Työtön ja yllättäen raskaana! Millaisia tukia voin saada?
Vielä alussa ja harkitsen miten toimin. Avoliitossa ollaan ja en saa nyt muita tukia kuin 595e työttömyystuen. Oman alan töitä ei ole ollut aikoihin ja muutkin hommat loppuivat yli vuosi sitten, nyt ei puhettakaan että mitään olisi tiedossa tässä nykymaailmassa... Kouluttautuminen varmaan edessä, kunhan saan valittua huolella mihin pyrin, vaihtaminen kun ei oikein onnistu nykyään.
Mutta siis tuo lapsi! Mitä tukea minulle maksettaisiin lapsen tulon jälkeen? Nyt jo mieheni saa elättää minua aika pitkälti, että tämän enempää en missään nimessä haluaisi olla hänen armoillaan. Lapsilisä on kai jotain satasen pintaan, mutta se nyt tietenkin menee heti lapseen ja ei ole minun tuloani muutenkaan vaan lapsen.
Kommentit (131)
Tee abortti. Moni ei tajua sitä miten köyhä lapsuus vaikuttaa lapseen. Ei ole mikään ihme, että moni nuori ei voi hyvin, kun moni vanhempi on tehnyt lapsia/lapsen ajatellen, että "kyllä elämä kantaa", "kaikki järjestyy" tai "kyllä niitä töitä löytyy" jne... Ja sitten lapset kärsivät köyhässä perheessä, jossa eivät edes saa syötyä terveellisesti ja saa samoja asioita kuin muut nuoret. Ajattelette, että nuoret eivät niitä tarvitse, mutta kyllä ne niitä tarvitsevat.
T: vähävaraisen perheen lapsi.
Vierailija kirjoitti:
Tee abortti. Moni ei tajua sitä miten köyhä lapsuus vaikuttaa lapseen. Ei ole mikään ihme, että moni nuori ei voi hyvin, kun moni vanhempi on tehnyt lapsia/lapsen ajatellen, että "kyllä elämä kantaa", "kaikki järjestyy" tai "kyllä niitä töitä löytyy" jne... Ja sitten lapset kärsivät köyhässä perheessä, jossa eivät edes saa syötyä terveellisesti ja saa samoja asioita kuin muut nuoret. Ajattelette, että nuoret eivät niitä tarvitse, mutta kyllä ne niitä tarvitsevat.
Minäkin kasvoin köyhässä perheessä mutta sain asiani järjestettyä aikuistuattuani. Onneksi oma äitini ei ajatellut samoin kuin sinä!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minäkin kasvoin köyhässä perheessä mutta sain asiani järjestettyä aikuistuattuani. Onneksi oma äitini ei ajatellut samoin kuin sinä!
Asioissa on aina eri puolia, mutta valitettavasti enemmistö puhuu minun puoltani.
Edellinen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Asioissa on aina eri puolia, mutta valitettavasti enemmistö puhuu minun puoltani.
Edellinen.
Minäkin (en ole aiempi vastaaja) olen kasvanut köyhässä perheessä enkä todellakaan ole samaa mieltä. Kyllä köyhyys oli raskasta lapsena, mutta nyt aikuisena olen onnellinen. Älä esitä omia mielipiteitäsi totuuksina. Rakastava perhe on paljon tärkeämpi kuin raha.
Maailmassa ihmistä tarpeeksi. Abortille vahva kannatus! Sää oot ite jo syntynyt, tee elämästäsi ihanaa köyhyyttä vaan lisää jos lapsen teet, et tuu sitä haluamaan ku nyt jo vaikeeta!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tässä olisi (ollut) niitä ah-niin-haluttuja suomalaislapsia yksi kappale tuloillaan. Niin kuka halusi? Ei ainakaan tämä yhteiskunta tuista päätellen! Tosi paska diili äidille, kieltämättä paljon paskempi kuin olisin osannut kuvitella! Kunnon vanhanajan itsensä uhraamista näköjään äitiys edelleen pitäisi olla.
Paskaa jo, että yhdessä ei saa asua tai yhtäkkiä on elatusvelvollinen vaikkei lain mukaan olekaan. Puolesta vuokrasta pitäisi oikeasti kyllä saada asumistuet, vaikka on avopuoliso, aviopuoliso sitten erikseen kun siinä on se elatusvelvollisuus oikeasti..ihan himmeä järjestelmä. Mutta onneksi Fazer saa yritystukia!
Avopuoliso on myös puoliso ja ihan samalla tavalla velvollinen huolehtimaan puolisostaan ja perheestään, jos kerran sellaisen itselleen hankkii. Näin ihan lain ja kelan mukaan, sen takia perheen ja pariskunnan tulot lasketaan yhteen ja katsotaan sen mukaan, mitä tukia tarvitaan.
Sairasta ja paskaa on se, että nykymiehet haluavat kyllä vihkimättömän jalkavaimon kodinhoitajaksi ja seksipalvelujen tuojaksi ja tekevät jopa lapsia tälle, mutta sitten suhtautuvat noin että "ei tarvitse elättää ketään". Eivät ota mitään vastuuta omasta perheestään kuten kunnollinen, aikuinen mies, vaan haluavat elää ikuisesti kuin kevyesti seurustelevat teinit. Sen takia tietysti vierastavat avioliittoakin, koska kuvittelevat, että avoliitossa voi elää "huijausmoodissa", eli saa hyödyt ilman vastuita.
ONNEKSI Kela ei tähän taivu, vaan pistää luuseriukon paikalleen tai ainakin paljastaa sille avovaimolle, miten surkean vastuuton hänen puolisonsa todella on. Itsekin olin aiemmin tuollaisen kanssa, joka maksatti minulla kaikesta 50%, vaikka itse olin työttömänä ja hänellä hyvät tulot sekä säästöjä. Ei edes ruokaa suostunut minulle ostamaan kun loppukuusta alkoi tilini olla tyhjä, vaan käski lainaamaan vanhemmilta rahaa.
Kun sitten tosipaikan tullen näin mikä on miehiään, niin laitoin luiskaan ja se oli elämäni paras päätös. Nyt on oikea mies, jolle on itsestään selvää että puolisot pitävät yhtä ja että se maksaa enemmän, jolla on isommat tulot. Itsekin onneksi löysin töitä ja jos puolestaan mieheni joutuisi joskus työttömäksi, niin luonnollisesti elättäisin häntä sen yli ihan yhtä lailla. Eikä harmittaisi yhtään pitää huolta omasta rakkaasta.
"Yllättäen paksuna"
Sä et selvästikään ole kovinkaan älykäs yksilö.
Aika useastihan se paljas dikki eksyy kettuna koloon yllättäen, pyytämättä ja vain ihan vahingossa....
Ärsyttävää tuo että aina valitetaan että töitä ei ole, mutta ei varmasti kysytä naapuri kaupungista vaikka se olisi 40km päässä
Lapsi tuo leivän tullessaan,joten leipää vissiin sitten.
Yllättäen? Vähän kuin Neitsyt Maria?
Miten voi olla näin paljon ihmisiä, jotka eivät tiedä, että mikään ehkäisy ei ole 100 % luotettava? Koskee myös sterilisaatiota.
"Minäkin (en ole aiempi vastaaja) olen kasvanut köyhässä perheessä enkä todellakaan ole samaa mieltä. Kyllä köyhyys oli raskasta lapsena, mutta nyt aikuisena olen onnellinen. Älä esitä omia mielipiteitäsi totuuksina. Rakastava perhe on paljon tärkeämpi kuin raha."
Suurin osa ihmisistä nykyään silti valitsee rahan.
Vierailija kirjoitti:
Miten voi olla näin paljon ihmisiä, jotka eivät tiedä, että mikään ehkäisy ei ole 100 % luotettava? Koskee myös sterilisaatiota.
Sterilisaatio on 100%...
Aikuinen ihminen ei viitsi edes ehkäisystä huolehtia...ja sitten ensimmäisenä, kun vahinko käy, niin ensimmäinen ajatus mennä muiden taskuille. Tämä asenne kuvastaa hyvin, miksi tämä maa on tässä jamassa.
Lapsilisän saat ja tietenkin äitiysrahan vanhempainvapaan ajalta. Muuten luonnollisesti lapsen isä kustantaa, sinähän kannat, synnytät, imetät ja hoidat hänen lapsensa.
Muista hoitaa lasta kotona mahdollisimman pitkään! Lapsi päivähoitoon vasta 3-vuotiaana, niin olet hyvä äiti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sterilisaatio on 100%...
Ei ole.
Älä missään tapauksessa keskeytä raskautta. Lapsi on nyt parasta, mitä voit saada. Aluksi saat äitiyspäivärahan ja heti lapsen synnyttyä lapsilisät, joka ei ole lapsen, vaan se maksetaan äidille lapsen hankintoja varten. Kotihoidon tukea maksetaan, kunnes lapsi on 3-vuotias. Lisäksi kannattaa selvittää mahdollisuudet lapsiperheen asumistukeen ja toiimeentulotukeen ym. Älä välitä turhista kuittailuista. Tottakai nyt on elettävä tuilla kun työtä ei ole. Jos nyt keskeytät raskauden, mitä sinulle jää? Ei paljon mitään. Jos taas pidät lapsen, saat uskomattoman paljon rakkautta ja mielekästä tekemistä. Nyt olisi kaikkien työttömien hyvä aika tehdä lapsia, kun töitä on vähän, niin olisi lapset sitten tehtynä, kun ajat paranevat ja töitä tas on.
Hänen tulonsa tippuvat jotain 200e entisestään, maksaako mies sen erotuksen hänelle? Entä jos mieskin on pienituloinen...?