eniten raivostuttaa, etten voi syödä ohjeitten mukaan. Vedän neljä ruisleipäpalaa keiton kanssa, jos siltä tuntuu. Jos on syömättä tai syö liian vähän, niin aggressiot nousevat heti, vaikka sokeriarvot eivät olisikaan liian alhaiset. Niin ja jos siippa on ostanut käpykakkua, niin syön kyllä osani. Iltapala ja syöminen klo 18 jälkeen on pahasta, joten olen sitten lopettanut siihen. Paino ei viime aikoina ole juuri noussut.
Noh, katsotaan maanantaina äippäpolilla, miten pimun käy. Kamalaa, jos ottavat sisään sairaalaan. Laittavat sen rannekkeen, joka on kuin käsirauta ja sitä rataa...
Mutta, olen jo tunnin ollut hereillä, enkä ole syönyt aamupalaa! Ihanuus. Mitähän sitä mussuttaisi. Mysliä ja jukurttia, leipää ja kahvia. Sitä lihaakin kai pitäisi proteiinien vuoksi syödä. Ja raudan.
Mutta aurinkoista perjantaita ja turvallista menoa
Minna rv33+5
Sain itseni kerrankin näin ylös sängystä! Tuli nukuttua yö hyvin enkä jäänyt valvomaan miehen noustua töihin. Tällä viikolla muina päivinä tullut pyörittyä melk. 2h sängyssä ennen kun on taas nukahtanut.. Mutta nyt siis onnistuin jatkamaan heti uniani!
Möhömaha ja vernerimaija ainakin saavat nyyttinsä ensi viikolla! Ihanaa! Eikä varmasti luku jää kahteen vauvaan.. Sussukin taitaa olla viimeistään ensiviikolla " valmista kauraa" ..Ja entäs onnipapunen? Ei sullakaan varmaan kauaa enää mene!!!
( . ) ei mitään kummempia. Eilen illalla supisteli muutamia kertoja, muttei kivuliaasti. Vaan sellasta " menkkakipuilua" . Aamulla kun nousin piti saman tien rynnätä vessaan kun oli maha niin löysällä. Mutta sekin tais johtua vaan eilisista lakritsoista joita ahmin ;) eikä siis lähestyvästä synnytyksestä!
Mäkään en enää halua sopia mitään kummempia menoja mhinkään. Haluaa vaan olla kotona ja omissa oloissaan. Niin on ajatukset vaan vauvassa. Eilen tosin olin kaverin kanssa kahvilla ja kyllä tuntui että on vaikeaa keksiä juteltavaa jostain muusta kuin vauvasta ja synnytyksestä... Ja sitten kun kaverit on sinkkuja lapsettomia niin haluis ne kai jostain muustakin jutella (vaikka tosi kiinnostuneita aina onkin olleet synnytyksestä ym)
Nyt syömään aamupalaa!
-Alpukka rv36+5 &" Pinsku" 1v6kk
Oli sillä mun pojalla sitten korvatulehdus toisessa korvassa ja ummetusta. Varmaan toi ummetus pariviikkosen kurkunpääntulehduksen seurausta kun ei syönyt moneen päivään melkein mitään.. Meillä meni taas koko eilinen päivä lääkärissä odottaessa, ensin lähdettiin mehiläiseen jossa oli aika 11.30 ja sieltä saatiin lähete Jorviin taas kun lääkäri luuli että pojalla on suolitukos! Yritin kyllä sanoa ettei voi olla kun eihän se tuossa olis ihan normaalina ja nauravaisena!! Menin siis vaan mehiläiseen tarkistuttamaan korvat + muut yleiset jutut. korvissa tää lääkäri ei nähnyt mitään. Sitten Jorvissa ihmettelivät miksi oli lähetetty sinne kun poika vaikuttaa ihan normaalilta. Laittoivat sitten removaksia korviin ja tutkivat kunnolla ja tulehdushan siellä oli! Ja ottivat varmuuden vuoksi kuvat suolistosta ja ne oli ihan täynnä tavaraa.. Eli saatiin antib kuuri sekä Pariksi päiväksi neuvoi antaa pojalle Levolacia sekä kuitupitoista ruokavaliota. Jorvissa me odotettiin 5 tuntia yhteensä! Eli Lähdettiin kotoa 11 maissa aamulla ja oltiin Kotona klo 19 aikoihin illalla.. Ja kaikki olis voinu hoitaa siellä mehiläisessä jos olis ollu pätevä lääkäri siellä:(
Omaan napaan ei kummempia, vaavi vaan menee masussa hyrrää ja välillä hengailee vasemmalla puolella ja välillä oikeella. Ja pää on välillä ylhäällä ja välillä taas alhaalla.
No tänään tuli sitten kotipäivä että saadaan toi poika parantumaan. Tästä tuli nyt tällainen valitusteksti, sori..
t:minnis80 rv 33+2
Yö taas pärjätty joten kuten. Illalla alkoi kuuden aikoihin tulla säännöllisesti supisteluja ja vähän rupesin jo huolestumaan että lähdetäänkö vai ei synnärille.
Menin sänkyyn lämpimän kaurapussin kanssa ja yön aikana supistelut hieman rauhoittuivat. Nyt kun nousin ylös niin heti tuli ensimmäinen supistus tänään ja vessareissujen jälkeen yöllä tuli myös aina supisteluja. Olisi pakko saada vaan rauhoituttua ja oltua sinne ensiviikonperjantaihin joilloin vauva leikataan. Erikoislääkäri silloin leikkaamassa. Ei huvittaisi mennä päivystyslääkärille leikeltäväksi. )=
Nyt olisi jo vihdoin pakattava sairaalalaukku. Eilen oli jo niin lähellä lähtö ja rupesin vasta eilen miettimään että nyt se on tehtävä ja siinä supistelujen aikana ei kyllä huvittanut laukkuja ruveta pakkaamaan.
Mitä olette laittaneet sairaalalaukkuun mukaan synnärille?
Nyt olisi aloitettava jo syömään ettei tule pahaolo.
Täällä on taas simmoinen hässäkkä kun aamulla mies heräsi lasten kanssa ja itse sain nukuttua ja lapset pomppivat päälläni. saa kyllä aika varovainen olla ettei tule potkuja vatsaan. Loppuraskaudessa kun istukastakaan ei enää tiedä niin varmaksi että kuinka hyvässä kunnossa on.
-eilisten supistelujen myötä vatsa jäänyt ihan kipeäksi ja vatsanahkat särkevät.
-Väsyttää
-pelottaa että joutuis jo lähtemään synnärille
-lepsenvahtimme on kipeänä jos nyt tulis sairaalaan lähtö
-pelko vauvan syntymästä jos keuhkot eivät olekkaan vielä valmiit
+ihana ilma
+lapset rupeavat jo olemaan terveitä
+vauva liikkuu hyvin
+mies kotona vielä muutaman tunnin
hyvää perjantaipäivää!!!!
möhömaha2006 37+1
Vaikka onkin 13. päivä...
Minnis; pikaista paranemista pojallesi! Täälläkin mennyt usko Mehiläisen lekureihin, meilläkin käytiin juuri korvien takia siellä ja eikä se ukko mitään löytänyt, oli muutenkin tosi epäpätevän olonen :( Pojan flunssa jatkui vaan ja pari viikkoa tuosta käynnistä mentiin uudelleen lääkäriin, lekuri sanoi, että korvatulehdus ollut, mutta alkanut paranemaan itsekseen!!! Voi toista, joutunut ihan turhaa kärsimään :(
Onneksi saitte selville sairauden laadun ja lääkkeet siihen.
Alpukka; Tuskin täällä ihan heti lähtöä tulee, pieniä supisteluita ollut ja alapään vihlomisia, mutta tuskin tästä nyt ekana lähdetään SVO:lle :)
Ukolle sanoinkin, että viikon 37 jälkeen otetaankin sitten kaikki ÄSSÄT käyttöön, varsinkin se sauna :) Vauva on jo niin alhalla, ettei noista petipuuhista kyllä tule mitään muuta kuin paikat todella kipeiksi :(
Esikoisenhan synnytys lähti käyntiin ahkeran saunomisen seurauksena, miedot löylyt ja siellähän minä sitten makasin ja nautin lämmöstä.
Murmeli oli kotiutettu, jaksuja sinne ja paljon positiivisia ajatuksia! :)
Aiha oli saanut hyviä uutisia, kiva, että joku homma sentään pelaa :)
Ihanaa, pian saadaan vauvauutisia!!! Mäkin haluan oman nyytin kainaloon!! Vaikka onhan mulla tuo esikoinen joka on kova poika halaan ja pussaan, saa edes vähän hellyyttä :)
Ukko ei sitä juuri ole osoittanut, kyselee ainoastaan supisteleeko? Ja miksi huokailen, sattuuko? No tämmöistähän tämä loppuaika on...
Nyt alkaa rönsyilemään tämä viesti taas liikaa, joten lopettelen.
Oikein aurinkoista ja lämmintä viikonlopun alkua kaikille!! :)
OP, Käpy 36+3 ja " Iivari" 1v7kk
p.s Mokkapalat oli aikas hyviä ;)
Jokohan on yöllä tullut jollain lähtö? Sitähän se pitää heti aamusta tulla kattomaan.. =)
Möhömaha: meidän poika on syntynyt 38+0. Jonkin verran oli ongelmia, mutta niistä nyt ei tiietä varmasti mistä johtu. Mutta keltasuuden vuoksi oltiin siis viikko laitoksella. Mutta viikot on mielestäni tuolloin jo hyvät, martina kirjottikin että se on jo täysaikainen. Eikös se laskettu aika ole se +/- 2 viikkoa? Älä ole siitä huolissasi..
Ja huuhteluaineesta. Itse ainakin käytän, mutta hajusteetonta.
martina: mulla neuvola kans vielä kahen viikon välein. Ensi viikon jälkeen (silloin mulla 37+), on sitten jo viikon välein.
Ja vauva ei ollu viimeks ainakaa kiinnittyny vielä, esikoisesta en kyllä edes muista..
Minnis: no jopas teillä oli reissu! Eikös se mehiläinen ole yksityinen? Aika jännä, ei sielläkään aina saa sitä parasta palvelua.. Mutta tärkeintä että syyt löyty, miksi lapsella huono olla.
Eilinen Kärppämatsi päättyi siis juuri niin kuin pitikin! Olipas kyllä jännät paikat. Esikoinen oli ihan hassu, se ei oikein tajunnu että mitä minä kiljun ja taputan mutta kovasti se oli menossa mukana.. Kysyin että mullekko sä naurat niin sano että joo.. =)
Illalla sit taas unet oli hukassa. Oli tähän asti surkein olo.. Jotenki vauva paino niin mahaa, että kipeetä välillä kävi. Mutta sitten taas ku nukahin niin oon kyllä ollu ihan taju kankaalla.
Pitääpä alkaa aamupalalle ja sitten miettimään et mitä tänään touhuas (siis muuta kun kävis täällä lukemassa teidän juttuja.. =))..
Plussat
+ miehen vapaa viikonloppu
+ perjantai (vaikka onkin 13.)
miitu rv 36+5
Mulla siellä on tällähetkellä:
Hammasharja
hammastahna
kestoliivinsuojuksia
parit imetysliivit
yösuojia ( lähinnä kotiintuloa varten )
kamera
pattereita
hiuslenkkejä
shamppoo
hoitoaine
suihkugeeli
pari paria sukkia
Oma vehnäpussi
Lisäksi pitäsi laittaa vielä;
Laturi
mp-3 soitin tai puhelimen kuulokkeet, pystyn keskittymään suppareihin paremmin, kun on hyvää musaa tarjolla :)
Gallup kestoilijoille;
Te jotka aiotte kestoja vauvalla käyttää, otatteko käyttöön jo sairaalassa?
Omat kotiutumisvaatteet laitan vauvan vaatteiden kanssa samaan pinoon, niin ukko tuo ne sitten hakiessaan meidät kotiin.
Muuten kuljen sairaalan kaavuissa ja verkkokalsareissa, sekä ainakin pari ekaa päivää sairaalan vaipoissa.
taas OP
Kirjoittelen ensin sulle pikaisesti, kun pitäs olla jo muualla. Noista verenpaineista. Mähän olen kärsinyt noista alhaisista verenpaineista tässä nyt jonkin aikaan ja ollut osastolla tarkkailussakin. Mulla ultrattiin myös sydän sisätautiosastolla ja neurologi tarkasti muuten. Vauva voi mainiosti, vaikka äiti pyörtyileekin. Eli sulle siitä on enemmän hankaluuksia. Eikä sille oikeen muuta voi, kun ottaa vaan tosi rauhallisesti, käydä istuen suihkussa ja nousta hitaasti ja hallitusti. Lisäks mun täytyy välttää rasitusta eli ei lenkkeilyä. Enkä saa ajaa autolla. Suolaa saa lisätä ruokavalioon, kitata kahvia ja namustella salmiakkia. Tsemppiä! Ja ota iisisti.
Ai niin, jos sulla pyörrytyksen myötä tulee sellanen olo, että voimat loppuu, niin mene polille näytille. Mies ei saanut mua yksin lattialta, joten mä pääsin piipaa-autolla. Mulla on alhaisimmillaan ollu alapaine 30 tietämissä. Nyt kun oon ollu kotona ja ottanut elämän iisisti, on olo jo parempi, mutta kostautuu heti esim. jos intoudun rehkimään.
Mulla alkaa oikeesti menkat kohta :) Tuntuu niinkuin vatsa olisi munasarjoja myöten täynnä vauvaa. Sängyssä kääntyily tekee välillä tosi kipeää ja minä pelkään, että no ni kaverilta napsahtaa masussa jalkapoikki tai se ruhjoutuu. Voisikohan joku kertoa minulle miten väärässä olen tuossa asiassa.
Minra kuuleppas kuule. Tässä raportti minun sokerihommasta nyt.
Insuliinit alkoi yli kuukausi sitten,sokerit olivat koko ajan koholla silti kolmisen viikkoa, sitten aloitettiin pitkävaikutteinen. Ateriainsuliinia meni 28 yksikköä joka kauhistutti sairaalahenkilökuntaa. Sokerit alkoivat sahaamaan ylös ja alas..tämä on sitten jo vaaraksi lapselle.
Syöminen...pohdin viikon sairaalareissun aikana, että minä yritin tehdä niinkuin sanottiin ohjeiksi..välillä oli kyllä liian isoja hiilihydraattiannoksia..mutta yritin ja petyin ja yritin ja petyin..kun tulin pois sairaalasta jossa arvot olivat olleet jo mainioita sain huomata, että kotona ne taas kipuaa kattoon ja laskee sitten varsin rivakasti 2.5 h tunnin kuluttua syömisestä. Ruuassa ei ole nyt eroa sairaalasafkaan muuta kuin maussa. tadaa..sen lisäksi, että joudun olemaan todella tiukalla ruokavaliolla jota tosin sairaalassa sain hieman löystyttää, havaitsin että jösses kun pitää tunnilleen syödä oikeaan aikaan tai alkaa hullunlehmäntautikohtaus lähestyä...eli hypo
Tämä on ihan persiistä. Olen naitettu jääkaapille. Huoleton elo on kyllä nyt tältä erää ohitse kun ..minua ituttaa, etten voi vain lähteä kaupungille vaan pitää miettiä tarkkaan hyporiski ja toimintasuunnitelma. Nytkin tuntuu, että mitenkähän tässä kun pitäisi parissa paikassa käydä ja sitten rientää syömään ja ..tuloo ressi.
Että älä syö käpykakkua. Eläkä ahda 4 leipää. Tilanteesi on varmasti erilainen..jokaiden dippitapaus on. Mutta yritä tukea elimistöäsi ja paljon tsemppiä siihen.. minä ymmärrän miten rasittavan ärsyttävä tuo tilanteesi on. Kannattaa touhata jotain ruuan päälle..se laskee yllättävän paljon arvoja.
Mutta, että mua sapettaa ja pelottaa koko homman vaikeus. Hoitaja sanoi, että olen aika herkkä ja reagoin sokereillani kurjiin oloihini. Niin liian herkät sokerit...Ei tämä kaikilla ole tälläista..ja onhan se jo todettu että ei tämä ole tavanomainen gestaatiodiabetes vaan muistuttaa lähinnä ykköstä.
vali vali...
Mitenkähän emunaisella pyyhkii.
Kyllä äiti :-) Sen verran sun kuulumisia on lukenutkin, että yritän vielä viimeistä ryhtiliikettä ennen maanantain äippäpolia. Hain neuloja neuvolasta lisää. Hakaneulalla sattuu ja neuvolatäti sanoinkin, että voi saada verenmyrkytyksen.
Mutta että kaalia ostin ja puuroa syön ja kellon (pakko kai) kanssa.
Luulen meneväni nyt maataloustöihin.. se että maajussit olisivat aikaisia on kukkua meidän perheessä.
minna rv 33+5
Minäkin olen täällä jopa näin aikasin :) Olen kyllä ollut hereillä jo seittemästä lähtien.
Almaeino, kiitos tietoiskusta. Joo, täytyy sitten soittaa polille jos olotila pahenee tai jatkuu. Viime raskaudessa mulla oli tosi alhanen verenpaine, mutta siitä ei ehtinyt tulla mitään vaivoja, kun synnytin niin aikasin (rv 24). Tosin kerran pyörryin kirjastoon. Oli kiva herätä sieltä lattialta, kun ympärillä oli kauhee lauma väkeä :) Tänään on kyllä ollut ihan hyvä olo ja eilen tosiaan ne paineet oli aamun jälkeen ihan ok. Nyt tuolla onkin salmiakkia varuilta kaapissa, jota voi sitten hyvällä tekosyyllä syödä ettei vaan ala heikottaa ;)
Koska nukuin koko eilisen päivän, niin valvoin tietysti yön. Nyt on kyllä kohta pakko lähteä koisaamaan.
Tietääkö kukaan onko Tukholman keskustassa mitään hyvää lastentarvikeliikettä tai -osastoa? Vai onko ne sielläkin keskustan ulkopuolella, kuten täällä Helsingissä. Olen nyt ihan ihastunut siihen Chiccon sitteriin ja sitä on nähtävästi ainakin Ruotsalaisissa nettikaupoissa myynnissä. Anoppi ehdotti, että hän voisi ostaa käydessään sen Tukholmasta, jos se vaan löytyisi jostain kaupasta. Tai vielä parempi, jos joku tietää täällä Suomessa jonkun maahantuojan Chiccon lastenhoitotarvikkeille. Itse en ainakaan surffaamalla löytänyt. Mä en millään saa itestäni nyt irti, että tilaisin jostain ulkomailta netistä, mutta kai se on pakko :) Kun saa jonkun pakkomielteen, niin siitä ei sitten osaa päästää irti.
Hyvää alkavaa viikonloppua kaikille!
Laru rv 33+2
Hups tosiaan 13. perjantai....synnyttääköhän joku tänään;) SUSSU missä oot?Het tuli ekana mieleen hän....eilisten tekstien perusteella jäi mieleen et hänellä ainakin oli jo täpärät paikat. ootko vielä kotona ja mikä tilanne?
MÖHÖMAHALLA myös ollut supisteluja....jaksuja kovasti ja toivottavasti vauva pysyy nyt sinne suunniteltuun aikaan asti masussa!!
Ketäs vielä oli...
GRRRRR nytkö tuo poika jo heräs!!!!!?huuto käy...nukkui 35min. !! hoh hoo joo-o ihanaa kiukkua edelleen tiedossa! Viime yö meni jo paremmin....poika heräs kerran vähän ennen puolta yötä. ite kyllä kävin vessassa 3kertaa. jospa tää tästä...ärsyttävää ku ei voi edes ulos mennä tai viitti lähteä mihkään ettei pojalle kuume tuu uusiks.
MINNIKSEN poikakin kipeänä...paranemista sinne!Onneks selvis syy ja sai lääkkeet:)
MAHAN ASENNOSTA;mun masu vaihtelee puolelta toiselle...ei selvää lempipaikkaa kyllä taida olla. pää viihtyy alaalla ja sellanen on tunnekki! nyt viime päivät painanu niin ikävästi et alkaa tässä tuntea olonsa vaivaseks!vaikkei niinkään muuta vaivaa,mutta tuo painon ja paineen tunne tuonne alas on ärsyttävää:(
no joo mentävä on...nytku tuo poika heräs kesken unien niin eihän sen huudosta tuu loppua taas ollenkaan.....HYVÄÄ VIIKONLOPPUA KAIKILLE!!!!!
toymama 33+6
Eilisiä neuvolakuulumisia:
-pissa puhdas
-verenpaineet 110/60
-painoa oli tullu n.800g/vko,nyt siis yht.14kg
-kohdunsuulla samatilanne,kanavaa n.2cm ,pehmeä ja ulkosuu auennut,mutta sisäsuu kiinni...supistellut viimepäivinä ihan kunnolla
-verensokeri 4.0
-hemoglobiini 114,noussu 106:sta
vauva liikkuu tai oikeastaan nostelee pyllyänsä välillä todella ylös ja heittelee sitä,tuntuu niinkuin mahanahka repeäisi. Ultrassa sillä kaikki näytti olevan hyvin,siellä se köllötteli kippurassa=) Päätä mulla särkee edelleen,lähes joka pvä=( inhottavaa
Nyt ruokailemaan,hirvee nälkä jo. Vointeja kaikille!!!
äippä-03 rv 33+3
Liityn sokeriahdistelijoihin.........Mä en jaksa tätä enää.......MUUUUUURMEEEEELIIIIIIIII!!!!!!!! Mä oon niin poikki noihin samoihin asioihin, ku sinä......Hemmetti, kun elämä pyörii sen ympärillä, koska pitää taas syödä ja nyt on vähän huono olo, mittari esiin, mitään et uskalla tehä ja kaikkialle lähteminen on aina helkutin hankalaa, kun täytyy olla eväitä matkassa ja kellottaa koko ajan, et koska syödään ja pistellään ja onko nyt paha olla.........Ja ennenkaikkea, miten toi pikkunen voi tuolla näitten sokeriailahdusten takia....Kamala huoli koko ajan, itkin koko eilisillan, kun taas syömisen jälkeen arvo huiteli 10,3 ja kaikkeni oon tehny, mutta kun mikään ei tunnu auttavan, vaikka söis, kuinka terveellisesti, ulkoilisi ja kellottaisi, niin silti pomppii välillä ihan ihme lukemiin...tää kidutus sais kyllä jo loppua meiltä, vai mitä mieltä oot, kuomaseni?????? Odotan tässä kuumeisesti sisätautilääkärin soittoa mulle päin, että mietitään, mitä nyt tehdään, kun on alkanu pomppia tosiaan ihan viime aikoina tosi korkealle ja oon niin pirun huolissani, en niinkään ittestäni, mutta toi pieni ihminen......Ei siis oo kehumista täälläkään!!! Lämmin tsemppihalaus lähtee sinne kohtalotoverilleni, joka kyllä piikittää aika mielenkiintosia yksiköitä itteensä, HUI!!!!!!
KOLMEPLUSYX: Vappuvauvat kuulostaa hyvältä, mun mieskin sanoi, kun näki ton sun ehdotuksen, et sehän ois hyvä ajankohta;-) Nyt ne sokerit sitten alkoi pomppia, tuli vähän viiveellä vissiin toi vaikutus.....No ei kai nyt....eihän se siitä johdu, mutta nyt ootellaan soittoa naikkarilta, et mitäs tehdään, et saatas taas arvot kuriin!! Tuuppas kertomaan kuulumiset, kun oot käyny arviossa!! Mukavaa viikonloppua ja lämmin halaus!!!
ALMIS: Onnea äippäloman alkamisesta!!!!!!! Mä en itseasiassa tiedä, koska mun virallinen äippis alkaa, kai se tässä samoina päivinä, kun sulla, kun kerran sama on toi la, mutta kun jäin jo helmikuussa pois, niin on ollu vähän heikkoa toi töihin yhteydenpito ja se kelan päätöskään ei sitten oo viittiny vieläkään tulla, ens viikolla kyllä alan soittelemaan sinne, jos ei mitään kuulu, on se nyt kumma, jumankauta;-/ 0tahan iisisti siellä niitten paineittesi kanssa, täällä jokainen painiskelee jonkun vaivan kanssa, ärsyä....Kohta tää kaikki on muisto vain ja me ollaan äitejä!!!!! Viikonloppuja ja sullekkin rutistus, kuoma!!!
Janskuliini: Juu, tuun kyllä heti kertomaan kuulumiset, kunhan vaan tulis se tiistai jo pian, et ois vähän viisaampi tässä asiassa....Kyllä se teijän kullanmuru sieltä syntyy, usko vaan, en oo vielä koskaan kuullu, et joku vauva ei ois suostunu tulemaan tähän maailmaan ja jääny asustelemaan äitinsä massuun, enkä mä millään usko, et sä oisit eka sellanen mamma, muruseni;-) Sä saatat olla sellanen synnyttäjä, et se sun synnytys käynnistyy sitten ryminällä ja sitten se on menoa ja giant number 2 tulee vauhdilla sun sylkkyysi!!! Kyllä tässä jos jonkin moiset ajatukset pyörii jo päässä, kun viikot vaan vähenee......Pitääköhän meijän ostaa meitin vauvoille sit aina junasta ja muista kulkupeleistä 2 paikkaa, kun ne on niin suuria;-) Hauskaa viikonloppua giant 2:sen mamille ja sille ittelleen myös ja suuren suuri halaus sinne Tampesteriin päin!!!
( . ) Juu, erittäin levoton yö takana, kun sokerit on taas heitellyt hurjasti, niin ei oikein toi uni tullut, kun odotin vaan, et koska äippäpoli aukeaa ja sinne voi soitella ja kysellä helppiä näihin asioihin....Nyt sitten vaan odotellaan lääkärin soittoa kuumeisesti!!! Ollaan tänään näillä näkymin, jos ei mitään kummia satu ja lääkäri määrää mua jäämään tänne yms...., niin lähdössä vielä kerran viikonlopuksi maille ennen h-hetkeä, kun ei sinne sitten heti tuu kummiskaan lähettyä ja tarttee se pikkusen sänkykin sieltä vielä hakea, muuten alkaa olla kamat kasassa ja kaikki on pestynäkin jo ja kaapeissa, ainoastaan vaunujen kankaat pitäis pestä vielä, kun saatiin noi käytetyt ukon siskolta ja ne onkin tosi hyvässä kunnossa ja laadukkaat hartanin vaunut, vähän vaan on noi kankaat likaset tietty käytön jäljiltä, että niitä sitten peseskelen vielä ens viikolla ja varmaan suihkutan noi ratas osat käytön jäljiltä ja sit alkaakin kaikki pikkusen kamppeet olla kasassa ja valmiina, vain itse henkilö uupuisi;-) Mutta siis näillä näkymin olen viikonlopun pois tästä mammavahvuudesta tuolla satakunnassa ja palailen sitten taas sunnuntaina illalla pariinne naikkoset eli älkee huolestuko, kun minua ei täällä näy, ilmaannun kyllä sitten heti, kun mahdollista taas kehiin, johan tässä kerkeää hirmu vieroitusoireet tulemaankin teistä!!! Oikein mukavaa ja näillä näkymin aurinkoista viikonloppua kaikille masuille ja mammuskoille ja koitetaan sinnitellä nää vimoset viikot vielä jotenkin, äiti aina opetti, että viimenen menee vaikka tikun nokassa ja saa piru vie mennä nytkin, eikös joo????? Heippodei!!!
-Emunainen ja lutemus 34+6- POKS POKS POKS, poksuttelen nyt, kun huomenna en pääse 35 viikko rullaa jo radalleen, hurjaa menoa!!!!!!! Ihan ottaa masusta!!!
..ensimmäistä kertaa pariin viikkoon. Eilinen hieronta sai olon sata kertaa paremmaksi ja sain viime yönä nukuttua yli kymmenen tuntia vain yhdellä pissaherätyksellä. Taivaallista! Mieskin naureskeli aamulla, että kylläpäs olen aurinkoisen näköinen.
ONNIPAPUNEN: Kohdunkaulani mittauksesta kysyit. Edellisen mittauksen (jossa pituus 2,5cm) teki TAYSin lääkäri samalla, kun ultrasi. Eilen mittauksen (mitta 3cm) teki neuvolan lääkäri " käsikopelolla" . Onko siis niin, että sairaalan lekuri oli todennäköisemmin oikeassa? Ei kai se kohdunkaula nyt voi uudelleen pidentyä? Tiedän kyllä, että eihän sillä kauheasti väliä ole mutta psykologinen vaikutus on aikamoinen, kun niin kauheasti odotan merkkejä, että jotain alkaisi tapahtua. Takapakki tuntuu vaan kurjalta vaihtoehdolta.
Ainiin, mitä tarkoittaa, kun sanoivat eilen neuvolassa, että pissassa oli vähän valkuaista? Eivät ne kuitenkaan mihinkään toimenpiteisiin ryhtyneet.
LARUkin kamppailee alhaisten peineiden kanssa. Tsemppiä, Sisulla siitä selviää ;)
VAUVAN ASENNOSTA keijo.annikki taisi kysellä. Meidän pikku-O köllii vasemmassa kyljessäni ja potkii oikeanpuoleisia kylkiluita.
MINNIKSEN POJALLE parempaa vointia!
+Iloinen ja virkeä mieli
+mies lupasi tehdä PIHVIÄ
+Ajatelkaa, ensi viikolla alkaa tapahtua ja toukovauvoja tulla maailmaan! On tämä hienoa saada jakaa teidän kanssa näitä elämän hienoimpia hetkiä.
Halauksia teille kaikille!
Jansku 35+6
Oli vielä pakko tulla sanomaan, kun kirjoituksesi oli ilmestynyt tuonne sillä välin, kun itse kirjoittelin:
Sinä olet kyllä symppis ihminen ja sait minut taas hymyilemään! Kiitos rohkaisusta!
Jaksuja sokereiden kanssa!
Halauksin,
Jansku
JANSKULIINI oli näpytellyt mun kanssa just samaan aikaan, kun noi meitin viestit tuli ihan peräkkäin:-) Olipas oikein mojovan hauska mielleyhtymä, kun mietin meitä kuumeisesti samaan aikaan hakkaamassa tietsikan näppistä kämmenet hioten....Tää on niin mun raamattu tää sivusto ja KIITOS SIITÄ TEILLE KAIKILLE!!!!!!!! Ootte niin korvaamattomia kaikki tyynni!!!! Nyt lähen hormonoimasta täältä.....Juu hei vaan!!!!!
-Elmis ja ludis edelleen-
Olitte noi toisetkin viestinne onnistuneet lähettämään ihan samaan kellon aikaan! Heh! =D
En löytänyt Chiccon sitteriä, mutta tämmöinen sivusto löytyi:
http://www.babystyle.fi/tuotteet.htm
Tuolla on ihanan värinen abc-desingin sitteri. Ja hintakin vain 49 euroa.
Nyt lepäämään hetkeksi kun poikakin nukkuu...
-OP
Eli älkää turhaan jännätkö, niinkuin minä kun huomasin, että puolilta öin oli vielä viestiä, mutta olikin vain yökyöpeli Laru.
Olen ollut hereillä puoli neljän vessareissusta ja alko tympimään sängyssä pyöriminen ja nälkäkin tuli. Yleensä nukahdan uudestaan aika hyvin, mutta nyt piti miettiä synnytystä ja vauvaa ja kesää jne. Tulipa suppareitakin muutama taas, mutta ihan siedettäviä.
Onko teidän vauvoilla selkeää lempipaikkaa? AatuEetu majailee enimmäkseen oikealla puolella ja se kyllä tuntuu! Terkkakin sanoi, että vasen puoli on ihan tyhjä ja oikealta löytyy sydänäänetkin. Laskeutumisesta on ollut kyselyä: piipero laskeutui vasta synnärillä.
Hajamielisyyttä täälläkin ja tavarat putoilee käsistä. Haluais jotenkin vaan olla ja miettiä maailman menoa, tehdä asioita omassa tahdissa. Haparointia ei auttane nämä yökukkumiset eli taidanpa yrittää vielä unta.
rv 34