Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Lapseni tapailee säveliä tarkasti, onko älykkyyden merkki?

Vierailija
05.10.2025 |

Katselin tänään telkkaria olohuoneessa, ja Akseli (kolmevuotias ihana) konttasi lattialla iloisesti. Televisiosta tuli kaija koo kappale S mainoksessa. ja Aksu hyräili mukana tosi tarkasti (tarkemmin kuin sävelkorvaton äitinsä 🤣🤣). Onko tämä korkean älykkyyden merkki? Vai absoluuttinen sävel korva? Ajattelin viedä lapsen älykkyyden testattavaksi. Onko mielipiteitä?

Kommentit (56)

Vierailija
21/56 |
05.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyi VIT TU!🤢

Vierailija
22/56 |
05.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei, mutta todennäköisesti musiikillisesti lahjakas. Itse olen sillä saralla ok, mutta kukaan lapsistani todellakaan ei. Ei mene hämä-hämä-häkit sitten sinne päinkään. Minusta äitinä sekin on toki äärimmäisen söpöä, mutta lahjakkuus heillä on jossain muualla.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/56 |
05.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Helpommin lapsen älykkyyden saa selville viemällä lapsi älykkyystestiin.

Vierailija
24/56 |
05.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kolmevuotias konttaa lattialla? Vähän on motorisessa kehityksessä jäljessä.

Tämähän oli  palstan vakitrollin tuotoksia, joka on kusinen peräkammaripoika ja jota lähelläkään ei ole koskaan ollut ketään muita naisia kuin oma äiti, joten eihän sillä ole hajuakaan minkä ikäiset konttailee.

Vierailija
25/56 |
05.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Te äidit, jotka yritätte nähdä keskiverroissa tampiolapsissanne lahjakkuuden merkkejä, olette säälittäviä. Oletteko edes miettineet, miksi juuri teidän geeninne ansaitsisivat tulla siirretyiksi eteenpäin. Miten laadukkaita ja kilpailukykyisiä yksilöitä itse olette?

Vierailija
26/56 |
05.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt oli kyllä ihan asiatonta. Aksu EI OLE Tampio tai mikään muukaan tuollainen asia (olen alkuperäinen postaaja) 😠. Tein tästä ilmoituksen.

Vierailija
27/56 |
05.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kerro älykkyydestä mitään, mutta musikaalista lahjakkuutta hänellä ilmeisesti on.

Voi olla lahjakas useallakin osa-alueella, vaikka ei olisi älykkyydeltään keskivertoa parempi.

Älykkyys on sitä, että osaa yhdistellä tietoa tavalla, jota hänelle ei ole opetettu. Esim. se, että oppii soittamaan jotain soitinta helposti, vaatii musikaalista lahjakkuutta, mutta ei välttämättä älykkyyttä. Se, että kehittää uudenlaisen soittimen, vaatii sekä musikaalista että teknistä lahjakkuutta, ja niiden lisäksi vielä älykkyyttäkin.

Vierailija
28/56 |
05.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

No oli kyllä aika ikävä kommentti. Tein itsekin ilmoituksen. Hyvä että joku tunnistaa trollit; tämä postaushan on tosi kiva eikä yhtään tarvitsisi tällä lailla haukkua.

Vierailija
29/56 |
05.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yritin tätä äsken lainata (olen edellinen postaaja)

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kolmevuotias konttaa lattialla? Vähän on motorisessa kehityksessä jäljessä.

Tämähän oli  palstan vakitrollin tuotoksia, joka on kusinen peräkammaripoika ja jota lähelläkään ei ole koskaan ollut ketään muita naisia kuin oma äiti, joten eihän sillä ole hajuakaan minkä ikäiset konttailee.

Vierailija
30/56 |
05.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Musikaalisesti lahjakkaat ovat kyllä lähes poikkeuksetta myös älykkäitä.

Tyttöni on musikaalisesti lahjakas, mutta ei todellakaan älykäs. Musiikki onkin todistuksessa ainut kymppi. Muuten on ihan keskitason eli kasin oppilas (14v).

Vierailija
31/56 |
05.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tyttöni on musikaalisesti lahjakas, mutta ei todellakaan älykäs. Musiikki onkin todistuksessa ainut kymppi. Muuten on ihan keskitason eli kasin oppilas (14v).

Se että on todistuksessa musiikki on kymppi, ei kerro mitään lapsen musikaalisuudesta, mulla oli 6 vaikka olen poikekksellinen musiikillinen lahjakkuus.

Vierailija
32/56 |
05.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Se että on todistuksessa musiikki on kymppi, ei kerro mitään lapsen musikaalisuudesta, mulla oli 6 vaikka olen poikekksellinen musiikillinen lahjakkuus.

Varmasti olet.

Vierailija
33/56 |
05.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niin ovat. En tunne yhtään tyhmää muusikkoa. Laiskoja ehkä ja on jäänyt koulut kesken. 

Vierailija
34/56 |
05.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Helpommin lapsen älykkyyden saa selville viemällä lapsi älykkyystestiin.

Miksi sinun pitää tietää lapsen älykkyys? Lapsi tarvitsee kannustusta, tukea ja virikkeitä. Lahjakkuus tarvitsee alustan, jossa sitä ravitaan. 

Vierailija
35/56 |
05.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Väitinkö näin? Kerroin ettei ole älykäs, vaikka lahjakas musiikissa. Lahjakkuudesta kertoo ihan muut asiat kuin koulun musiikin numero. Soittaa erästä soitinta niin, että alan ammattilaisten mielestä on lahjakas sen enempää avaamatta, koska ei ole tässä oleellista. 

Vierailija
36/56 |
05.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Musikaalisuus kertoo aina älykkyydestä ja ylipäätään ylivertaisuudesta.

En nyt sanois. On savanteja jotka ei osaa puhua eikä mennä vessaan ajallaan mutta joilta soittaminen sujuu. 

Kyse on vain  kuulosta ja muistista. 

Vierailija
37/56 |
05.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Te äidit, jotka yritätte nähdä keskiverroissa tampiolapsissanne lahjakkuuden merkkejä, olette säälittäviä. Oletteko edes miettineet, miksi juuri teidän geeninne ansaitsisivat tulla siirretyiksi eteenpäin. Miten laadukkaita ja kilpailukykyisiä yksilöitä itse olette?

Kai sitä jokainen haluaa ajatella, että on lapsineron äiti. Se on hyvä, jaksaa enemmän keskittyä lapseen. 

Vierailija
38/56 |
05.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ei ole.

Syvästi kehitysvammainen ja muistisairaskin voi osata laulaa.

Vierailija
39/56 |
05.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kasihan on hyvä numero. 

Vierailija
40/56 |
05.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

ÄÖ ehkä jopa 86