Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Työtön ja yllättäen raskaana! Millaisia tukia voin saada?

Vierailija
05.10.2025 |

Vielä alussa ja harkitsen miten toimin. Avoliitossa ollaan ja en saa nyt muita tukia kuin 595e työttömyystuen. Oman alan töitä ei ole ollut aikoihin ja muutkin hommat loppuivat yli vuosi sitten, nyt ei puhettakaan että mitään olisi tiedossa tässä nykymaailmassa... Kouluttautuminen varmaan edessä, kunhan saan valittua huolella mihin pyrin, vaihtaminen kun ei oikein onnistu nykyään.

Mutta siis tuo lapsi! Mitä tukea minulle maksettaisiin lapsen tulon jälkeen? Nyt jo mieheni saa elättää minua aika pitkälti, että tämän enempää en missään nimessä haluaisi olla hänen armoillaan. Lapsilisä on kai jotain satasen pintaan, mutta se nyt tietenkin menee heti lapseen ja ei ole minun tuloani muutenkaan vaan lapsen.

Kommentit (67)

Vierailija
61/67 |
05.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tee lapsi se tuo leivän taloon tullessaan. Tulet katumaan aborttia. Ei talous nykyisestä huonone.

Vierailija
62/67 |
05.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ensimmäisenä tuet tulee mieleen?

Joo. Olen käyttänyt aivan kaikki säästöni ja elän niin pienellä rahalla kuin mitenkään mahdollista. Jos en saa vähintään muutamaa satasta enemmän kuussa, niin en mitenkään voi lasta tähän tehdä, vaikka hänen kohdallaan tietenkin mies olisi myös elatusvelvollinen. Mutta pitää minun itsenikin jotenkin elättää. Ja myös tulevaisuudessa tehdä niin. Ap

Muuta vuokralle. Saat asumistukea ja ehkä toimeentulotukea.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/67 |
05.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ensimmäisenä tuet tulee mieleen?

Joo. Olen käyttänyt aivan kaikki säästöni ja elän niin pienellä rahalla kuin mitenkään mahdollista. Jos en saa vähintään muutamaa satasta enemmän kuussa, niin en mitenkään voi lasta tähän tehdä, vaikka hänen kohdallaan tietenkin mies olisi myös elatusvelvollinen. Mutta pitää minun itsenikin jotenkin elättää. Ja myös tulevaisuudessa tehdä niin. Ap

Muuta vuokralle. Saat asumistukea ja ehkä toimeentulotukea.

Joo Luultavasti kumpaakin. Ja myöhemminkin kaikkea paremmin. Oikeasti kannattaa.

Mutta sairasta kyllä yhteiskunnalta että on niin minimissään tuet, että ydinperhe ei kannata. Ap:kin vailla edes sen vertaa kuin nyt saa, mutta ei, tuet tippuu lapsen myötä. Miettikää miten vtun sairasta!

Vierailija
64/67 |
05.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eipä tuo ap kovin hyvin osaa budjetoida tai laskea. Muutaman satasen tarttis lisää. Mit vit, muutama satanen on ehkä 200-500€. Ei se oli niin tarkkaa, kun muut maksaa.

Vierailija
65/67 |
05.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eipä tuo ap kovin hyvin osaa budjetoida tai laskea. Muutaman satasen tarttis lisää. Mit vit, muutama satanen on ehkä 200-500€. Ei se oli niin tarkkaa, kun muut maksaa.

Muutama miljoona Fazerin miljonääreille Panaman tileille hillottavaksi. Ei lapsia tähän maahan, ainakaan kantiksilta, kiitos!

Vierailija
66/67 |
05.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ou jee 😎👍🏻🧺

Vierailija
67/67 |
05.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten raskaus voi olla yllätys?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän yksi kahdeksan