Paljonko on 🎄X🎄
Montako kuusta?
Kommentit (57)
Vierailija kirjoitti:
Neliökuuselle ei taida olla omaa merkkiä? Näkyyköhän täällä pikkukakkonen?
🎄
Juu ei näy yläindeksi kakkonen. Kokeillaan muita...
🎄2
🎄
Vierailija kirjoitti:
Sehän on avioeropariskunnan joulu johon kuuluu nyksät, exät, puoli- ja bonarilapset ja niiden suvut.
Se on myös kuolemantuomio metsän tupajäärille ja muille höttömönkiäisille ja vain siksi että ihmiskunta juhlii kauan sitten eläneen sekopään (joka julisti olevansa jumalan poika) hähmäistä muistoa.
Laps kulta, nykyiset joulukuuset ovat viljeltyjä kuusia eli juurikin joulukuusiksi kasvatettuja joista osa ei edes luontaisesti Suomessa kasva. Hyvin harva enää itse metsään jalkautuu joulukuusta hakemaan, ja silloinkin otetaan se harvennettava yksilö, ainakin jos kuusen hakija on metsän omistaja eikä varas. Jalkaudu talousmetsään ja huomaat, että sinne jätetään runsaasti tekopökkelöitä, sekä maahan kaatuneita puunrunkoja. Tikoille ja ötököille riittää "purtavaa". Jalkaudu myös hoitamattomaan kuusikkoon ja huomaa mitä tuhoa esim. kirjanpainaja tekee eli tappaa kuuset pystyyn. Tämä ongelma on myös suojelluissa metsissä kuten esim. Kolilla jossa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sisä- ja ulkokuusi eli 2
Mullapa onkin ulkohuusi!
Onko sen vieressä kuusi?
Mun pihassa on marjakuusi!
Kuinka moni laittaa kämppäänsä ns. pikkujoulukuusen tai joulukuusen ennen aattoa?
Itse perinteitä kunnioittaen tuo kuusen sisään vasta aattoaamuna jolloin se myös koristellaan, kuten laitetaan muutkin joulukoristeet esille.
Tulosta en tiedä, mutta lopputulos on julmetusti neulasia lattialla.
Neliökuuselle ei taida olla omaa merkkiä? Näkyyköhän täällä pikkukakkonen?
🎄