Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Työtön ja yllättäen raskaana! Millaisia tukia voin saada?

Vierailija
05.10.2025 |

Vielä alussa ja harkitsen miten toimin. Avoliitossa ollaan ja en saa nyt muita tukia kuin 595e työttömyystuen. Oman alan töitä ei ole ollut aikoihin ja muutkin hommat loppuivat yli vuosi sitten, nyt ei puhettakaan että mitään olisi tiedossa tässä nykymaailmassa... Kouluttautuminen varmaan edessä, kunhan saan valittua huolella mihin pyrin, vaihtaminen kun ei oikein onnistu nykyään.

Mutta siis tuo lapsi! Mitä tukea minulle maksettaisiin lapsen tulon jälkeen? Nyt jo mieheni saa elättää minua aika pitkälti, että tämän enempää en missään nimessä haluaisi olla hänen armoillaan. Lapsilisä on kai jotain satasen pintaan, mutta se nyt tietenkin menee heti lapseen ja ei ole minun tuloani muutenkaan vaan lapsen.

Kommentit (67)

Vierailija
21/67 |
05.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kiitos (asiallisista) vastauksista kaikille. Toki pitää tarkastaa vielä näitä mainittuja asioita kelasta jne, mutta pakko sanoa, että ei tämä kyllä tule onnistumaan. Abortti ainoa vaihtoehto tässä tilanteessa. On tosiaan jo saanut itku kurkussa elää säästöjen loppuessa, en voi lasta tähän tuoda kärsimään, etenkin kun ei ole mitenkään mahdollista edes itseäni elättää kun tuet noin paljon putoa (jos siis ajatellaan että lapsilisä ja mies elättäisi lapsen kokonaan ja minä vain itseni). Raskaus tosiaan alussa, joten vielä ehtii hyvin keskeyttää. Ap

Anna lapsi adoptioon. 

Vierailija
22/67 |
05.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kiitos (asiallisista) vastauksista kaikille. Toki pitää tarkastaa vielä näitä mainittuja asioita kelasta jne, mutta pakko sanoa, että ei tämä kyllä tule onnistumaan. Abortti ainoa vaihtoehto tässä tilanteessa. On tosiaan jo saanut itku kurkussa elää säästöjen loppuessa, en voi lasta tähän tuoda kärsimään, etenkin kun ei ole mitenkään mahdollista edes itseäni elättää kun tuet noin paljon putoa (jos siis ajatellaan että lapsilisä ja mies elättäisi lapsen kokonaan ja minä vain itseni). Raskaus tosiaan alussa, joten vielä ehtii hyvin keskeyttää. Ap

Anna lapsi adoptioon. 

Älä missään nimessä! Psyyke paskana sinulta, mieheltä ja lapselta. Aborttia vaan jos alussa kerran on!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/67 |
05.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Et mitään muuta kuin lapsilisän.

Eli ei yhtään mitään? :D oikeasti? 

Itsehän päätit saada lapsen. Elätä myös se!

Eihän ap ole vielä päättänyt saada lasta. Vasta laskeskelee,  paljonko voisi tienata. Eikö ahmed osallistu lapsen elättämiseen lainkaan?

Vierailija
24/67 |
05.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä mieltä tuleva isä on lapsesta? Haluaako hän aborttia?

Vierailija
25/67 |
05.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset
Vierailija
26/67 |
05.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ensimmäisenä tuet tulee mieleen?

Ei sitä lasta tai äitiä pyhällä hengellä elätetä.

Siksi pitäisi ne housut pitää jalassa. Köyhien ihmisten.

Vierailija
27/67 |
05.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä päätös. Lapsi tulee todella, todella kalliiksi. Sinulla myös mahdollisuus parantaa omia tulotasojasi jos nyt et jää kotiin kakaraa hyysäämään ilman rahaa (yhteiskunta auttaa jos ette ole ydinperhe, muussa tapauksessa ei tukea heru) 

Tsemppiä. Abortti on aika helppo alussa vielä.

Vierailija
28/67 |
05.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voit saada abortin ja siihen toimeentulotukea.

Vierailija
29/67 |
05.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ensimmäisenä tuet tulee mieleen?

Ei sitä lasta tai äitiä pyhällä hengellä elätetä.

Siksi pitäisi ne housut pitää jalassa. Köyhien ihmisten.

Sinä haluat siis Suomen syntyvyyden laskevan vieläkin nykyisestä. 

On se kumma, kun joka paikassa syyllistetään naisia miten he ei tee lapsia. Sitten, kun joku niitä vielä tekee, niin se se vasta väärin on. Toivon sinulle sydänkohtausta tai aivoverenvuotoa.

Vierailija
30/67 |
05.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Saat sinä äitiys päivärahan. 

Yhdyssana!

KUSI pää

Vierailija
31/67 |
05.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä kyllä tekisin, jos mies on ok.

Vierailija
32/67 |
05.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

No on se aika yllätys kun hormonaalinen ehkäisy pettää. Ja mies on ihan suomalainen ja minä ihan suomalainen, oikein blondeja molemmat, kun se on näköjään monelle kiinnostava aihe. Ei olla selibaatissa eletty, siksikö pitäisi kun minä olen köyhä?

Ja älkää viitsikö ilkkua, ei tässä ole helppoa olla tekemässä tällaista päätöstä ja oikeasti melkeinpä pelkän rahan takia. Tämä on kuitenkin todennäköisesti loppuelämän päätös, en usko että lapsia tullaan tämän jälkeen koskaan tekemään ainakan yhdessä. Kumpikin ollut "ehkä sitten joskus" mielellä asian kanssa, mutta kyllä tämä vaikuttaa henkisesti varmaan loppuiän. Mies kyllä olisi valmis tähän ryhtymään ja tukemaan, mutta en halua ja voi olla hänestä niin riippuvainen, nyt jo mietin pois muuttamista. Ja pitää minun miettiä omaakin taloudellista tulevaisuutta. 

Adoptioon nyt en herranen aika alkaisi, koko keho paskaksi ja kaikki hormonit ja muut, ja sitten vielä lapsi pois? En vaikka saisin siitä 200000e! Ap

Vierailija
33/67 |
05.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olin työttömänä, kun me päätettiin tehdä toinen lapsi. Äitiyspäiväraha oli pieni, ei kuitenkaan ihan minimi. Olihan se tiukkaa asuntovelallisena, mutta siitäkin selvittiin. Pidin täydet hoitovapaatkin ja pikkuhiljaa sitten työllistyin. Ei lasten tekemiseen ikinä löydy täydellistä aikaa.

Vierailija
34/67 |
05.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nyt nopeasti töihin, ihan mihin vaan. Saat paremman äitiyspäivärahan!

Lasketaan vuoden ajalta ne tulot joten ei kannata edes se. Ja ilmeisesti ap ei muutenkaan ole löytänyt töitä niin ei nyt raskaana varmana ainakaan löydy

Ei se ihan noinkaan ole. Vaimoni muinoin haki töihin ja ensimmäisenä kertoi työantajalle että on raskaana. Palkattiin töihin, sitten mammalomalla 8 vuotta ja sitten palasi töihin. Nyt 30 vuoden työura takana samalla työnantajalla.

Vierailija
35/67 |
05.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässä maassa kannattaa laittaan kroppansa likoon ainoastaan siinä tapauksessa, että on hyvätuloinen ja todella todella haluaa lapsen. Mitään "ehkä siihen vanhemmuuteen kasvaa" ei pidä tehdä, eikä lasta ollenkaan ellei ole hyvätuloinen.

Vierailija
36/67 |
05.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerää pulloja

Vierailija
37/67 |
05.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä olin työttömänä, kun me päätettiin tehdä toinen lapsi. Äitiyspäiväraha oli pieni, ei kuitenkaan ihan minimi. Olihan se tiukkaa asuntovelallisena, mutta siitäkin selvittiin. Pidin täydet hoitovapaatkin ja pikkuhiljaa sitten työllistyin. Ei lasten tekemiseen ikinä löydy täydellistä aikaa.

Taisi mies elättää? Kaikki ei tuohon taivu 

Vierailija
38/67 |
05.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yllättäen raskaana ?

Vierailija
39/67 |
05.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

No esim. edullinen abortti julkisessa terveydenhuollossa, kun nyt kuitenkin on kyse vahingosta eikä harkitusta perhesuunnittelusta. 

Vierailija
40/67 |
05.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnea raskaudesta. Mieti tarkoin, mitä aiot tehdä. Suosittelen pitämään lapsen.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kahdeksan kuusi